• Bebislängtan82

Vi med upprepade missfall som följs åt: Part 4

Ja då var det dags för ännu en tråd då 3 månader gått redan.

Vissa av oss är redan gravida,stort GRATTIS till er {#lang_emotions_flower}

Några av oss har gjort eller ska göra utredningar. Jag TS har gravidförbud just nu med pga väntan på operation,väntat i 6 mån på tisdag.

Här kan man prata av sig hur mycket man vill,klaga eller sprida glädje.

Lycka till {#lang_emotions_heart}

Tidigare trådar:

Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38968436.html

Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41890462.html

Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44210242.html

Är 2010 vårt år
  • Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt: Part 4
  • Amatory

Hej

Jag tänkte komma in här igen. Har varit med tidigare men bröt ihop i somras efter alla krav jag hade på mig själv på att bli gravid och har sedan dess inte knappt tittat åt familjeliv eftersom jag har försökt koppla bort allt vad barn heter.

Jag har haft 2 "misslyckade" graviditeter
    1 mf i v 7 och ett ma i v 10. Ma var i december förra året och skulle avslutas med en medicinsk abort men slutade med en skrapning också eftersom den medicinska inte fungerade som den skulle.

Har sedan dess försökt att bli gravid men inte lyckats. Jag fick en infektion i samband med skrapningen vilket haqr gjort mig orolig att någonting är fel eftersom jag inte blir gravid. Innan den hade jag lätt för att bli gravid. Gick på första försöket första gången och den andra gången försökte vi inte ens.

Nu försöker vi igen men ska försöka utan press denna gången. Alltså inga tester och inga piller utan bara föröka njuta av att ha sex och vara nära varandra. Så nu tittar jag in igen på familjeliv och vill hänga med och hoppas på pluss..

• Bebislängtan82

Amatory: Beklagar dina mf. Välkommen till tråden förresten.

Ego: Är på dag 24 idag av 28-29 dagar och mår hel konstigt i kroppen,huvudvärk osv. Sov dessutom till 12.50 idag vilket jag aldrig gjort innan.

Är 2010 vårt år
  • Amatory

Tack... känns bra att vara tillbaka!

Hoppas på ett pluss nu då... Har du fått göra din operation än? Om jag inte missminner mig skulle du väl få en operation som gjorde att barnaskapandet gick lite på halvfart i väntan på den, senaste gången jag skrev i tråden...

• Bebislängtan82

Jo då jag opererades den 15 september

Är 2010 vårt år
  • Anatea

Hej

Här har det gått alldeles åt HELVETE med allting.

I tisdags vändes mitt liv uppochner helt och hållet när min sambo plötsligt talade om att det känns inte bra längre, jag behöver komma härifrån.

En timme senare satt han i bilen på väg bort, 25 mil bort till vår hemstad. Kvar satt jag, gravid i v.28, lämnad med orden ekande i huvudet och samtidigt tvungen att vara en mamma åt vår son på 2,5 år.

Har INGET kontaktnät där vi bor nu, helt ensamma, och ingen som jag kan vända mig till...

Är helt förstörd

• Amatory

Jag vet att det är liten tröst men vi finns här för dig! Om du behöver prata ut så ska vi lyssna och försöka förstå...

• Bebislängtan82
    Anatea skrev 2009-10-18 15:12:27 följande:
    HejHär har det gått alldeles åt HELVETE med allting. I tisdags vändes mitt liv uppochner helt och hållet när min sambo plötsligt talade om att det känns inte bra längre, jag behöver komma härifrån. En timme senare satt han i bilen på väg bort, 25 mil bort till vår hemstad. Kvar satt jag, gravid i v.28, lämnad med orden ekande i huvudet och samtidigt tvungen att vara en mamma åt vår son på 2,5 år.Har INGET kontaktnät där vi bor nu, helt ensamma, och ingen som jag kan vända mig till... Är helt förstörd
    Hur har det gått dessa dagarna? kan din man inte "bara" fått kalla fötter då en liten till är på väg
    Är 2010 vårt år
  • Anatea

Nej, vi har haft det tufft en lång tid, ekonomiskt då.
    Plus att vi som sagt flyttade till ny stad i våras, 25 mil från släkt och vänner så det har varit svårt att kunna hitta på saker på egen hand om man säger. Man går och nöter på varann hela tiden.

Jag önskar bara att han hade kunnat sagt något innan det gick för långt.

Vi är väldigt olika som personer, om jag tycker det är jobbigt och blir arg så släpper jag ut det på en gång medan han håller allt inom sig.

Efter att han stack i tisdags åkte även jag hem till hemstaden på onsdagen, och han vägrade prata med mig. Gömde sig hos en kompis och spelade tv-spel hela dagarna.
    Men slutligen fick jag honom att inse att det bästa var att åka hem, om inte annat så för vår sons skull, så han får ha sin trygga tillvaro, med dagis och sina saker osv.

Nästan på en gång när vi började åka hemåt sa han iaf att han tänkt och tyckte att det bästa var väl om vi kunde bo tillsammans iaf tills bebisen kommit. Och jag kan bara hålla med. Det är mycket nog ändå, och det sista man vill i just detta läge är ju att börja flytta och leva själv...

I dagsläget går det bra, vi pratar, dock inte om problemen, utan om vardagliga saker. Han har sagt att han mår psykiskt dåligt, trodde han fått någon psykos eller panikångest, och då kan jag förstå lite hur han känt när han bara stack sådär.

Precis dagarna efter han lämnade så ville han inte ta till sig någonting utan sa att det var slut, nu säger han att han inte vet hur han vill ha det. Han säger att det finns chans att vi kan klara oss igenom detta, men vill att det ska gå lite tid.
    Själv är jag villig att göra ALLT för att vi ska ordna detta. Men han är nog helt enkelt inte redo än att tänka.

• Amatory

Jag är verkligen ledsen för din skull.

Jag hoppas verkligen att det går att lösa för er även om det kan ta tid.

• Irma

hej alla gamla och nya *vinkar*

här försvinner man iväg och tror att tråden är övergiven och så händer det en massa

Oliven: Välkommen! Beklagar att du också har anledning att vara här. Jag har haft 4 MA. 3 MA under 2008. Fick göra en utredning med väldigt få prover, visade ingenting. Det fjärde MAt fick jag i somras. Fick då testa ASA och progesteron den graviditeten. Väntar nu på att få komma till en annan läkare och testa heparin nästa graviditet. Har du fått någon behandling under dina graviditeter? Jag tror att enda anledningen att man orkar och vågar testa igen är att längtan är starkare är rädslan.

Amatory: Välkommen tillbaka!

Anatea: Usch vad jobbigt för er. Tror det är viktigt att ta tag i det, oavsett om det känns för sent. Att kanske prata med någon utomstående professionell. Det är ju inte konstigt att våra förhållanden tar stryk efter allt vi gått igenom.... Hoppas din sambo orkar ta till sig hjälp, panikångest och liknande är inget roligt. Hoppas det ordnar sig. Att ni orkar kämpa vidare tillsammans åt samma håll.

Svar på tråden Vi med upprepade missfall som följs åt: Part 4