• flashieangel

Pergotime

DIFmamma skrev 2009-09-09 20:02:39 följande:
    Ringde gyn idag för att boka en tid för vul, jag skulle egentligen ha fått tid nästa fredag på dag 13 men då och på torsdag hade de stängt för planeringsdagar så jag fick tid redan på onsdag dvs dag 10...någon som vet om de kommer se något då???
    ja man ser så tidigt...du kan känna dig lugn... Det är ganska många som får komma så tidigt. Hoppas det går bra för dig...själv sitter jag bara o funderar på när ägglossningen ska kunna vara ungefär, tycker sånt där e jättesvårt!!!
  • flashieangel

Jag är nu på dag 14 och bara väntar...läkaren trodde att jag kunde få ägglossning från typ i morgon kanske...men de e ju jättesvårt o säga...

Har tänkt på om jag ska köpa äl stickor men vet inte...kanske e försent nu?? Hur bra funkar dom...om dom ger utslag ska man ha sex då lr?? Har inte riktigt fattat de där!!!

Jag vill sååå gärna att detta ska funka, försöker tvinga mig själv att inte hoppas men man gör ju de o jag vet att jag skulle bli jättebesviken om de inte blev nåt...o blir de nåt vet jag också att jag kommer gå o va jätte orolig för att få missfall då jag fick de vid förra graviditeten...

• flashieangel
    Hk83 skrev 2009-09-11 11:26:51 följande:
    Playfull: Jag går också här och hoppas och är bergsäker på att jag ska ha en liten i juni nästa år..=) Det är så himla dumt och jag blir så arg på mej själv när jag får påminna mej om att sist tog det ju 6 kurer och och lite annat emellan innan det funkade.. Fick också ett missfall sist och min graviditet efter det var jag skitorolig för minsta lilla och låg och grät bara jag hade lite växtvärk. Ringde 6 ggr samma vecka till Bm om allt möjligt sen tog jag mej i kragen och bestämde mej för att låta bli och oroa mej. Fördelen var kanske att jag gick på 8 ul och massa läkarbesök så jag visste ju att allt var bra..
    DIFmamma skrev 2009-09-11 12:18:41 följande:
    Nu är det dax...första tabletten är nu svald och nu jäklar jag är också heeelt övertygad om att det ska ta sig den här gången
    Men om vi tre är så övertygade så måste det ju lyckas eller hur?? ;) jag tror vi kommer att få små knottar i Juni nästa år...de kan ju inte bli annat ju...hehe!!!

Sen hjälper det nog om vi allihopa håller tummarna för varandra...jag håller för er!!! Om en månad så vet vi...hehe

kram kram
  • flashieangel
    oxle bo skrev 2009-09-13 09:58:34 följande:
    uppdaterar lite Playfull: Pergostart 1/9, ÄL ca ??, BIM ca ?? Moncabang: Pergostart 27/8, ÄL ca 8/9, BIM ca 22/9 DIFmamma: Pergostart 11/9 Äl ca 19/9 BIM: ca 3/10 Mary0280: Pergostart 30/8 PirriPirri: Pergostart 31/8 Katizi:Pergostart 16/8 ÄL ? BIM ? Knasten: Proverastart 24/8 pergostart 9/9, Äl 20-21/9, BIM 5/10. Nyköpings bo: pergostart mars ÄL ca28/8 BIM 11/9 GRAVID!! Vill Ha Liten 83: Pergostart 7/9, Äl ca 17/9, BIM 1/9. Hk83: Pergostart 7/9, Äl??, Bim??
    Åh GRATTIS!!!! Helt underbart...nu håller vi alla tummar för att de går bra för dig och att vi andra också lyckas!!!
  • flashieangel

Lite uppdatering...

Katizi:Pergostart 16/8 ÄL ? BIM ?
    Moncabang: Pergostart 27/8, ÄL ca 8/9, BIM ca 22/9
    Mary0280: Pergostart 30/8
    PirriPirri: Pergostart 31/8
    Playfull: Pergostart 1/9, ÄL ca 13/9, BIM ca 27/9
    Vill Ha Liten 83: Pergostart 7/9, Äl ca 19-20/9, BIM 4/10.
    Hk83: Pergostart 7/9, Äl??, Bim??
    Knasten: Proverastart 24/8 pergostart 9/9, Äl 20-21/9, BIM 5/10.
    DIFmamma: Pergostart 11/9 Äl ca 19/9 BIM: ca 3/10
    Goingen: Proverastart 3/9, Pergostart 17/9, Äl ca 28/9

Ja, man går fortfarande här o bara väntar o väntar...håller på att flytta till en annan lägenhet så som tur är går dagarna rätt fort!!! Men tanken finns ju där heeela tiden, "är jag gravid??" Vet inte riktigt hur tidigt vissa "symptom" kommer men sista dagarna har jag fått gått upp o kissat tiiidigt på morgonen o de brukar jag aldrig få göra. Och jag kissar mycke mer på dagarna än annars me... Kan man känna sååå tidigt när ÄL troligen va i söndags...de e ju bara 5 dagar lr nåt...

• flashieangel
    Mary0280 skrev 2009-09-17 20:58:14 följande:
    Playfull: Vi har BIM ungefär samtidigt (jag tror 26/9) Spännande! Men vad tråkigt det är att vänta! :/
    de e skittråkigt o vänta...håller absolut me dig!!! Men snart är de bara en vecka kvar, bara hoppas att den veckan går fort...vi får hålla tummarna...
  • flashieangel

är idag på dag 28, har känt mig kissnödig och mer trött än vanligt, kunde inte hålla mig igår, så jag gjorde ett gravtest som visade negativt...

Jag blev sååå ledsen, men kan de fortfarande va för tidigt att testa...vet att jag sist jag åt pergo hade en cykel på nästan 35 dagar...om det är så, kan jag fortfarande vara gravid då utan att det ger utslag?? Jag vill ju sååå mycke!!!

• flashieangel
    Mary0280 skrev 2009-09-25 17:57:21 följande:
    Men shit, jag har plussat!!! Är bjuden på fest och ville mest försäkra mig om att kunna dricka men det blev ett plus på studs när jag testade! Det känns så himla konstigt... Ett år efter mf, exakt.... Så nu är jag genast orolig men ska prata med min läkare... Yippiiiii iaf! Åh vad jag håller tummarna för alla er gulliga tjejer!
    Åh grattis...blir riktigt avis...hoppas att mitt minus här om dagen bara va att de va lite för tidigt...
  • flashieangel
    Hk83 skrev 2009-09-25 22:04:25 följande:
    Playfull: Jag håller tummarna för att det var för tidigt..=)
    Tack va gullig du är...
  • flashieangel
    Hk83 skrev 2009-09-27 20:52:03 följande:
    Playfull: När ska du testa igen?? Är det någon mer nu som börjar närma sig testdag?? =)
    jag vet inte...vill testa hela tiden men tänkte försöka hålla mig till mitten lr slutet av denna vecka...jag e så rädd för jag vet hur besviken jag blir varje gång...
  • flashieangel

fan fan fan...blir sååå ledsen, fick min mens idag... Hade det på känn då jag hade smygande mensvärk hela dagen igår men idag kunde jag knappt röra mig pga värken!!! Nu blöder man som om man hade stuckit in en kniv där nere... Jag vill ju ha en bebis där inne ju!!!! Bara o ta nya tag, på söndag den 5:e sätter jag igång med Pergotime igen...bara o försöka hoppas igen!!!

kram på er alla o tack för allt stöd

• flashieangel
    AyBee skrev 2009-10-01 23:01:19 följande:
    Hej alla Får jag joina Er??? Var i dag hos läkare och fick utskrivit min första Pergo kur. Ska börja på söndag med den. Fick även två kurer till efter denna....sen blir det provrör för vår del. Har aldrig atit Pergo innan och känner mig lite lost. Är lite rädd för biverkningar. Är det bäst att ta de på kvällen kanske så att man är hemma och inte på jobbet. Vill ju inte gärna att de fattar vad som pågår. Håller tummarna för Er alla och hoppas att vi kan följas åt!
    Hej o välkommen... Jag ska också börja med Pergo på söndag så vi kan ju följas åt...Det är min andra kur...
  • flashieangel
    DIFmamma skrev 2009-10-04 19:17:55 följande:
    Grattis Hk83!!!! Här är det bara skit just nu, mensen på ingång så nu är det deppigt! Aja bara att ta nya tag och börja en ny pergo-kur även fast det just nu känns tungt...väldigt tungt
    Ja supergrattis Hk83, måste kännas underbart!!!
    Till DIFmamma, håller med dig, de e väldigt tungt, jag fick min mens i veckan som va och började med pergon idag...känns inte kul men de e bara o kämpa!!!
  • flashieangel

jag skulle nog inte kunna hålla mig till sexförbud, då skulle jag nog hellre ta "risken" för flerbörd faktiskt!!!

• flashieangel
    sangria skrev 2009-10-13 20:47:57 följande:
    De två första gångerna tog det två månader prick och jag fick ägglossning båda månaderna. Men jag hade ingen sådan uppföljning som alla andra här inne verkar ha haft. Jag fick en hög med piller och rådet att ha sex varannan dag... =) Jag hade en mycket mycket oregelbunden ägglossning av mig själv. Kanske två, tre gånger om året ?... Den här gången tog det fem försök och nu verkar det som om jag väntar tvillingar men jag har inte vul förrän i början av nov...
    Spännande, håll oss informerade om det är tvillingar lr inte... Jag är i min "ägglossningsvecka" nu, så om två veckor ca är det bara gå o vänta o hålla tummarna på att mensen inte kommer...det är min andra pergomånad...VILL VILL VILL att de ska funka den här gången!!!
  • flashieangel
    DIFmamma skrev 2009-10-14 20:28:31 följande:
    Playfull: vi verkar ligga ganska lika nu, andra kuren och äl-vecka den här veckan :) nu SKA det ta sig eller hur???
    ja de tycker jag verkligen...vi får hålla tummarna!!!
  • flashieangel
    LBS skrev 2009-10-24 12:26:39 följande:
    Så många pergoanvändare på ett ställe så borde någon kunna hjälpa mig! :) Åt i juni enkeldos pergo, fick äl omkring dag 17-18. Blev gravid men slutade i ma vecka 12. Nu har jag ätit en enkeldos pergo till, hoppas på äl i dagarn amen känner absolut ingenting! Förra gången hade jag riktigt ont. Kan det vara så att bara för att enkeldos hjälpte mig med kraftig äl förra gången så kan enkeldos denna gången inte ge ngn äl alls? Ska jag testa högre dos nästa gång då? Elller kan det vara så att äl bara kommer senare denna gången? Är på dag 15 nu.
    För mig har de inte känts lika någon gång nästan... Förra månaden hade jag ont bara en dag o de va ÄL dagen, den här gången hade jag ont i flera dagar innan...så de är nog olika...
Svar på tråden Pergotime