• Moi Mokulat

Linser eller glasögon?

Jag kan inte bestämma mig.
    Har haft glasögon i ja några år nu.
    Trivs inte så där jätte bra utan ser det som ett måste.
    Jag kommer alltid åt dem och böjer till dem.
    Har testat linser en gång innan, men de gick inget vidare.
    Linsen fastnade, för torr luft på jobbet, (men ska sluta på det jobbet nu).

Är det mkt dyrare att ha linser?

har varit och kollat glasögon men jag hittar inga som jag verkligen verkligen vill ha.

• Svar på tråden Linser eller glasögon?
  • P A K

.... och jag betalar 260 kr i månaden för dem, får dem via Linsboxen. Finns billigare alternativ men jag vill ha just dessa...

• timri

Moi Mokulat skrev 2009-08-28 14:20:28 följande:

Frågan är om jga klara detta. Hade jätte problem att få i dem när jag försökte sist, men man vänjer sig väl?
    Varför skulle du inte det? Det tar ett par gånger innan man får till det med att kunna sätta i och plocka ur linserna. Var lite jobbigt första gångerna, då höll jag på att ge upp .

Finns många olika sorters linser att välja mellan, man får prova sig fram tills man hittar en som känns bekväm, tänkte på det som du skrev om att du blev torr i ögat. Dom gångerna jag bytt linstyp, så har jag fått prova en eller två veckor för att se om det funkar bra. Har det inte känts bra så har jag provat en annan linstyp/märke.
  • Agamemnon

Jag använder dygnetrunt-linser från Biofinity. De kan du ha i 24/7, alltså även sova med dem, och sen byter du till ett nytt par efter en månad. Kostar ca. 120 kr/mån. Tycker de funkar kanon! De är tunna (använde först en annan sort, AirOptix, som var tjockare och skavde i ögat) och man ser direkt när man slår upp ögonon på morgonen. Eller på natten.

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Moi Mokulat
    Varför skulle du inte det? Det tar ett par gånger innan man får till det med att kunna sätta i och plocka ur linserna. Var lite jobbigt första gångerna, då höll jag på att ge upp .Finns många olika sorters linser att välja mellan, man får prova sig fram tills man hittar en som känns bekväm, tänkte på det som du skrev om att du blev torr i ögat. Dom gångerna jag bytt linstyp, så har jag fått prova en eller två veckor för att se om det funkar bra. Har det inte känts bra så har jag provat en annan linstyp/märke.
    Kostade det något att prova så?

Ja jag gav upp sist
  • timri

Moi Mokulat skrev 2009-08-28 14:38:43 följande:

Kostade det något att prova så? Ja jag gav upp sist
    Själva provlinserna som jag fick kostade inget, fick prova ut och sedan bestämma mig för om dom var bra eller inte.
  • Moi Mokulat
    Själva provlinserna som jag fick kostade inget, fick prova ut och sedan bestämma mig för om dom var bra eller inte.
    Undrar om det funkar så här med
  • timri

Moi Mokulat skrev 2009-08-28 14:47:42 följande:

Undrar om det funkar så här med
    Det kan ju skilja sig från olika optiker/kedjor. Ring och fråga.
  • lill linda 82

jag köper både glasögon och linser på nätet. använder dagslinser så jag kan variera med glasögonen. glasögonen jag köpte nu sist på nätet kostade 500 kr och dom är lika bra som de man köper hos optiker. linserna köper jag där det är billigast... jag har ju toriska linser så de är lite dyrare men det är bättre att ha endags än månads tycker jag. jag tycker ögonen känns friskare av endags än månads... finns ju bra små flaskor med smörjade linsdroppar att köpa för de som jobbar i torra miljöer. jag brukar använda det på jobbet då det känns torrt i ögonen.

• lill linda 82

komfortdroppar kallas de, jag använder clens100, finns bla på lensway. det blir som smörjmedel för ögonen inte som vanlig linsvätska.
    men sen finns det väl idag linser som är mer utformad efter torra miljöer??? har jag för mig ialf.. du kanske ska prova en annan sorts linser...

• Luloo

jag har linser, har tröttnat på glasögon jag har brytningsfel och därför e det dyrare har endagslinser och får betala 368kr i månaden, om det är värt det? tveksamt...

★mn lilla stjärna★16/6-08★
  • undrar

www.memira.se Jag tröttnade på mina torra jobbiga linser och har nu opererat ögonen med laser, bland det bästa jag gjort!! =D Man sparar in de pengarna då man slipper köpa glasögon/linser/linsvätska.

• undrar

Ja, tro mig det tyckte/tycker jag med!! Jag tyckte det var jättläskigt med linser i början också, trodde aldrig jag skulle fixa det, men är man tillräckligt enveten så. :)

• Inkalinka

Jag har två veckor linser. Antingen använder man dem i två veckor och tar ut dem på kvällen eller en vecka dygnet runt. Själv har jag bara linser för att jag måste i jobbet. Använder alltid glasögonen annars.
    Jobbar oxå i en miljö med torr luft och det går jättebra. Använder även komfortdropparna som någon annan skrev om. Kanon!
    Betalar ca 1000 för ett halvår utan linsvätska. Rätt dyrt, men vill inte byta.
    Nya glasögon för mig kostar ca 3500. Har kraftigt synfel.

Svar på tråden Linser eller glasögon?