• Meli

Svårt att få till syskon andra tråden

Skapar en ny tråd för oss som kämpar med syskon, vi var ju några stycken och det är alltid skönt att prata med andra i liknande situation

• Svar på tråden Svårt att få till syskon andra tråden
  • Hampan

Hej! Ny på tråden. Har försökt sen i april med att bli gravid så våran Hampus som blir 2 i november kan få ett syskon, men det vill sig inte. Jag tycker att det är fruktansvärt jobbigt vilket säkert gör att jag spänner mig och då fungerar det ännu sämre. Är det någon som har något tips på vad man kan göra? Just nu känns allt hopplöst!

• Leonna

Hej, också ny på tråden. Har en liten kille på 10 månader som tog över två år att få till. Lyckades till slut med ivf. Längtar otroligt mycket efter en till, men att slitas mellan hopp och förtvivlan som förra gången vill jag helst slippa..

• Aria

Hej!
    Är ny i tråden, men var med i den första svårt att få syskon tråden. Jag har inte riktigt orkat eller haft tid att skriva nu i höst. Vi har startat vår utredning, som hitintills inte har visat att något är fel. Nu har det gått två år sedan vi började försöka på allvar. Vår son är 8 år nu och vi längtar så mycket efter flera barn. Jag börjar också undra om inte allt sitter i huvudet eller är det så att det är så otroligt mycket som ska stämma mellan oss för att det ska ta. Ja, jag har mer eller mindre gett upp hoppet - eller inte gett upp hoppet men funderar inte lika mycket längre. Jag mår superdåligt när mensen har kommit men däremellan orkar jag inte tänka så mycket. Det känns som om vi har försökt allt och nu kan jag bara tänka att blir det så blir det. Hur mycket kan man egentligen påverka själv? Är det någon som har tips? Jag kände det som om jag höll på att bli tokig när bäbistankarna upptog nästan all vaken tid och det bara är superjobbigt att se alla glada gravida människor. Ja, det blev ett långt och svamligt inlägg. Jag hade nog ett behov av att skriva av mig lite nu när det var så länge sedan jag skrev.

Katta - Jag är så ledsen för din skull. Skickar tröst- och styrkekrammar i massor.

Kram på er från Aria

• Katta

Aria: Tack!
    Idag känns det tungt... det börjar sjunka in nu.... och sen har man har tagit medicin i flera veckor som blivit en vana och nu är det slut med det. Usch!

Jag håller tummarna för er!!

Kramis

• Nettisen

Hej va kul med fler i samma sits, eller a, kul å kul....?

Vi har en dotter på 4½ som vi gärna vill ge ett syskon,
    men nästan 2 år har nu gått sen spiraluttag och vi går på utredning
    sen i april. Har nu bytt läkare för det kändes som att vi
    stod stilla i utredningen...
    Igår var det dags för VUL nummer 1 i ostimulerad cykel, och det
    visade sig att jag antagligen inte har ÄL...
    Makens simmare har vi kollat redan, och de är inget vidare bra.

Visst att det tog ett tag med 1:an också, men hon blev ju ialla fall
    till på naturlig väg och utan tjafs efter ca 1 år.
    Hur kan ägglossningen bara upphöra när man är 26 år???!!!!

Kul med fler mammor som vill ha barn, vi är inte så värst många här
    på Svårt att få Barn, man känner sig lite elak när man "gnäller"..

• Meli

Nettisen

Tycker också det är konstigt. Precis som om något rubbats under graviditeten.....man undrar vad och varför. Själv har jag ÄL, eller hade, utan Pergo. Nu håller jag på att trappa ner på Pergo för att se om jag fortfarande har ÄL av mig själv, kan ju inte käka pergotime resten av livet....

Kram

• Meli

callesmama

Hej!

Såg inte att du skrivit till mig, jo, det blir kalas till helgen, barnkalas, och helgen därpå blir det släktalas. Pust Men det är ju roligt för honom. Han heter Anton

Känner som du, redan efter ÄL kommer funderingarna, men jag känner inte efter olika symtom längre, för jag har haft alla och de varierar månad efter månad....

Kram

• callesmama

Meli

Roligt med kalas! Fast mycket att fixa och ordna. Såg att du had ett eget ftg, vad häftigt! Jag är värdelös på att pyssla dock..inget tålamod, men jag beundrar människor som är kreativa. Fick när jag fyllde år ett jättefint armbadn med örhängen som en vännina gjort!

kram

• callesmama

Meli

Du frågade hur länge vi försäkt och det är nog 1 år och 8 månader nu. Tur att vi började så snabbt efter första barnet eftersom det inte vill sig. Jag går nub på zonterapi och hoppas på att det ska hjälpa mig.

Någon som provat det?

Man har ju inget att förlora direkt på att prova ALLT :o)

• Meli

callesmama

Jag provade zonterapi, men det hjälpte inte....

Ja, det är roligt med företaget, har precis börjat, men det är, nu i varje fall, bara för att det ska vara roligt, så får vi se sen, om det kan bli något lönsamt av det

Svar på tråden Svårt att få till syskon andra tråden