• Meli

Svårt att få till syskon andra tråden

Skapar en ny tråd för oss som kämpar med syskon, vi var ju några stycken och det är alltid skönt att prata med andra i liknande situation

• Svar på tråden Svårt att få till syskon andra tråden
  • Meli

Hej allihopa!

Hur mår ni idag då?

• mclinn

hej!
    Jag är en 31 årig tjej som har en son som är 13 år och för ca 6 år sedan träffade jag en ny man och vi har försökt sedan dess att få till ett syskon... Efter ca 2 år gjorde vi en yutredning och det visade sig att jag inte hade någon passage i mina äggledare och då fick vi en remiss för ivf...
    Jag var då mycket kraftigt överviktig så det lades på hyllan och vi fick tillökning iallafall i familjen en liten tös som är vår fosterdotter. För ca !1 år sedan gjorde jag en GBP förminskade magsäcken och jag har nu gått ner 58kg och min mens som tidigare varit som en klocka har börjat strula sig... pytte lite mens typ varannan dag i ca 3 veckor... jag vet att det förmodligen har med min vikt nedgång att göra...
    Sedan en annan lustig sak... gynekologen som gjorde utredningen menade på att det kan vara så att den täppta passagen kan bli fri om jag går ned i vikt... men min barnmorska säger att det har hon aldrig hört talas om...
    'förvirrande när de säger flera olika saker....
    Kram Malin

• dison

Hej alla!
    Här är inte humöret på topp, tredje Pergokuren gav visserligen ägglossning men ledde inte till någon graviditet. Min gynekolog vill att jag tar en paus från Pergo nu efter tre försök, vilket jag just nu tycker är en klok idé, orkar inte ladda om. Hoppas det går bättre för er andra!

mclinn: Grattis till viktminskningen! Verkar jobbigt med mensstrulet, men det stabiliseras sig kanske när vikten har varit konstant ett tag. Visst är det förvirrande när man får olika besked inom vården, men en gynekolog har ju en mycket längre och mer gedigen utbildning än en barnmorska, jag skulle absolut lita mer på vad gynekologen säger. Lycka till!

• Meli

mclinn

Man ska alltid lyssna på den som har mest positivt att säga. FÖr ett sådant uttalande baseras ju på att den personen vet att det har hänt någon gång! Det är ju ändå läkare och drar väl inte till med halvsanningar får man hoppas...

Kram

• callesmama

Hej på er

Idag är det en skitdag för mig. Fick mensen imorse...bläääää. Känner mig jätteledsen.

kram

• Meli

callesmamma

vad tråkigt! Vet hur det känns. Skickar ett meddelande till dig.

Kram

• anette79

Får man hoppa in i den här tråden??

Har en dotter som blir nio i december. Vi har försökt få barn men det är omöjligt känns det som. Äter pergo o hoppas att det nån gång ska ge resultat....

• callesmama

anette79

Här försöker vi alla få till ett syskon till våra små guldklimpar. Själva har vi försökt i 1 år och 8 mån..fick mensen idag trots att jag tänkte att NU, Nu gick det. Men icke..blääää

kramkram

• Linkan71

Nu har vi kollat med RMC i Linköping och vi kan börja nästa höst om vi vill till en kostand av 20.000 kr

Nu får vi väl prova själva tills dess ( det är ju rätt skoj det med) under här väl skett tidigare så varför inte

• Yvonne

Hej på er!
    Idag tar jag dom sista Pergon och sen blir det läkarbesök på tisdag.

Ha en skön helg allihop!

Svar på tråden Svårt att få till syskon andra tråden