• Ruso

För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9

Klart vi satsar på denna tråden!!

Jag fick en förfrågan om jag gjort ny tråd eftersom det var jag som gjorde den förra. Jag kollade runt lite (troligen lite _för_ lite) och hittade ingen så då gjorde jag en... men se där - Maggan hade hunnit med ett par timmar innan - perfekt!

Då glömmer vi min tråd och kör på här!!

• Ruso
    sarismaris skrev 2009-09-03 19:31:07 följande:
    Idag var det rena julafton att komma hem från jobbet! Snälla Postis hade kört ända upp på gården och lagt tre paket framför dörren! Ett från Villervalla och två från Ellos. I Ellos-paketen fanns vinterkängorna jag fyndade med varsin 50%-rabatt. Ett par Kavat Defender till lilltösen och ett par Pippi-kängor till den stora. Båda va fina och verkar passa (nu iaf..) Med frakt på båda paketen gick det på ca 640 kr för båda paren. (Ord pris UTAN frakt ca 1100 kr) En bra deal tycker jag!
    Åh - man skulle passa på, 50% gäller visst ill 8/9, stämmer det?
    Sonen behöver också vintersko... men jag undrar om han kommer i de.. När vi skulle köpa gympaskor nu så passade inget! Han är för bred runt vristen eller vad det nu kallas, det går inte att få igen skon, om han överhuvudtaget kommer i. Hade köpt ett par timberland och 2 par ofodrade kavatkängor som jag bara kan sälja vidare... :( och det jag ände upp med var ett par låga kavat promenadskor, ända han fick på sig lätt och smidigt!

Vinterskorna går ju lite mer upp, men tror ni jag kan ha defender eller är det bättre att satsa på "stövel" modellen? Den går väl lite längre upp så att man inte skall få ihop den där nere som han är så "tjock"? ...om ni nu fattar vad jag svamlar om

Hur gjorde du förresten när du fixade 2 par sko för 50% rabatt för varje???
  • Ruso
    sarismaris skrev 2009-09-19 18:29:27 följande:
    Mätte minstingens fötter idag, och hjälp vad de har växt!! I juni var de 12,1 cm och nu mätte jag dom till nästan 13,5 cm! Över 1 cm på 3,5 månad! Läste att fötterna på de små växer ca 2 cm på ett år.... Då måste hennes fötter stå still ett bra tag nu då! Å jag som köpte stl 21 på Kavat-kängorna.. Kollade lappen på dom och hon ska ju egentligen ha stl 22 eller tom 23 på kängorna i vinter då!! Men hon har ju ganska nyss växt ur stl 20! Kommer inte ihåg hur längesen det var jag fick hem skorna (Ellos alltså).....det är nog för sent att skicka tillbaks och byta tyvärr.. Tänk om man vore så smart så man hade kollat mer noga direkt! Om man skickar tillbaka fast det är mer än 14 dagar efter man fått hem dom, vad händer då?? Är dom hårda på sånt tro??Kollade på nätet och det fanns både 22 och 23 kvar....än så länge iaf!
    Tänk på att vinterkängors innermått är större än de andra skorna i samma storlek!
  • Ruso
    LisaMona skrev 2009-09-18 08:02:55 följande:
    Jag handlade också barnkläder (92 enbart) med facebookrabatten och 2för 3erbjudandet. Kom en bra bit över 400 även efter rabatterna och vantarna grejen så ut att fungera först men inte sen??? Kanske de är slutsålda?
    Facebookrabatten - vilken är det?
  • Ruso

Hej!
    Det var länge sedan jag var här inne (och som straff för det så missade jag ju facebook rabatten... hur fick ni den forresten? Är ju inne på FB varje dag....)

I dag var jag inne på Lindex för att skalla plyschbyxor till lilleman, som har vuxit ur sina 86 från Babyavd. Han passar dock både 86 och 92 från den större avd. Hittade svarta i både 86 och 92, bruna i 86... fick bli nöjd med det för röda var helt slut i de storlekar Jag som så gärna vill ha just röda....

Men, så kom jag hem med plyscbyxor, plyschtajts, 2 plyschtunikor och en tunika till - allt i LILA min 3 årings favorit färg!! Jag gillar inte lila själv... men det är ju en rätt mörk lila färg, smutsen syns inte så väl, och hon passar faktiskt färgen... Köpte alla 3 tunikor för att sedan välja ut hemma, men det går givetvis inte  - hon vill ha alla... så OK, jag ger med mig Lycklig dotter vill man ju ha!

Köpte också svarta jeans (eller gråsvarta) och en svart tröja med röd hals och bokstaver på. Tog 92, men byxorna är för långa...även om det är resår, tror jag får byta till 86. Tröjan var däemot inte ens lång på honom.

Hade dock inte med någon 30% kupong (skulle ju inte handla), och tänkte jag kunde köpa om något på nätet i stället - men INGET av det jag köpte finns i webbshoppen ju!!

Kameran tar bilder som är för stora, så jag kan tyvärr inte visa... håller på att fundera på hur man ställer om så korten blir lite mindre, som på vår tidigare kamera där det aldrig var något problem...

• Ruso
    sarismaris skrev 2009-09-19 21:12:02 följande:
    Mm, jo jag tänkte nästan det.. Kanske ska behålla dom då och försöka sälja istället, och beställa nya med en annan 50 %-rabatt. Registrerade min sambo härisist, och han har två 50%-rabatter som gäller än.Men ska jag då ta 22 eller 23? Hennes fot är ju drygt 13 cm nu (fick inget exakt mått, hon stod inte så still..) Innermåttet på stl 22 är 14,9 cm och på 23 15,5 cm. 22 kanske räcker? Vill ju inte att dom ska va för stora, men samtidigt så ska de ju gärna räcka ganska länge.. Men fötterna bör ju (förhoppningsvis) inte växa så himla fort de kommande månaderna som de har gjort nu under sommaren, så 22 kanske kan räcka..? Provade ju 21:orna på henne inomhus en stund när vi fick hem dom, och hon sprang ju omkring i dom och de verkade inte vara små så att det störde henne iaf!
    Om hon har haft ett ryck och växt massor nu är ju sannsynligheten för att hon fortsätter växa lika mycket inte så stor... det sägs ju att fötterna växer i ryck, och det är väl ungefär 2 cm per _år_... i denna ålder... så då borde ju 22 räcka.  Jättesvårt att säga... 2,5 cm längre än foten är ju lite för mycket, max 2 cm brukar man säga. Kan du inte ta henne med till en skoaffär och få dem att mäta ordenligt 8och sedan handla via nätet . Hon har ju inte ont i 21 skorna, om foten är ca 130 så finns ju fortfarande en cm att växa i dem... skorna är inte för små förrän de är 5 mm längre än foten.

Min lille har dock fått skor som är 2,5 cm för stora...och jag hoppas han växer i dem. Han vandrar glatt i dem nu Jag funderade länge, men min son är så bred runt vaden att den storleken satt bättre där, jag hoppas det funkar...
  • Ruso
    AochJsMamma skrev 2009-09-20 09:37:07 följande:
    Jag fick en lapp igår, när jag hämtade den fiiina röda FIX jackan jag beställt till sonen, som gav 25% på ett helt köp under deras vip-kväll fraämöver, kul! Synd att det inte var en annan Lindex butik bara, denna är inte superkul. Iallafall, tänkte att det kanaske är fler butiker som har såna lappar? Man får dem när man handlar, låg bakom kassan.
    Ingen hos oss i alla fall... handlade i går...
  • Ruso

Varför kan man inte få ett SMS eller brev om när närmaste butiker har VIP kväll... inte alla kan springa in på Lindex stup i kvarten och hålla koll...  :(

• Ruso
    Hallontårta skrev 2009-09-20 12:43:45 följande:
    Då kanske de anser att vi inte platsar på en vip-kväll Nej, jag skojade bara...håller med dig! De kunde ha skickat mail, brev eller sms också, det hade de säkert tjänat mer på själva (då de förmodligen skulle ha fått fler kunder)
    Hehe...men VIP måste väl ändå handla om hur _mycket_ man i så fall köper, och inte hur ofta?
  • Ruso

Var inne och skulle byta ett par jeans i dag (hade självklart inte rätt storlek) och köpte röda och cerisa plysch till 3 åringen - det hade inte förra affären! Men röda till grabben som behöver 86/92 hitta jag inte... på bebisaavd var det, men de är för små, eller på gränsen... slut i alla affärer.

I lördags köpte jag ju två olika tunikor i lila från Bamse serien till lilltösen, samt ett par randiga plyschtajts. Dessa fanns inte alls i affären i dag, och inte på nätet... är det nya saker eller gamla? Jag är inte så förtjust i lila, så de kan ju ha funnits förut utan att jag har lagt märke till dem...

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (och andra barnkläder) del 9