sarismaris skrev 2009-09-19 21:12:02 följande:
Mm, jo jag tänkte nästan det.. Kanske ska behålla dom då och försöka sälja istället, och beställa nya med en annan 50 %-rabatt. Registrerade min sambo härisist, och han har två 50%-rabatter som gäller än.Men ska jag då ta 22 eller 23? Hennes fot är ju drygt 13 cm nu (fick inget exakt mått, hon stod inte så still..) Innermåttet på stl 22 är 14,9 cm och på 23 15,5 cm. 22 kanske räcker? Vill ju inte att dom ska va för stora, men samtidigt så ska de ju gärna räcka ganska länge.. Men fötterna bör ju (förhoppningsvis) inte växa så himla fort de kommande månaderna som de har gjort nu under sommaren, så 22 kanske kan räcka..? Provade ju 21:orna på henne inomhus en stund när vi fick hem dom, och hon sprang ju omkring i dom och de verkade inte vara små så att det störde henne
iaf!
Om hon har haft ett ryck och växt massor nu är ju sannsynligheten för att hon fortsätter växa lika mycket inte så stor... det sägs ju att fötterna växer i ryck, och det är väl ungefär 2 cm per _år_... i denna ålder... så då borde ju 22 räcka. Jättesvårt att säga... 2,5 cm längre än foten är ju lite för mycket, max 2 cm brukar man säga. Kan du inte ta henne med till en skoaffär och få dem att mäta ordenligt 8och sedan handla via nätet

. Hon har ju inte ont i 21 skorna, om foten är ca 130 så finns ju fortfarande en cm att växa i dem... skorna är inte för små förrän de är 5 mm längre än foten.
Min lille har dock fått skor som är 2,5 cm för stora...och jag hoppas han växer i dem. Han vandrar glatt i dem nu

Jag funderade länge, men min son är så bred runt vaden att den storleken satt bättre där, jag hoppas det funkar...