Finesse skrev 2009-11-06 12:20:50 följande:
fast då borde ju 92 vara ännu mindre.. det jag menar är ju att det inte skiljer dom nånting åt!jag vet att hm och kappahl har stora kläder.. där är 86/92 fortfarande stort på henne.. så här sitter pingvintunikan på henne.. det är 92 på den och 98 på byxorna.
mammatillebbis.blogg.se/2009/november/275.htm...Det skiljer ju mycket även inom Lindex. Min lilltjockisk som ju är 87 cm lång kan ha 86 i en del kläder ännu... inget växtmån, men det är Ok, en del är däremot för korta. 92 sitter jättebra rakt över tycker jag, dock inte så att man behöver vika upp ärmar och så. Byxor kan han inte ha större än 92, han har inte jättelånga ben, men heller inte korta. Har inte provat 98 på honom något vidare då 92 sitter så perfekt, och jag gillar inte när kläderna ser för stora ut, utan mer lagom. Däremot tycker jag inte att 86/92 på Hm och Kappahl är stora på honom! Det kanske är som det brukar vara, att just tjejkläder på Lindex är små... men... velorbyxorna han har är ju från tjej, och min 1 meterlånga tjej har 104 på tjej, och ärligt tror jag itne de kläderna skulle vara snygga på honom (i storlek alltså

)
Men jag lät bli att köpa ett par röda velor i 92 då de var lika stora som de i 98, och jag visste inte vilken som var "rätt"...
Det som blir först för lite här blir ofta ärmana på Lindexkläder, så antingen är kläderna där korta eller så har mina barn långa ärmar!!
Så söt hon var på bilden! Viktigt med hjälm när man spelar Wii!!

Kläderna satt ju jättebra!