• Anonym (vad?)

Vad var det som just hände!?!?

Alldes nyss när jag satt här vid datorn, blev det alldes svart, jag skakade, "låg" i datorstolen och "vaknade till" när telefonen åkte ner i golvet, vet inte vad som hände, jag kände att jag låg å skakade men det har aldrig hänt förut?

Någon som vart med om detta !?

• Svar på tråden Vad var det som just hände!?!?
  • Anonym (vad?)
    Anonym skrev 2009-09-04 10:47:51 följande:
    Ok. Har du gjort nått ansträngande eller bara suttit still? Ät och drick lite, blodsockret kan vara lågt. Matt i kroppen? Oavsett, så ring din VC och förklara vad som hänt och vad du gjorde när det hände. Diabetes i familjen?
    Nej vi har inge diabetes i familjen, inte i släkten alls,.
    Jag satt alldes still, hade setat still i säkert en halvtimme innan,
    annars skulle jag trott att det varit att jag rest mig för fort eller liknande.
  • Anonym

Jag skulle inte spekulera i tänkbara orsaker till vad som hände. Det kan finnas tusen anledningar men det är ju obehagligt att inte veta. Och tänk om det händer igen? Jag tycker att du ska kolla upp det.

• Klarisen

men om du inte har ätit och druckit än kan det vara därför!

ammar du?
    då måste du tänka på att äta och dricka regelbundet!
    men det borde du ju veta

epilepsi behöver inte komma när man är barn det kan man få som vuxren men om din mamma jobbar på akuten varför ringer du inte henne då???

du borde kolla blodsockret, blodvärdet

finns det diabetes i släkten? är du i riskzonen för det?
    eller lågt blodtryck?

• Anonym (vad?)
    Klarisen skrev 2009-09-04 10:53:11 följande:
    men om du inte har ätit och druckit än kan det vara därför! ammar du? då måste du tänka på att äta och dricka regelbundet! men det borde du ju veta epilepsi behöver inte komma när man är barn det kan man få som vuxren men om din mamma jobbar på akuten varför ringer du inte henne då??? du borde kolla blodsockret, blodvärdet finns det diabetes i släkten? är du i riskzonen för det? eller lågt blodtryck?
    Jag har pratat med min mamma nyss och hon trodde att det bara var blodtrycksfall, och tyckte att om det händer igen ska jag kolla upp det.

Sonen är 15 månader så jag ammar inte. Har tyvärr aldrig kunnat.
  • Anonym
    Anonym (vad?) skrev 2009-09-04 11:11:22 följande:
    Jag har pratat med min mamma nyss och hon trodde att det bara var blodtrycksfall, och tyckte att om det händer igen ska jag kolla upp det.Sonen är 15 månader så jag ammar inte. Har tyvärr aldrig kunnat.
    Bara?

Du satt ju stilla och svimmade av. Nästa gång kanske du har sonen i famnen.

Ring vårdcentralen och be att få kolla blodtryck och blodsocker mm.
  • Anonym (vad?)

Jag väljer att lita på min mamma då jag tror hon har rätt.
    Troligvis var det för att jag inte ätit något under dagen/morgonen och jag får se till att äta, både för min skull, och min sons skull.

För vad ska läkarna göra, annat än att säga åt mig att jag behöver äta?

• Anonym

Anonym (vad?) skrev 2009-09-04 11:42:30 följande:

Jag väljer att lita på min mamma då jag tror hon har rätt. Troligvis var det för att jag inte ätit något under dagen/morgonen och jag får se till att äta, både för min skull, och min sons skull. För vad ska läkarna göra, annat än att säga åt mig att jag behöver äta?
    Kontrollera om det kanske finns någon annan bakomliggande orsak, kanske?
  • Anonym (vad?)
    Anonym skrev 2009-09-04 11:43:41 följande:
    Anonym (vad?) skrev 2009-09-04 11:42:30 följande: Kontrollera om det kanske finns någon annan bakomliggande orsak, kanske?
    Tvivlar på att det är det,
    och ifall min mamma kände sig osäker tror jag knappast hon skulle säga att jag kunde vänta å se om det händer igen,
    med tanke på att hon vet att jag har en son att ta hand om.
  • mamma2kids

men varför frågar du om du inte vill ha råd.
    vafan du har en son att ta hand om hur vågar du bara sitta där????
    tänk om någe händer,då kan din son fara illa.FATTA.
    din morssa verkar ju jobba på bibliotek eller nått.
    klart du ska kolla upp det.

• RiNan

Va? Varför skulle du skaka och svimma om du hade blodtrycksfall? Låter som epilepsi tycker jag. Har en vän som fick det i vuxen ålder och så var det för honom. Nångong kommer ju första anfallet. Fast det behöver ju inte vara det du har.

Låter idiotiskt i mina ögon att du skriver att du väljer att lita på din mamma när du bara kan ringa sjukvårdsrådgivningen på 1177 och prata med någon som är utbildad. Om det var blodtrycksfall kommer nog ssk att säga det, om hon misstänker något annat säger hon nog det med.

Svar på tråden Vad var det som just hände!?!?