• Anonym (vad?)

Vad var det som just hände!?!?

Alldes nyss när jag satt här vid datorn, blev det alldes svart, jag skakade, "låg" i datorstolen och "vaknade till" när telefonen åkte ner i golvet, vet inte vad som hände, jag kände att jag låg å skakade men det har aldrig hänt förut?

Någon som vart med om detta !?

• Svar på tråden Vad var det som just hände!?!?
  • Anonym (jag)

Hadee jag varit dig så hade jag litat på min mamma! Hon jobba ju faktiskt på akuten och hade hon varit orolig så hade hon ju pratat med någon läkare!
    Din mamma bryr sig ju mer om dig än vad någon annan på sjukvårdupplysningen gör!
    Självklart måste du kolla upp om det händer igen men jag hade litat på henne!

Och det där med att du skakade, det kan man göra när man svimmar!

• Anonym

TS:
    Blodtrycksfall ger INTE skakningar. Kontakta läkare omedelbart för att utesluta epilepsi.

Min bror dog i en bilolycka, orsakad av ett epileptiskanfall som gjorde att han svimmade.

Jag upprepar, blodtrycksfall ger INTE svimning med skakningar.

• Anonym (vad?)
    Anonym skrev 2009-09-04 12:58:06 följande:
    TS: Blodtrycksfall ger INTE skakningar. Kontakta läkare omedelbart för att utesluta epilepsi. Min bror dog i en bilolycka, orsakad av ett epileptiskanfall som gjorde att han svimmade. Jag upprepar, blodtrycksfall ger INTE svimning med skakningar.
    Visste han om att han hade epilepsi?
    För man får ju inte ha körkort förän man varit anfallsfri i 2 år.
  • Anonym

Anonym (vad?) skrev 2009-09-04 13:07:42 följande:

Visste han om att han hade epilepsi?För man får ju inte ha körkort förän man varit anfallsfri i 2 år.
    Han kanske fick sitt första epileptiska anfall i bilen. Vad vet jag..
  • Anonym
    Anonym (vad?) skrev 2009-09-04 13:07:42 följande:
    Visste han om att han hade epilepsi?För man får ju inte ha körkort förän man varit anfallsfri i 2 år.
    Stämmer, men även med medicinering så kan ett anfall helt plötsligt komma. Man kan vara anfallsfri i många år för att sen få ett vid fel tillfälle som under körning. Men oftast får man en liten förvarning, man känner sig konstig strax innan.
  • Anonym
    TS: Blodtrycksfall ger INTE skakningar. Kontakta läkare omedelbart för att utesluta epilepsi. Min bror dog i en bilolycka, orsakad av ett epileptiskanfall som gjorde att han svimmade. Jag upprepar, blodtrycksfall ger INTE svimning med skakningar.
    Han fick ett anfall då han körde bil. Han körde av vägen in i ett träd och krampade när en medtrafikant kom fram till bilen. Senare visade det sig att han hade haft ett (troligt) epileptiskt anfall 1 år tidigare,då han var på bio med en kompis. Hans kompis berättade att han hade försökt övertala brorsan att åka till sjukhuset och kolla upp det hela men han tyckte inte det var nån mening; det var ju redan över.

Jag vidhåller att du bör kolla upp varför du fick svimmade och fick skakningar. Skakningarna låter riktigt oroväckande. Bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite.
  • Lindis1974
    jo man svimmar av blodtryckfall.. skakningar vet jag inte.
    Min nära släkting har väldigt låga blodvärden och svimmar ofta pga blodtryckfall.
  • Anonym

Hoppas verkligen INTE det händer när sonen är med.
    Han ska ju inte behöva lida för att du ej vill kolla upp detta.Förstår ej VARFÖR!
    mamma i all ära o visst hon jobbar på akuten,MEN,hon kan ha fel.
    Det går o mäta om det var ep-anfall även i efterskott.

• Anonym
    Lindis1974 skrev 2009-09-04 14:30:55 följande:
    jo man svimmar av blodtryckfall.. skakningar vet jag inte. Min nära släkting har väldigt låga blodvärden och svimmar ofta pga blodtryckfall.
    Det är ingen som har påstått att man inte svimmar av blodtrycksfall. För det gör man. Ellar kan göra. Gjorde det själv nästan varje morgon när jag var i tonåren.

Däremot skakar man inte av ett blodtrycksfall. Det är därför TS borde undersöka vad som gjorde att hon tuppade av och skakade. Hade hon bara svimmat hade det kunnat ursäktas med blodtrycksfall, ingen mat, dåliga blodvärden etc. Men det är skakningarna som gör det hela konstigt. Inte att hon svimmade.
  • Lorelei
    Anonym skrev 2009-09-04 14:47:34 följande:
    Det är ingen som har påstått att man inte svimmar av blodtrycksfall. För det gör man. Ellar kan göra. Gjorde det själv nästan varje morgon när jag var i tonåren. Däremot skakar man inte av ett blodtrycksfall. Det är därför TS borde undersöka vad som gjorde att hon tuppade av och skakade. Hade hon bara svimmat hade det kunnat ursäktas med blodtrycksfall, ingen mat, dåliga blodvärden etc. Men det är skakningarna som gör det hela konstigt. Inte att hon svimmade.
    Det kan man visst göra... min man gör det varje gång... han krampar i samband med svimning eller blodtrycksfall och det är INGET annat än blodtrycksfall det handlar om.
Svar på tråden Vad var det som just hände!?!?