Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

vi i linköping 1

MyPlace skrev 2009-09-07 11:10:35 följande:
    Nu skriver ja rätt som inloggare ... Ja de är skönt fast våra är ju bara sittande i vagn, el Arvid kan man ju släppa på gräset så han kan fara omkring...De större barnen är med pappa hos farmor och farfar för de ville hellre cykla mm där... valla har de varit i så mkt när vi bodde i stan så de har tröttnat på de lite...
    första gången idag som vi åker dit, wille har vart där en gång innan med mormor..
  • Firstandhappy

ja men lambohov är fint att strosa runt i med...

• Firstandhappy

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-07 19:27:23 följande:

Vilket nummer på Lantmannagatan? Vi bor på 172 (eller det vet du ju kanske eftersom ni var här en gång ).
    vet duvad lantmannagatan 166 äe fgör hus??
  • Firstandhappy

sorry, va 116 tydligen

• Firstandhappy

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-07 20:07:52 följande:

Ok, det är längre bort från oss, typ två gårdar bort tror jag.
    är det likadana hus som ni har eller lägenheter??
  • Firstandhappy
    MyPlace skrev 2009-09-08 11:25:52 följande:
    ser att ni pratar om 116 , gick förbi där igår är tre våningshus med ledig 4a på andra våningen...
    som jag misstänkte, då vill jag inte ha den..
  • Firstandhappy

jag är supernöjd med poängsystemet, ju längre man står i kö till de "attraktiva" områdena desto större möjlighet att få dom..

skulle aldrig i mitt liv välja graflunds, inte efter allt skit de har fått..

finns skit med alla hyresbolag, ända som jag är helt supernöjd med är Mjölby bostadsbolat, fast då ska man bo på Tunet med deras underbara fastighetskötare och i rätt hus..

• Firstandhappy
    LittleMee skrev 2009-09-09 13:44:53 följande:
    Planerar ni också att flytta?
    nja, håller lite koll om det dyker upp nåt på bottenplan, vi bor i 2 vånings nu på andra vån o skulle vilja ha på nedre bara för gräsmattans skull, skönt för barnen att kunna ha en egen liten pool på sommaren... så vi kommer ju alltid vara kvar i lambohov för vi trivs verkligen kanon o vi fick den här lägenheten som vi har nu på fjuttiga 34 poäng, men som sagt, vi planerar inte direkt utan håller bara lite koll..
  • Firstandhappy
    playmate86 skrev 2009-09-08 19:08:26 följande:
    blir så trött på stångåstadens dumma poängsystem barnfamiljer behöver lägenheter mer änungdomar ibland
    varför skulle barnfamiljer behöva lägenheterna mer än ungdomarna?? sen tror jag inte att en ungdom/student/nyss börjat jobba väljer att sätta sig i en stor trea eller fyra...bor man själv nöjer man sig gott med en etta eller tvåa o dom får man inte plats i som barnfamilj iallafall.
  • Firstandhappy

och för den delen så har stångåstaden massa lägenheter som uthyres enligt först till kvarn principen..

Svar på tråden vi i linköping 1