Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

vi i linköping 1

playmate86 skrev 2009-09-14 09:03:36 följande:
    jo tack något skit går det nu jag har haft skiten i en vecka.. sjukanmält mig från min praktik som skulle börja idag.. mår illa och är snurrig och varm utan feber och utan att kasta upp....
    Firstandhappy skrev 2009-09-14 09:07:15 följande:
    jag har bara snor. wille likaså..
    sänder er krya på kramar.stora tösen mådde skit igår.men efter ett par timmar var hon pigg och kry igen
  • Familjetrollet
    HöstHäxa skrev 2009-09-14 11:08:44 följande:
    Hej på er :)Här verkar vara en trevlig tråd!Jenny heter jag och bor också i Linkan :)
    välkommen hit
  • Familjetrollet
    LittleMee skrev 2009-09-14 11:40:37 följande:
    Har väntat hela morgonen på att Babyland i Norrköping ska öppna så man kan ringa. Men det är ju bara en telefonsvarare. Brukar det vara så?Välkommen hit Höstälva!
    de brukar vara jättesnabba på att svara,iallafall förr
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2009-09-14 14:50:03 följande:
    Hemma igen efter bedömning och lunch/shoppingrunda på Ikea.Läkaren gjorde en hinnsvepning och nu har jag värsta känningarna. Sätter det inte igång av sig självt så ska vi vara på förlossningen kl 08.00 i morgon bitti, då dom tar hål på hinnorna. Ska bli så underbart att få träffa den lille korven.
    åhh vad spännande.hoppas du får en snabb och lätt förlossning.vad är hinnesvepning?har har aldrig behövs det under nån graviditet.hoppas allt är bra med er familj
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-09-15 09:24:54 följande:
    vi har dansat kissdansen idag igen *wiiiii* va han är duktig..
    haha potträning?
    här fundera jag på vad jag slå ihjäl tiden med.lägenheten är städad,tvätten är tvättad

typiskt nog så hade man glömt bort hur dåligt tvätten torkar i skäggetorp.tar ju 3-4 dagar innan tvätten är torr,i ryd tog det inte ens ett dygn

vad ska ni hitta på idag?
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-09-15 09:52:15 följande:
    nja både ja o nej... vi frågar om han vill gå på pottan o säger han ja så sätter vi oss där o läser en tidning eller sjunger lite sånger, kommer det nåt dansar vi kissdansen o sjunger, kommer det inget så gör det inte.. har ingen brådska med att få honom blöjfri..4 dagar för att torka tvätt?? Då måste jag fråga hur ni hänger den? vår torkar på 1 timme i torkskåpet eller 40 min i tumlaren, hänger vi i lähenheten tar det max 1 dygn..
    hänger den i badrummet,fick ju inte tid till att torka tvätten igår då en tvättmaskin var trasig och tvätten var tvungen att tvättas.tyvärr har dessa lägenheter usel ventelation villket märks

vi lät våra barn ha blöja så länge de ville.pottan användes bara några få gånger.sonen använde blöja länge pga en skada som han föddes med.stora tösen slutade med blöja runt 3 och lilla tösen slute med både dag och nattblöja vid samma ålder

barn blir blöjfria när de är mogna
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-09-15 10:15:14 följande:
    aha, på det sättet..ja precis dom blir ju det, vill mest bara att wille ska förknippa pottan med nåt bra så han själv vill gå på den..
    här ska vi skramla ihopp till en tvättmaskin och ev en torktumlare.så som tvättstugan var sist så fick jag nog helt enkelt
    igår vid 06 möttes jag av en svinstia,torktumlaren var full med damm,tvättmaskinerna fulla med tvättmedel i och utanpå,golvet var så skitigt att man blev illamående.när jag kom ner för att hänga tvätt så såg jag att en tvättmaskin var trasig!
    så det blev ett samtal till G,samt att jag satte upp en fin lapp till idioten som hade tvättat innan mig
    sista tiden har det kommer fler lappar med klagomål på hur vissa sköter tvättstugan
  • Familjetrollet
    Noblesse skrev 2009-09-15 10:27:45 följande:
    Hej allihopa! Jag bor i Ryd här i Linköping och har en son på snart 1 år och väntar vårt andra barn som är beräknat till 29 mars
    välkommen hit.vi har nyss flyttat från ryd pga att våra barn blev "misshandlade" samt annat som inte var bra i området.dock hade vi 3 jättebra grannar i huset,men resten var konstigt folk och studenter som hade brakfester jämt
  • Familjetrollet
    AllieF skrev 2009-09-15 12:29:13 följande:
    Köp en tvättmaskin Med torktumlare i ett, så spar du plats också.

Jag ville gå på Storken, men de tar inte emot riskgrupper, tyvärr, så jag fick gå till Kvinnohälsan ändå. Jag trivs jättebra med de BM:or jag har träffat, och själva byggnaden är jag ju i såpass sällan, så det duger. Centralt och bra också. :) Men jag skulle ha föredragit Storken.
    vi har kollar runt,men vi har funnit någon.verkar som att de har slutat yillverkas
  • Familjetrollet
    Noblesse skrev 2009-09-15 12:46:58 följande:
    Vad hemskt att dom blev misshandlade! Förstår att ni flyttade. Vi tycker inte heller om Ryd utan bor här endast för att vi pluggade och sambon pluggar fortfarande, och det är väldigt nära universitetet. Sedan har vi en bra lägenhet med bra grannar och liten egen trädgård, vi har haft tur. Nu orkar vi bara inte flytta helt enkelt och sonen är ju så pass liten att han inte påverkas av området. Men jag håller med om att det till största del bara bor konstigt folk och studenter. Vi skulle ALDRIG bo kvar här om det inte vore för att sambon pluggar.
    vi flyttade till ryd för några år sedan för att testa hur det var att bo i området.men när våra barn blev slagna,misshandlade och kallde hemskheter för att de var svenskar så fick vi nog.sen var ju inte området tryggt med alla bilbränder samt en 14 åring som antastade barnen

nu trivs vi som fisken i vattnet efter ha flyttat tbx till skäggetorp
Svar på tråden vi i linköping 1