Inlägg från: MyPlace |Visa alla inlägg
  • MyPlace

vi i linköping 1

Åhhh, är alldeles för mätt, har haft en mys middag med man och barn, varmsmörgåstårta mumma..
    Efter de hade vi lek och bus, nu sitter alla i soffan och väntar på att doobidoo ska börja , hur nu de stavas.. ska se när barnen somnar..

Imorgon ska Liam på sitt första barnkalas oss en pojke i klassen, han är skapligt ivrig på att de ska vara Lördag ...Så får se vad vi andra ska göra, Olivia ska ev bli kidnappad av min lilla syster så får se om hon blir kvar till Söndag...Hoppas ja känner mig piggare än idag..

• MyPlace
    Firstandhappy skrev 2009-09-18 20:12:17 följande:
    nyss hemkommen efter shopping på stan med klädgalen kompis... fyy faaaan va trött jag är, in o ut i varenda affär o kolla på varenda litet plagg!! hahahahah.. en annan är ju klar på 15 minuter ibland.. men skoj va det..
    Åhh älskar att gå i affärer och glo, men inte till än sj då för de brukar vara dåligt med kläder i ens stl.. men barnkläder skulle ja kunna shoppa ihjäl mig på.. fast de går lika bra att fönster titta med
  • MyPlace

Oj, hihi de var mkt de.. ja skulle nog bli klar på 3 tror ja, beror ju helt på vem man har med sig ioförsig

• MyPlace
    Marayah skrev 2009-09-18 22:16:01 följande:
    Jag e nog ungerfär likadan.
    ok, kan ju vara så med..
  • MyPlace

Go Morrn på er alla..

Här har man just avklarat frukosten och barnen leker nu på rummet...
    Mår skapligt mkt bättre idag än ja gjorde igår, så idag bli de nog att gå ut en stund på em, om inte hela familjen hamnar i falerum , när ändå Liam ska på kalas där senare. innan dess blir de paket köp och lite smått lunch...

• MyPlace
    dinana skrev 2009-09-19 08:38:24 följande:
    Jag köpte ett par fix-jeans till sonen, de passar till allt. Sen lite mjukisbyxor det räcker... funkar till allt =) Så varför skall man har fler byxor. Det som däremot går åt massor är bodysar och jumprar. Har nog 20 stycken, men känns som de alltid hamnar i tvätten. Har börjat handla in i storlek 74 nu då 62 börjar bli för litet. Han använder bara 68 nu. Skall skicka det jag hittar i 62 till behövande....
    Fy va fort de små växer, Arvid har inte så mkt mjukisar, så de ska handlas tycker ja skulle vara skönare under overall istället för ett par hårda jeanse liksom.. men ja vet inte.. sen ett par varmare skor och vinterskor så är han färdig , har fått ärva/låna massa höst/vinterkläder åt honom...De är så skönt..

Alma är så gott som klar med, var hos en vän i boxholm förra helgen och fick hem massa vinter och höst kläder, bara skor där med som behövs..däremot behövs allt nytt till de större och de blir ju mer kompliserat då de nu för tiden inte tar på sig vad som liksom.. så denna höst vinter kommer bli dyr i inköp plus att Olivia och Arvid fyller i november med...
  • MyPlace
    Familjetrollet skrev 2009-09-19 08:47:46 följande:
    vad bra att du mår bättre nu.här har jag inte ens ätit frukost ännu.är helt däckad då jag har fått för mycket sömn
    hihi, våra barn är hungriga nästan så fort de vaknar så inte mkt ro förns de fått nåt i magen
    Familjetrollet skrev 2009-09-19 08:50:04 följande:
    handla är superkul.själv hittar jag aldrig kläder som passar mig.storlekarna blir ju bara smalare och smalare. vad ska ni hitta på idag?vi ska ev in till stan och kika på vinterjacka mm
    japp, hade med mig syrran sist och hon hittade faktiskt ett linne åt mig som ja tyckte om ,så henne ska ja ha med mig fler ggr....

Idag är de barnkalas på schemat, paket inköp och ev stanna till hos morfar så slipper vi åka hem och vända typ... eftersom kalaset är i falerum
  • MyPlace
    dinana skrev 2009-09-19 08:55:39 följande:
    ska vi ta en fika?
    åhh vill med fika ju, kanske kan komma in en dag nästa vecka om ja är bättre så ja inte smittar ner nån...
    dinana skrev 2009-09-19 08:57:49 följande:
    köper det mesta begagnat så det är lugnt här än så länge.. Har en goretex overalll pch dunjacka till molly köpt för 200 kr totalt.
    Skönt när man kan köpa begagnat ju... ja du vi brukar ta 3 betala för 2 på skopunkten till barnen... tycker de har bra vinter skor och stövlar med foder i...
  • MyPlace
    Familjetrollet skrev 2009-09-19 09:03:06 följande:
    jag kan hojta till om vi ska in till stan.
    Nej rent av över jävlig bara och lyssnar inte för fem öre, just nu..

hihi , barn är allt roliga
    dinana skrev 2009-09-19 09:10:15 följande:
    ja det kan du ju göra. hoppas syskonvagnen kommer i nästa vecka. stod 8-10 leveransdagar, men då är det strejk i england och det kan ju ställa till en del.
    Tråkigt med strejk när man så gärna vill ha de man beställt..
  • MyPlace
    Marayah skrev 2009-09-19 09:52:14 följande:
    Här byts det kläder varje dag på Filip, han e en liten kladdis. Så de e ju bra att ha en uppsättning per dag. Måste se till att införskaffa lite 86 för 80 börjar bli ganska litet. Här har vi ätit frulle och tagit emot vovvarna. Blir kanske en tur till hundgården när Filip ska sussa. Marko knatade ut till en vän. Annars så blir det en lugn dag. Ska städa av lite osv. Hoppas ni andra får en bra dag!
    Här har vi inte haft mkt i stl 80 till arvid, mest sommar kläder nu kör vi bara i stort sätt 86 kläder, menfy vad de kan skilja i längd, vissa är hur mkt förstora och andra är helt lagom..

Arvid sover med fm nu..Magnus tog med barnen och handlade sen far vi till falerum straxt förre 12...ska bara få fatt i olivia som ska bli hämtad av min syster snart..
Svar på tråden vi i linköping 1