• Senap

Bugaboo-tråd nr 19

modestyclara skrev 2009-10-07 12:32:43 följande:
    mitt paket med åkpåsar och sufflett är borta :-O vilket oflyt
    Va? Sånt får ju inte hända! {#lang_emotions_yell} *skickar hotbrev till Posten*
    My sugar is raw
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-10-07 12:51:23 följande:
    schenker...kidz sa att de råkat ut för det några gånger...de skickar nytt såklart *hjärtar kidz* men offwhite är restat...blir giraff iaf
    Schenker! Jag har inget bra att säga om Schenker. {#lang_emotions_demon}
    My sugar is raw
  • Senap
    Fröken Småland skrev 2009-10-07 14:00:36 följande:
    *skickar bajsblöja till Schenker*
    *applåderar*
    My sugar is raw
  • Senap
    sweetlina skrev 2009-10-07 13:53:22 följande:
    ah ja har sandbas, och jag har redan ett rött toppsött den nya orange  e ju lite lik den röda ju va tycker ni??
    Jag gillar inte orange alls till sand så jag har ingen bra input.

Däremot är min Cam ursnygg i sand/denim just nu med min Empress Roll Petunia.
    *dregglar*
    My sugar is raw
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-10-07 19:14:32 följande:
    Vår lilla godis skrev 2009-10-07 19:10:31 följande: Måste ju inleda med brasklappen att buggans egna påse sitter bäst och till rosa tycker jag det är fint med orange eller marin. MEN annars är jag kär i den där påsen som skoflickan länkade till häromdagen, en buppa www.babyshop.se/system/search/search.asp?m=23... den med blommor!
    Men jag tycker inte den sitter så bra i Buggan. *surar*
    My sugar is raw
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-10-07 19:47:29 följande:
    Vår lilla godis skrev 2009-10-07 19:45:17 följande: oj den var poppis :-O tack för tipset men jag är nog för kinkig för begagnat-marknaden
    Om du inte köper min då. *pedant*
    My sugar is raw
  • Senap
    killika skrev 2009-10-08 10:31:33 följande:
    du skriver att du måste ha en varmare än buggans. Är det någon som vet hur många minusgrader olika åkpåsar "tål" eller rekommenderas? Jag har Bugaboos egna påse och funderar på detta just nu när jag ska tänka vilka vinterplagg som den bör kombineras med.
    Nej, åkpåsar har ingen "bekvämlighetstemp". Det beror ju på vad barnet har på sig och hur stort det är.
    Jag går på egen erfarenhet.
    Lodger Bunker är tokvarm medan Bugaboos är lite tunnare.
    My sugar is raw
  • Senap
    killika skrev 2009-10-08 10:40:14 följande:
    Jag bor i Stockholm och tänker att en juste fodrad, vindtät jacka är tillräckligt att ha i vinter tillsammans med åkpåsen (möjligtvis ett par raggsockor på de söta små fossingarna därinne. Då kommer min tjej vara runt halvåret och förmodligen vilja sitta en del i vagnen varav viss del av överkroppen oundvikligen kommer "sticka ut" =) Jag har liksom ingen erfarenhet att gå på, därav undrar jag lite hur andra tänker.
    Jag bor också i Stockholm. Har Bunkern om det är svinkallt annars har jag mest Bugaboos eftersom den sitter bäst.
    Är det kallt på morgonen har jag en tunn ullfilt över ben och fötter.
    Det är kallast för rumpa och ben när de sitter eftersom värme stiger och åkpåsen funkar som en skorsten så värmen stiger mot överkroppen.

Jag skulle vilja ha ett tunnt lammskinn att sitta på men jag har inte hittat något jag gillar.
    My sugar is raw
  • Senap
    Noas mamma skrev 2009-10-08 11:05:29 följande:
    de finns flera bönder som säljer fina fällar. dock så lär de väl komma mer närmre jul. jag har köpt på julmarknaden i skärgårn. vet att nere i min gamla by finns det iaf två som snart borde stå på torget. jag ska hålla mina ögon öppna åt dig. för jag antar att det är äkta du vill ha?
    Ja gärna. Jag vill ha ett kortklippt men jag har bara hittat Simpleworlds (eller Bontis nu) och det är för litet.
    My sugar is raw
  • Senap
    Miss Boring skrev 2009-10-08 11:10:41 följande:
    Det sägs ofta att bunkern är så varm, men jag tänker att den ju inte har något skikt som står emot vind, (eller snö)? Kör man den dubbel så blir den ju ändå inte dubbel vid fötterna? Där det är som kallast? Jag använder bunkern med ett lager på sommaren, och nu har jag den dubbel, men tänker att jag får byta till nomaden till vintern, men kanske inte behövs då? Bunkern är så mysig!!! "Morgonrocken" som min sambo säger...
    Hmmm jag har aldrig upplevt att barnet blivit kallt om fötterna. Eller att det blåst igenom den. Tvärtom blev sonen ofta svettig i den för att den var för varm.
    Men jag har inte använt Bunkern efter 1½ års ålder.
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19