• Majken

    Deluxpinglornas sommar-noll-femmor går mot höst

    Vi är ett gäng glada & trevliga Deluxpinglor som har hängt ihop här på FL sedan hösten 2004. Vi har följts åt genom försöken att bli gravida, våra graviditeter, våra förlossningar, våra barns första år och är nu snart inne på deras fjemte år - tänk vad tiden rusar....!! Förvånad

    Dessutom har de flera av pinglorna fått barn nr 2 och vem vet - fler småsyskon kanske kommer så småningom?

    Det här är Deluxpinglornorna, våra "sommar-noll-femmor" och deras småsyskon
    2005
    16/5: Lyllo – en dotter – Majken + lillasyster Kajsa 22/4-2007
    27/5: VildaMaria – en son – Vilhelm
    3/6:  Majken – en dotter – Malvina
    6/6:  A lie – en son – Widar + lillasyster Vendela 10/9-2006
    8/6:  LabLover – en dotter – Lily + lillasyster Iris 16/3-2008
    9/6:  Kardemumman – en son – Felix
    19/6: Decemberflicka – en dotter – Hannah + lillebror Elias 16/1-2008
    20/6: Missisola – en dotter – Ebba + lillasyster Alva 17/12-2008
    24/6: Ninnie - en dotter - Elicia + lillasyster Elvira 1/10-2008
    23/7: Tösagumman – en son – Elliot + lillebror Henning 29/3-2007


    Love my M-girls
  • Svar på tråden Deluxpinglornas sommar-noll-femmor går mot höst
  • Majken

    Plockade bort ytterligare några pinglor som inte längre är med oss i tråden på samma sätt? Hoppas ingen tar illa upp?


    Love my M-girls
  • decemberflicka

    Hittat hit!

    Hoppas alla pinglor har haft en trevlig helg!

  • A lie

    Lägger till bland favvisarna!

    helgen har varit trevlig men intensiv :)
    I morgon vardag igen. V lite småpirrig - i morgon !a iktiga dagen, med utflykt till skogen! Tänk om inte L är där heller... (var inte det i fredags och V hade varit lite tjurig och inte velat leka med ngn annan)


    ♥♥♥ Widar 050606 ♥♥♥ Vendela 060910 ♥♥♥
  • Majken
    decemberflicka skrev 2009-09-06 20:45:49 följande:
    Hittat hit!Hoppas alla pinglor har haft en trevlig helg!
    Har haft en skön helg!
    Äntligen har vi tak över altanen + att min käre mae verkligen slitit med att få ut en massa matjord på ställen som behöver jämnas till.

    Har även haft "Jenny" hos oss, så helgen gick FORT

    En ny utbytesstudent har flyttat in i gästhuset, en ung och fruktansvärt BLYG kille på 21 år från Litauen. Han vill stanna några veckor, saknar bil med cyklar till Universitetet varje dag och det är ca 15 km enkel väg??!!

    Ska hoppa i bingen starx - är vråltrött efter att ha tagit emot mina första deltagare på nya jobbet, nu blir det kartläggningssamtal resten av veckan.

    Ha det gott tjejer
    Love my M-girls
  • Lyllo

    Jaså det är här ni är! :- ) Tack för länken Majken.

    Nu ska ni få höra världens mest egotrippade människa klaga: I lördags var A förkyld, så jag lovade barnen att vi skulle gå till Skansen för att han skulle få vila. Vi var iväg från 10 på morgonen till fyra på eftermiddagen och åkte karusell, var i terrariet, jagade duvor, blev skrämda av råmande kossor och åt glass mm. Jag såg fram emot att komma hem och såg för mitt inre öga hur A städat, lagat en riktig brakmiddag samt köpt vin och jag skulle få lägga fötterna på soffan medans han tog barnen hela kvällen.

    När jag kom hem hade den stackarn ryggskott, så inget var gjort och jag fick dödstrött snurra hela kvällen. Istället för att tycka synd om A med ryggskott tycker jag synd om mig själv. Hemskt va?

  • A lie

    Lyllo: klart det är synd om dig. jag menar du får ju faktiskt jobba dubbelt när A har ryggskott!! För det inte sagt att det inte är synd om A också. skulle jag välja skulle jag ju välja din situation framför hans s.a.s :)

    har just plåstrat om V. Hon var ute en stund nyss och kom in illvrålande med hela ansiktet fullt av blod - läbbigt värre - visade sig vara tre små rispor på övre ögonlocket /över ögat. dvs inget stort, men kiommer bli en fin blåtira där...

    Övrig uppdatering så trivs W som fisken i vattnet på förskolan. Vill helst att mamma/pappa ska stanna kvar med honom iof sig, men skuttar sedan glatt in och leker... och är svår att få med sig hem på em - vill ju leka färdigt!!


    ♥♥♥ Widar 050606 ♥♥♥ Vendela 060910 ♥♥♥
  • decemberflicka

    Jag har drabbats, precis som Lyllos A, av akut rinit, alltså en förkylning. Har ont i halsen och känner mig lite lätt svettig. Anders åker till Frankrike i morgon igen och jag är inte alls pigg på att ta hand om barnen själv, men det är bara att gilla läget.
    Han var borta tis-fre förra veckan, ons-tors denna vecka och tis-tors om två veckor. SUCK! Men jag vet att han hellre velat vara hemma, så det är inte honom jag är trött på!

    Det går bra på praktiken, jag lär mig nya ord och begrepp hela tiden. Mycket ny info hela tiden och jag känner mig lätt mörbultad när jag sätter mig på bussen hem på eftermiddagen - SKÖNT, med tanke på hur otroligt omotiverad jag var på mitt förra jobb!

    Jag vet att jag skrev för ett tag sen att jag skulle glassa, men den situationen har liksom lagt sig självmant, så jag hoppar över det denna gång. Det kanske blossar upp igen och då kanske jag till och med orkar skriva om det...

    Nu ska jag ladda för IDOL!

  • decemberflicka

    Vill bara visa er en bild på en nyklippt (och oerhört söt) Elias!


    Hannah 19/6-2005 & Elias 16/1-2008
  • decemberflicka

    På tal om nya ord och begrepp - Elias har på två en vecka utökat sitt ordförråd med några ord:

    - Nam namn = Napp
    - Kaka = Kaka
    - Blä
    - Hej hej!

    Det är ganska roligt, för han har varit ganska tyst på just ORD-fronten, han har lyckats göra sig förstådd ändå. Pedagogerna på hans förskola berättade att han inte säger/pratar särskilt mycket, men han är otroligt långt fram i motoriken. De har en gräskulle på baksidan som han springer upp och ner för utan problem medans de andra jämnåriga barnen kryper upp och hasar ner. Han har numer tre olika smeknamn: Tarzan, Pilleman och Klas Klättermus...

    Okej, nu ska jag väl sluta då...bara kul att hittat något att skriva om...


    Hannah 19/6-2005 & Elias 16/1-2008
Svar på tråden Deluxpinglornas sommar-noll-femmor går mot höst