• womaninlove777

dottern har ingen slidöppning, någon mer som har haft det så?

Hej
    Jag undrar om det finns fler föräldrar med flickor som har en tjej som inte har någon slidöppning? Om du som läser har varit med om detta, gick det att åtgärda? Vad gjofdes? Jag upptäckte i våras vid ett blöjbyte att vår dotter inte har någon slidöppning, det är helt stängt. Visade detta för bvc sköterkan och hon hade inte varit med om något barn som hade haft det så här. Läkaren kom in o kollade och konstaterade samma sak. Imorgon skall vi till barnmottagningen och se vad som går att göras åt detta. Jag tycker att det är mkt märkligt att ingen läkare som kollat upp henne vid årskontroller har upptäckt detta, jag tycker att det skulle upptäckts redan på bb när man hade kollen där innan vi åkte hem. Jag är väldigt orolig för detta och jag mår dåligt över det, tycker så synd om min dotter som skall beh göra detta nu när hon e så pass stor när dom hade kunnat upptäcka det redan på bb och kunnat göra nått åt det på en gång då!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-09 12:07
    Nu har vi varit på barnmottagningen
    och läkaren sa att det fanns ett pyttelitet hål som absolut inte var lätt att se med blotta ögat ens om man kollade xtra noga men han sa att det skulle bli bra av sig självt och att vi skulle hålla koll på det under uppväxtåren för att om det inte skulle öppna sig mer så skulle vi få en salva isf. Tack alla som uppmuntrat o stöttat mig i den här saken. Jag är lättad idag kan jag säga! Kram från jessica

• Svar på tråden dottern har ingen slidöppning, någon mer som har haft det så?
  • carola1977

Tror att det var något liknande med min syssling, men mer invärtes för där märktes ingenting förrän hon fick mens och den inte kom ut utan blödde i buken och fick jätteont. Hon opererades och har idag 3 fina barn så hon fick inga men av det.
    Lycka till!

• womaninlove777
    carola1977 skrev 2009-09-08 12:19:54 följande:
    Tror att det var något liknande med min syssling, men mer invärtes för där märktes ingenting förrän hon fick mens och den inte kom ut utan blödde i buken och fick jätteont. Hon opererades och har idag 3 fina barn så hon fick inga men av det.Lycka till!
    Tack för ditt lugnande svar! Ja det låter bra att dom kan göra nått åt det!
    kram! Och tack för lyckatill hälsningen! Jessica
  • womaninlove777
    Pellinell skrev 2009-09-08 12:20:47 följande:
    Hur gammal är hon?
    Hon är 2 år och 3 månader
  • Pellinell

Och ingen har märkt något på all denna tid?
    Håller med om att det borde ha upptäckts tidigare, men kanske framför allt av er föräldrar?

• SaramedM

Hur kan ni inte ha sett det på så lång tid?

• womaninlove777
    Pellinell skrev 2009-09-08 12:22:34 följande:
    Och ingen har märkt något på all denna tid? Håller med om att det borde ha upptäckts tidigare, men kanske framför allt av er föräldrar?
    Tack för att du gav mig skuld! Precis vad jag behövde nu! Det är faktiskt så att jag såg detta när hon var liten men trodde då att det bara var för att hon var så liten som det såg ut så, men jag tycker att det först o främst är ansvarig läkare som skulle ha upptäckt detta på BB.
  • womaninlove777

Jag har sett det redan när hon var liten men då tänkte jag ju rent naturligt att det är för att hon var nyfödd och så liten som hon var, man sitter ju inte o glor på ens barns könsorgan när man byter blöjor! Man torkar ju bara bort det som ska torkas bort och sedan åker blöjan på. Tycker inte att vi är dom som är skyldiga till att det inte upptäckts.

• womaninlove777
    CloudBerry the 1st skrev 2009-09-08 12:26:26 följande:
    Öh, oj.  Det där skulle ju opererats för länge sedan.  Varför bryr sig inte läkarna mer?
    Tack! Jag säger samma sak! När jag påtalade detta på bvc så förstod jag att hon tyckte att jag var en nojjig mamma men när hon själv såg det så blev hon också förvånad att ingen läkare sett det tidigare! Dom verkar inte ha brytt sig speciellt om att kolla detta noga men det är jätteviktigt att dom kollar sånt varje gång man träffar läkare på bb och bvc! Kramis
Svar på tråden dottern har ingen slidöppning, någon mer som har haft det så?