• womaninlove777

dottern har ingen slidöppning, någon mer som har haft det så?

Hej
    Jag undrar om det finns fler föräldrar med flickor som har en tjej som inte har någon slidöppning? Om du som läser har varit med om detta, gick det att åtgärda? Vad gjofdes? Jag upptäckte i våras vid ett blöjbyte att vår dotter inte har någon slidöppning, det är helt stängt. Visade detta för bvc sköterkan och hon hade inte varit med om något barn som hade haft det så här. Läkaren kom in o kollade och konstaterade samma sak. Imorgon skall vi till barnmottagningen och se vad som går att göras åt detta. Jag tycker att det är mkt märkligt att ingen läkare som kollat upp henne vid årskontroller har upptäckt detta, jag tycker att det skulle upptäckts redan på bb när man hade kollen där innan vi åkte hem. Jag är väldigt orolig för detta och jag mår dåligt över det, tycker så synd om min dotter som skall beh göra detta nu när hon e så pass stor när dom hade kunnat upptäcka det redan på bb och kunnat göra nått åt det på en gång då!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-09 12:07
    Nu har vi varit på barnmottagningen
    och läkaren sa att det fanns ett pyttelitet hål som absolut inte var lätt att se med blotta ögat ens om man kollade xtra noga men han sa att det skulle bli bra av sig självt och att vi skulle hålla koll på det under uppväxtåren för att om det inte skulle öppna sig mer så skulle vi få en salva isf. Tack alla som uppmuntrat o stöttat mig i den här saken. Jag är lättad idag kan jag säga! Kram från jessica

• Svar på tråden dottern har ingen slidöppning, någon mer som har haft det så?
  • womaninlove777
    Matruskan77 skrev 2009-09-08 17:37:32 följande:
    Det här tycker jag är ett lite onödigt påhopp, faktiskt. Nu är det som det är och problemet har upptäckts och kommer antagligen att åtgärdas sluta att försöka skuldbelägga TS, saken blir inte bättre av såna här inlägg.
    TACK!!! Kramis
  • Starkast
    womaninlove777 skrev 2009-09-08 12:36:52 följande:
    Du, jag o min man om några är väldigt mån om våra barns hälsa så kom inte och påstå att vi är dåliga föräldrar, för det är precis så jag tar det! Det är så du menar med att bara lasta över allt ansvar på oss först o främst, jag startade inte den här tråden för att få en massa skuld, utan för att få råd och tips! Vill du starta en tråd om föräldrars ansvar i sånt här så starta en egen tråd och ha dina åsikter där för dig själv!
    Men snälla nån! Det ÄR en förälders ansvar i första hand. Sen att man givetvis tycker att en dr. borde ha upptäckt det direkt är lika självklart. Men att flera år går och man inte märker en sån "stor" sak. Det är ju ett ställe man dessutom tvättar dagligen.
  • Starkast
    womaninlove777 skrev 2009-09-08 12:41:20 följande:
    Tack för ditt inlägg! Det förekommer mkt slarv vid kontroller av nyfödda barn och vid årskontroller! Tack för att du sa att jag inte skulle ta på mig någon skuld, men det är lätt att göra det när men får inlägg som antyder det men jag ska göra som du säger, jag kommer att ignorera såna inlägg och inte bry mig. Ja dom kan ju fixa sånt nu för tiden så det är bra! Kram på dig också
    Exakt VAD grundar du på att det förekommer mycket slarv?
    Hur kan man säga så om en väldigt duktig yrkeskår.
  • Freja07

Hej!
    Angående slarv osv..Demissade på Bb och BVC här att våran tjej föddes med analatresi alltså sakna ändtarmsöppning , på bb pga att inte ALLA tempade barnen när första undersökningen gjordes..det om något är väl ändå slarv?
    till TS jag hoppas allt ordnar sig och försök att inte bry dig om påhopp, jag vet hur det är att bli påhoppad att vara dålig förälder..Kram

• Maya

Min dotter hade ingen slidöppning heller som bebis. Eller jo det hade hon men den var överväxt av en tunn hinna av hud. Fick en hormonsalva som jag smörjde in med och hinnan delade sig så man kunde se öppningen. Nu senast när jag kollade har hon bara en liten liten öppning.

Jag vet att det går att operera sånt om man får problem.

• Matruskan77
    Freja07 skrev 2009-09-08 19:23:46 följande:
    Hej! Angående slarv osv..Demissade på Bb och BVC här att våran tjej föddes med analatresi alltså sakna ändtarmsöppning , på bb pga att inte ALLA tempade barnen när första undersökningen gjordes..det om något är väl ändå slarv? till TS jag hoppas allt ordnar sig och försök att inte bry dig om påhopp, jag vet hur det är att bli påhoppad att vara dålig förälder..Kram
    Hur gick det då? Det var ju något viktigt som saknades. Det är tråkigt när det blir en massa påhopp. Om man är bekymrad över något och så får man massa taskiga kommentarer, det gör ju inte att man mår bättre, precis.
  • MansonDust

Har två döttrar, har inte varit med om att de tittat efter en öppning på BB, bara ändtarmen då de tempat. Inte heller på någon läkarundersökning.

• Fantastic 4

Min dotter hade det så oxå fram tills hon vart ca 2 1/2 år, sen sprack det upp av sig självt....inget att oroa sig för sa dom till mig på bvc, inte helt ovanligt och oftast så spricker det upp av sig självt...vilket det gjorde på min dotter, lycka till!!!

jag älskar min familj!!!
  • IsadorasMamma

Jag hoppas det löser sig ts!

Det verkar vara olika för alla.
    Redan på bb kollade barnläkaren slidan på min dotter &
    en gång på bvc när hon var runt 10 månader.
    Skulle faktiskt själv inte tänka tanken att sära och titta efter
    om min dotter hade en öppning så länge kisseriet funkar som det ska.
    Där pillar man ju så lite som möjligt.

Ta inte åt dig av den elaka onödiga kritiken folk skriver här, det finns många som verkar ha en fis på tvären,,,minst sagt.

Svar på tråden dottern har ingen slidöppning, någon mer som har haft det så?