• womaninlove777

dottern har ingen slidöppning, någon mer som har haft det så?

Hej
    Jag undrar om det finns fler föräldrar med flickor som har en tjej som inte har någon slidöppning? Om du som läser har varit med om detta, gick det att åtgärda? Vad gjofdes? Jag upptäckte i våras vid ett blöjbyte att vår dotter inte har någon slidöppning, det är helt stängt. Visade detta för bvc sköterkan och hon hade inte varit med om något barn som hade haft det så här. Läkaren kom in o kollade och konstaterade samma sak. Imorgon skall vi till barnmottagningen och se vad som går att göras åt detta. Jag tycker att det är mkt märkligt att ingen läkare som kollat upp henne vid årskontroller har upptäckt detta, jag tycker att det skulle upptäckts redan på bb när man hade kollen där innan vi åkte hem. Jag är väldigt orolig för detta och jag mår dåligt över det, tycker så synd om min dotter som skall beh göra detta nu när hon e så pass stor när dom hade kunnat upptäcka det redan på bb och kunnat göra nått åt det på en gång då!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-09 12:07
    Nu har vi varit på barnmottagningen
    och läkaren sa att det fanns ett pyttelitet hål som absolut inte var lätt att se med blotta ögat ens om man kollade xtra noga men han sa att det skulle bli bra av sig självt och att vi skulle hålla koll på det under uppväxtåren för att om det inte skulle öppna sig mer så skulle vi få en salva isf. Tack alla som uppmuntrat o stöttat mig i den här saken. Jag är lättad idag kan jag säga! Kram från jessica

• Svar på tråden dottern har ingen slidöppning, någon mer som har haft det så?
  • skånetös78
    7barns mamman skrev 2009-09-10 00:30:13 följande:
    de kan växa i hop om man inte särar på läpparna vid blöjbyte.du får en salva som du ska smörja med(östrogen?)och snart är det fixat...
    Nämen inte kan de väl ändå växa ihop?! Det verkar ju alldeles konstigt!
    *Välkommen älskade Linnea! 7/11-08*
  • SaramedM

7barns mamman skrev 2009-09-10 00:30:13 följande:

de kan växa i hop om man inte särar på läpparna vid blöjbyte.du får en salva som du ska smörja med(östrogen?)och snart är det fixat...
    nej de kan inte växa ihop
  • womaninlove777
    nysignatur skrev 2009-09-10 16:31:54 följande:
    Tittade nu på min dotter nu, som närmar sig 2,5 år, och samma för henne !!Det här verkar ju vanligt, så ska man ringa bvc nu eller? *förvirrad*
    Vad bra att jag startade den här tråden då så att fler börjar uppmärksamma detta tillstånd hos våra flickor, jag hade heller aldrig hört talas om det förrän vi råkade ut för det själva, gå till bvc och så skickar dom remiss till barn och så hjälper dom er där! Det är inget farligt alls, det öppnar sig av sig själv i de flesta fall och om d inte gör det så får man salva som gör att det öppnar sig! Bra ändå att gå¨och kolla upp det än att inte göra det alls! Kramis och lycka till! Jessica
  • womaninlove777
    lindaha skrev 2009-09-09 22:56:31 följande:
    Nu känner jag mig jättedålig. Jag har också tänkt på att min dotter inte har nån slidöppning, men trott att det är så litet att det inte syns helt enkelt, hon blir 2år nu.Men så hittade jag den här tråden. Jag kikade precis efter lite nu när hon sov, och det syns ingen öppning alls.Så det blir att ringa bvc direkt imorgon bitti.
    Du ska inte känna dig dålig, för det är du absolut inte!!! Jag tänkte precis som du när jag upptäckte det första gången, då hon var liten tjej. Bra att du går till bvc! Så gör en BRA mamma när dom upptäcker nått sånt här! Känner mig glad över att jag startade tråden för det är fler som upptäckt att deras tjejer inte har någon öppning! Kram och lycka till hos bvc! Jessica
  • womaninlove777
    William o Ronjas mamma skrev 2009-09-10 11:43:47 följande:
    Hur har det gått? Vad sa bvc? Inte lätt att veta ju, men du som du läst i detta forum så ordnar det sig. Ha INTE dåligt samvete
    Det har gått bra! LIllgumman blir bra! Dom sa att det oftast öppnar sig av sig självt när dom blir äldre i annat fall får man salva att stryka på som skyndar på öppnandet! Kram och tack för ditt inlägg! Jessica
  • womaninlove777
    lindaha skrev 2009-09-10 11:46:49 följande:
    Jag fick inte tag i bvc, när jag ringde hade de tydligen fullt i telefonkön.Så jag ringer igen imorgon bitti, så fort de öppnar telefontiden!Jag har dåligt samvete iallafall :( Mendet ordnar sig säkert, det har det ju gjort för alla andra.
    Du ska absolut inte ha dåligt samvete!! Du är en superBRA mamma till ditt barn! Kram
  • womaninlove777
    linus skrev 2009-09-10 12:31:37 följande:
    Samma sak hände oss.upptäckte det själv när dottern var runt 6 månader och ringde bvc direkt då jag var rädd och orolig. Vår bvc sköterska som alltid vart så förstående och snäll reagerade inte alls som jag väntade mig.Hon sa till mig att där skulle man inte va och rota!!!!Hon hade aldrig hört talas om nått liknande och skickade oss till barnläkare. Hon däremot var jätterar och jag satt och grät hos henne då jag var så ledsen över bemötandet av min bvc-sköterska.Hon lugnade mig och förklarade att det var synekier , inte så ovanligt och ofarligt. Sa att det kommer växa bort när hon börjar skolan trodde hon.Hon pratade om salva också men tyckte vi kunde avvakta om jag kände mig lugn av svaren jag fått.Hon frågade även vilken bvc-sköterska vi gick hos som hade bemött mig så.Vår dotter har kvar det än och är tre år snart.och jag måste säga att jag tycker det är jätteskönt att läsa att fler har erfarenhet av detta!
    Ja tänk hur dumt en bvc sköterska kan uttrycka sig, men skönt att du fick en bra barnläkare så att du fick svar! Jag tycker också att d är jätteskönt att läsa att fler har erfarenhet av detta, man blir så lugnad då tycker jag! Jag tyckte det var kul att du som man tittade in o skrev i min tråd! Det är inte ofta det händer kan jag säga, iaf inte i mina trådar! Så du är spec varmt välkommen in i tråden! Kram jessica
  • bebis090614
    MammaHela skrev 2009-09-09 23:10:20 följande:
    Men...Slidöppningen har inget med urinröret att göra. jag skulle tipsa om att du ska undersöka lite hur din egen anatomi ser ut. Googla efter bilder på nätet så ser du,
    men så kan du ju inte säga.. mitt urinrör sitter väldigt nära slidöppningen... och det är jag verkligen inte ensam om vad jag vet.
    skulle väl kunna konstatera att min mutta INTE ser ut som den på MVC eller på google.. och ändå så är jag helt normal!
    bara det att mitt urinrör sitter nån millimeter längre ner.
    ingen gyn som har klagat.. hahaha. :)
  • Nicke
    bebis090614 skrev 2009-09-12 00:01:09 följande:
    men så kan du ju inte säga.. mitt urinrör sitter väldigt nära slidöppningen... och det är jag verkligen inte ensam om vad jag vet. skulle väl kunna konstatera att min mutta INTE ser ut som den på MVC eller på google.. och ändå så är jag helt normal! bara det att mitt urinrör sitter nån millimeter längre ner. ingen gyn som har klagat.. hahaha. :)
    Jodå. Att ditt rör sitter nära slidöppningen betyder väl inte att du kissar med din slidöppning?
  • bebis090614
    Nicke skrev 2009-09-12 00:07:52 följande:
    Jodå. Att ditt rör sitter nära slidöppningen betyder väl inte att du kissar med din slidöppning?
    hahah nej och tur är väl det..
Svar på tråden dottern har ingen slidöppning, någon mer som har haft det så?