• FruHall

Trend att skaffa barn?

Har det inte blivit lite av en trend att skaffa barn i ung ålder? Jag är själv ung förälder så ta inte illa upp, men det känns nästan lite som att det blivit något mode att skaffa barn som ung.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Trend att skaffa barn?
  • My Girls

Jag hoppas att man skaffar barn för att man vill ha de, inte för att följa någon trend.
    Men i kriser kanske det blir så. Vet inte då jag varken brydde mig om krisen eller är under 20 år.

• MissJen
    BubbelBoom skrev 2009-09-08 14:48:04 följande:
    Tror inte att folk som skaffar barn som unga ser det som en trend, det vore ju fruktansvärt. Såna människor kan köpa sig en liten vovve ist.
    Ja vet en tjej här i stan o hon skaffa barn med världens idiot. Alla vet att han är de. Men hon sket i de för hon skulle verkligen ha barn (bara för att alla andra hade) o inte vänta, även fast hon har hela livet på sig då hon bara är född 88:a
  • FruHall
    MissJen skrev 2009-09-08 14:49:38 följande:
    Precis. O de flesta skaffar ju tvåan så tätt inpå bara för att få va hemma längre. De tycker ja är fel. Ja är ung o har barn. Om ja ska ha en till så blir de efter ja jobbat ett tag o när min son är lite äldre. Han är ett år nu så.
    Håller med dig helt och hållet. Jag satsar på en karriär när min son börjar dagis (Januari), och när jag byggt upp den lite mer, då kan jag börja tänka på nästa.
  • My Girls

Det har jag stött på FruHall. En kvinna, 22 år gammal, som gärna föder ett barn till och har det första tiden 1½ år ungefär. Sen blir det jobbigt och då kan någon annan ta över...{#lang_emotions_surprised}

• FruHall
    My Girls skrev 2009-09-08 14:53:30 följande:
    Det har jag stött på FruHall. En kvinna, 22 år gammal, som gärna föder ett barn till och har det första tiden 1½ år ungefär. Sen blir det jobbigt och då kan någon annan ta över...
    Precis vad jag menar! Så fel det är mot barnen. Sådana personer är själviska och tänker bara på vad dom vill ha för stunden. Att planera barn är ingen impulsgrej utan det ska var genomtänkt.
  • konkelbär

Tycker detta liknar en "duktighetstråd". Alla vräker skit omkring sig i försök att framställa sig själv i bättre dager.

• FruCasparsson
    FruHall skrev 2009-09-08 14:47:37 följande:
    Jo precis, fast det är ju inte den åldern man lägger märke till egentligen utan man ser ju mest dom som är yngre. Jag vet iaf att här i linköping finns det väldigt många unga föräldrar, det finns bra och det finns dåliga föräldrar som drar ett dåligt rykte om oss yngre. Många anser mig som ung mamma, men jag vill egentligen inte göra det. Jag hade tagit studenten och fått jobb innan jag blev gravid. Jag är gift med min sons pappa och vi lever ett sunt liv, men många av de unga föräldrarna har ju ingen partner eller bor fortfarande hemma hos sina föräldrar som hjälper till att uppfostra barnet. Det känns inte rätt.
    Ja, det är sant. Finns flera i min lilla håla som också verkar skaffa barn för att det ser så mysigt ut, eller för att de inte orkar hålla på med kondom... :O
    Jag och min sambo har varit tillsammans i fem år, har bott ihop i egen lägenhet i drygt två år, han har fast jobb och jag jobbar så mycket jag får chans till. Är klar med min utbildning och vet vad jag vill med mitt liv. Nu har vi börjat prata om bebis, jag är stensäker på att jag vill ha barn nu, han är lite tveksam och därför väntar vi. Jag tycker att barn är en gåva, det finaste man kan få, och då ska man verkligen göra ALLT för att ta hand om den gåvan också. Om man nu ens kan få barn, vilket inte alla kan tyvärr. Och för de som inte kan måste det vara som ett hån alla dessa mammor (unga som gamla) som inte "orkar" ta hand om sitt eget barn pga sin egen lathet, eller att de inte visste vad de gav sig in på.
  • FruHall
    FrookenHedlund skrev 2009-09-08 15:03:52 följande:
    Ja, det är sant. Finns flera i min lilla håla som också verkar skaffa barn för att det ser så mysigt ut, eller för att de inte orkar hålla på med kondom... :O Jag och min sambo har varit tillsammans i fem år, har bott ihop i egen lägenhet i drygt två år, han har fast jobb och jag jobbar så mycket jag får chans till. Är klar med min utbildning och vet vad jag vill med mitt liv. Nu har vi börjat prata om bebis, jag är stensäker på att jag vill ha barn nu, han är lite tveksam och därför väntar vi. Jag tycker att barn är en gåva, det finaste man kan få, och då ska man verkligen göra ALLT för att ta hand om den gåvan också. Om man nu ens kan få barn, vilket inte alla kan tyvärr. Och för de som inte kan måste det vara som ett hån alla dessa mammor (unga som gamla) som inte "orkar" ta hand om sitt eget barn pga sin egen lathet, eller att de inte visste vad de gav sig in på.
    Jo precis. JAg skulle inte kunna tänka mig ett liv utan min Kevin. Han är allt för mig och jag gör allt jag kan för att han ska må bra. Det kan vara lite jobbigt ibland då han har sin egna vilja men det är det fina med dom. Dom har sin egen vilja och sin egna personlighet, för dom är människor. Sen som du säger så är det inte bara unga mammor som har svårt att ta hand om barnen utan jag har sett några äldre, som väntat tills dom är i 30-års åldern innan dom skaffar barn, som inte kan ta hand om sina barn och det gör ont att se.
  • MissJen

Ja skulle aldrig kunna strunta i att ta hand om mitt barn. Mår dåligt att bara tänka tanken. Han är verkligen mitt allt o blir så glad av honom =)

• BubbelBoom
    FruHall skrev 2009-09-08 14:51:24 följande:
    Felet med vissa unga mammor, Och nu säger jag VISSA INTE ALLA! (för att vara på den säkra sidan så alla förstår), tror att barnet för alltid kommer vara bebis, och när bebisen växer upp så tröttnar dom. Har faktiskt mött flera mammor som blivit av med barnen för "det var så jobbigt" eller "Barnen gick inte att uppfostra" . Men det är egentligen mammor som man kunde se på krogen några veckor efter förlossning för dom hade fyllt 18.
    Borde vara förbud för vissa att få barn.. Stackars barn.. :/
Svar på tråden Trend att skaffa barn?