• FruHall

Trend att skaffa barn?

Har det inte blivit lite av en trend att skaffa barn i ung ålder? Jag är själv ung förälder så ta inte illa upp, men det känns nästan lite som att det blivit något mode att skaffa barn som ung.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Trend att skaffa barn?
  • BubbelBoom
    MissJen skrev 2009-09-08 14:52:06 följande:
    Ja vet en tjej här i stan o hon skaffa barn med världens idiot. Alla vet att han är de. Men hon sket i de för hon skulle verkligen ha barn (bara för att alla andra hade) o inte vänta, även fast hon har hela livet på sig då hon bara är född 88:a
    Shit.. vilka människor det finns..
  • MissJen

Ja så nog är de alltid en "trend" att folk skaffar barn nu för tiden. =/

• AnnaT

jag fick barn när jag var 18 är 20 nu och vänatar 2an inte vill jag ha ett barn till för att stanna hemma längre,
    men jag tycker att det väl väldigt vanligt att det inte är planerat av unga föräldrar att skaffa barn

• mamma20sthlm

Det känns som en trend att skaffa barn ja. Eller nej vara gravid är en trend mer. Men det kommer en dag då man inte har en stor rund mage och istället har en liten bebis man tar hand om :) Man är inte alltid gravid med mage...Jag har inte samma energi som en 21 åring som inte har barn har.

• murranmutt

Jag fick barn som 17 åring, mitt andra när jag var 19 och väntar mitt tredje nu när jag är 22... Inte har det varit en trend för mig eller "bara för att få vara hemma".. Jag har jobbat och pluggat emellan mina barn..

• sakoline

Äh, tjejer har ju i alla tider skaffat barn "tidigt"! 

Möjligen kan jag tänka mig att medelåldern sänks lite om man tittar i invandrartäta förorter, där det finns tendenser att gifta sig tidigare och bli mamma tidigare i vissa kulturer än svenskar generellt, men jag har för mig att även i Rinkeby och Tensta är medelåldern för förstagångsföderskor omkring 27 år, något lägre än rikssnittet men fortf ganska hög, så den teorin kanske inte helt stämmer.
  • Sommarblomma

Meh, jag ska på krogen snart, då jag fyller 18år. Jag är mamma... Och hade jag fyllt 18år 2 månader efter förlossningen så hade jag nog gått endå. Inte en hel natt utan bara 2-3 timmar ungefär.. Nu vet jag att du inte menar alla.. Men bara för att man går på krogen så behöver det ju inte betyda att man kommer att ge upp sitt barn.

FruHall skrev 2009-09-08 14:51:24 följande:
    Felet med vissa unga mammor, Och nu säger jag VISSA INTE ALLA! (för att vara på den säkra sidan så alla förstår), tror att barnet för alltid kommer vara bebis, och när bebisen växer upp så tröttnar dom. Har faktiskt mött flera mammor som blivit av med barnen för "det var så jobbigt" eller "Barnen gick inte att uppfostra" . Men det är egentligen mammor som man kunde se på krogen några veckor efter förlossning för dom hade fyllt 18.
  • MissJen
    Sommarblomma skrev 2009-09-13 10:48:20 följande:
    Meh, jag ska på krogen snart, då jag fyller 18år. Jag är mamma... Och hade jag fyllt 18år 2 månader efter förlossningen så hade jag nog gått endå. Inte en hel natt utan bara 2-3 timmar ungefär.. Nu vet jag att du inte menar alla.. Men bara för att man går på krogen så behöver det ju inte betyda att man kommer att ge upp sitt barn.
    De är väldigt sant. Men sen finns de ju dem som går ut i stort sätt varje helg. Då tycker inte ja de är någon mening med att man skaffar barn om man ändä aldrig är hemma med dem på helgerna utan är ute o festar hela tiden. Någon mer som håller med? =)
  • idacathrine

haha hjälp vilken tråd
    heja er unga mammor, vad duktiga ni är som inte är JUST den där dåliga mamman!!!

• FruHall
    Sommarblomma skrev 2009-09-13 10:48:20 följande:
    Nu skrev jag några veckor, Några veckor menas med 2-3 veckor och inte 2 månader.. Och som sagt så menar jag inte dom mammorna som kanske går ut en kväll i några timmar utan dom mammor som går ut flera nätter i månaden och lämnar bort barnen under natten! dessutom så skrev jag faktiskt VISSA med stora bokstäver.
Svar på tråden Trend att skaffa barn?