• Erika06

    Lågt hcg. Kan det gå bra ändå?

    Måste skriva upp alla tecken nu på att det är en normal graviditet.
    Bara för att kunna känna liiite hopp i allafall...

    * Skulle haft mens den 1 september.
    * Har som molande mensvärk till och från. (Eventuell växtvärk)
    * Riktigt ömma bröstvårtor (lika som jag hade när jag väntade dottern)
    * Hcg på 396. Ökat 109 på 1½ dygn. Inte så mycket men en ökning iaf.
    * Läkaren sa att han tyckte jag kunde hoppas på en normal grav.
    * Har fått starka positiva gravtest. Preg och clearblue.

    Sen det som talar emot en normal grav:
    * Hcg ökade inte så mycket på 1½ dygn. Från 289 till 396. 109 alltså.
    * Man såg ingen graviditet på ultraljudet i måndags den 7 september. Det var samma dag som jag testade positivt.
    * Hade ett missfall den 2 augusti som kanske gör att jag har hormoner kvar. Men konstigt om det skulle öka.

    Ja...där har ni alla för och emot. Så..vad tror ni?

  • Erika06

    Idag klockan 15 smäller det..då ska jag vara på sjukhuset för VUL. Hoppas verkligen att det är en normal graviditet! Men det kanske ändå är för tidigt för att se embryot, men är det en normal grav så måste ju fostersäcken synas i alla fall.

  • Erika06

    Detta är fan inte sant!
    Var ju på vul idag och det syntes ingenting nu heller! :(
    Gjorde urinprov = postivt
    Läkaren kollade äggstockar och äggledare, allt såg fint ut.
    Men ingen graviditet syntes i livmodern. Hon var lite tveksam för hon såg något som hon sa "kunde vara platsen för graviditeten" men det var väldigt osäkert tydligen. Hade en utländsk läkare så man fattade ju knappt vad hon sa. Hon sa i alla fall att jag är gravid men de hittar ingen graviditet. Hoppet finns ju fortfarande att det är i livmodern och att det fortfarande är för tidigt men....det är ju en vecka sen jag första gången plussade och då borde det väl synas nåt? Men om det inte är någon grav...varför i hela friden får jag massa positiva gravtest och ökat hcg? Gjorde ett clearblue idag och det blev ett STARKT plus inom 30 sekunder. Detta är helt sjukt!

    Fick göra ett till blodprov för att de ska kolla om hcg fortsätter öka. Får svar på det imorgon. Men hur ska jag orka leva i detta fram och tillbaka utan att få veta säkert liksom? Är jag gravid eller inte? Jag fattar ingenting.

    Jag har ju tydliga gravsymtom. On som sjutton i bröstvårtorna, mensverk (växtvärk), ont vid nysning och hostning (ligamenten).

    Men vore det en normal grav borde det väl synas i livmodern väl? Eller vad tror ni, fina människor som stöttat mig så bra hittils?

  • Erika06

    Jag hade MF den 2 augusti, så ska man räkna det som en vanlig mens så ska jag ha haft en ny mens för 2 veckor sedan. Men jag har haft hormonspiral i 3 år och aldrig under dessa åren haft någon mens alls så egentligen vet jag inte hur lång min cykel är, så då är det svårt att beräkna grav utifrån den eventuella mensen den 2 aug.

    Men jag testade positivt i måndags för en vecka sedan, då syntes det tydligt på både preg och clearblue. Och när man testar med gravtest brukar man väl vara i typ vecka 4 väl? Och då borde jag vara i vecka 5...
    Fast jag vet inte. Känns hopplös i alla fall. Fast läkaren kunde ändå inte utesluta vanlig graviditet...

  • Erika06

    Läkaren ringde nyss. Hcg hade ökat till 955. (Det var 396 i onsdags)
    Enligt henne så hade hcg ökat för lite för att vara en normal graviditet. Jag frågade vad värdet skulle vara för att det skulle vara normalt och då sa hon "minst 1200". Fan vad tråkigt.
    Ska ner på vårdcentralen imorgon och göra ett till hcg prov och sen på torsdag morgon ska jag till sjukhuset för nytt VUL...

    Verkar ju inge bra det här.
    Fast hcg går ju uppå i alla fall...det kanske är positivt.

  • Erika06

    Mellan den 16 och 21 september (alltså 5 dagar) gick hcg från 396 till 955. Är det en väldigt dålig ökning eller finns det chans ändå att det är som det ska?

  • Erika06

    Varför uteslutar läkaren att det är en normal graviditet även fast hcg ökat en del? Kanske inte har ökat exakt så mycket som det borde men det viktiga är väl ATT det ökar överhuvudtaget....eller?

  • Erika06

    Då har jag väl ett utomkveds då, eftersom att mitt hcg ökar men inte så snabbt som det borde. Fast jag har varken ont eller blödningar...

    Men det är väl bara att inse att det är kört..

  • Erika06

    Jag får svar på hcg imorgon bitti när jag ska till sjukhuset, ska även göra vul då. Så jag hoppas verkligen att jag kan få något klart besked då!

    Hur länge kan man gå UTAN att se något alls på VUL om det är en normal graviditet? Alltså när bör man senast kunna se åtminstone hinnsäcken?

  • Erika06

    Idag gäller det. Ska vara inne på sjukhuset 8.30...är så otroligt nervös.
    Kan hända att jag är kortare gången än jag tror men jag plussade ju för en och en halv vecka sen, så i vecka 5 lär jag ju vara nu i alla fall.

  • Erika06

    Var in idag igen för VUL...syntes ingenting förutom en EVENTUELL uppklarning i livmodern som kunde vara hinnsäcken...men det kunde även vara blod eller vätska.

    Syntes ingenting på äggstockarna, de såg fina ut.

    Hcg på 1075...så har ökat nästan 200 på 1½ dygn...inte så mycket men en ökning i alla fall.

    Läkarna (ja, det var 2 läkare som tittade på mig idag, samtidigt) kunde varken säga bu eller bä...det kan vara en normal graviditet men det kan även sitta någon annan stans. Så det är bara att vänta och se...IGEN.

    Ska tillbaks på onsdag morgon för att göra VUL igen. Blir ganska trött på detta nu. Men jag kan verkligen inte sluta hoppas.

  • Erika06

    meadow:
    ingenting syntes på äggledarna. Tycker också att någonstans måste ju graviditeten växa.

    Funderar på att åka in akut imorgon eller på söndag bara för att liksom kanske få veta vad det är frågan om...känns inte som att jag klarar att vänta tills onsdag.

Svar på tråden Lågt hcg. Kan det gå bra ändå?