Bussar i trafiken!
Jag brukar inte vara den som klagar och är irriterad men detta gör mig faktiskt lite smått upprörd!
Enligt trafikreglerna har bussen företräde ut från en hållplats om hastigheten är 50 eller lägre. Visst, superbra för att dom ska kunna hålla sina tabeller!
Nu till problemet! Buss-asen blinkar under tiden dom trycker på gasen och kör rätt ut! Även om man är extra vaksam så vet man inte ifall bussen har i tanke att svänga ut precis framför en eftersom han inte blinkar innan! Jag har ju inte en susning om vad som händer inne i bussen och hur länge han planerar att stå där.
Även om dom har företräde så har väl dom också en skyldighet?
Tycker dom har lika mycket skyldighet att blinka som jag har att stanna och släppa förbi den!
Vet inte hur många gånger jag varit på väg in i sidan på en buss för att dom inte visar att dom tänker ge sig ut. Detta händer även på 70-vägarna ut från stan!
Detta har gjort att jag blivit lite rädd för bussarna, vågar inte riktigt köra förbi dom och om jag gör det så går det snabbt!
Bara jag som stör mig på detta?
och har även råkat ut för typer där, blev avslängd av en chaffis när jag hade son + vagn med för att jag tyckte att 1 extra vagn 1 hållplats borde ju inte vara några problem ( va jag + en till på bussen när en tredje med vagn klämde sig in, dock hade han inte barnet i vagnen) då jag skulle av nästa hållplats... men nä, då fick jag gå av.... surgubbe