• Hallonröd

Tycker du om leverpastej?

Ja hur är det? Brukar du ha leverpastej på mackan? Kanske du till och med är så händig att du gör egen leverpastej? {#lang_emotions_wink}

Motivera gärna {#lang_emotions_flower}

// Bad sound kills good music...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du om leverpastej?
  • Angels Fall First
    MalinI skrev 2009-09-12 16:00:22 följande:
    Låt bli att läsa eller gör egen Jag tycker det är gott i bland. Men bara skivbar. Någon gång i månaden kanske.
    Jag försöker låta bli, men ibland sitter jag ändå där vid köksbordet utan en tidning alldeles själv med smörpaketet och juicen redan läst och då händer det ändå ibland *borde aldrig sätta mig själv i situationen* Och jag tror inte att det skulle bli bättre av att göra egen, då skulle jag ju verkligen se vad den innehåller  
    mina svenska bostäver kommer och går
  • Mollie77
    Hallonröd skrev 2009-09-12 16:01:08 följande:
    *hahahaha*...  Leverpastej luktar gott när den är ny men jag tycker den börjar lukta äckligt efter några dagar bara och då kan jag inte äta den......fastän det egentligen inte är något fel på den...  
    Heheh ok jag tycker den luktar från början..Luktar liksom lever så de sticker i näsan..Är som sagt äckelmagad av mig o säkert överkänsligt luktsystem..Dock gillar vår minsta son de o äter direkt ur burken..han gillar den som man delar på mitten(till två små)
    Jacob,Isac,Pontus;Miranda:mina skatter
  • tisteln

Hatar det.
    När jag var yngre så älskade jag kaviar och min syster älskade leverpastej, vi bytte smörgås en dag, hon tyckte inte om kaviaren, och jag sprang till vasken och spydde.
    Idag klarar jag inte av lukten utan får kvälningar direkt.

• Vårsolen

annat, jag brukar få en leverpastejsperiod typ var 3e år eller så, då äter jag det i några veckor och sen är det bra med det i några år igen..
    -Och jag äter endast pastejkökets bredbara med gurka och det på skogaholmslimpa, ingen annan kombination funkar för mig

• Ragnar

Tycker bara om den leverpastej som mamma brukar göra till jul efter mormors gamla recept.

• vickis75
    Angels Fall First skrev 2009-09-12 15:51:22 följande:
    Annat. Jag tycker om leverpastej när jag har "glömt bort" vad den innehåller. Sen tycker jag om det tills jag får för mig att läsa innehållsförteckningen igen  
    Haha, jag har lite samma variant här - jag slutar äta leverpastej var gång jag har handlat. Måste läsa innehållsförteckningen på all leverpastej vi köper så att vi får utan mjölk.
    Bara den ovetande blir arg, den vise förstår. - morrdrakens365.wordpress.com -
  • nano

Älskar dansk leverpastje, helst den som gammel moster lagar. Svensk smakar nästan inget.

• Moonis

Gillar båda delarna men absolut inte grövre leverpastej. Måste vara gräddig med lite lever

Svar på tråden Tycker du om leverpastej?