• Anonym (överfertil...)

kondom för välutrustad man???

Finns det?? Vi har provat RFSUs största och ja vi provade en kondom och slängde rästen av paketen då de inte går på alls. Har även provat profils största och vist den går på men dels är den lite kortare än de behövt vara och dels sitter den TIGHT man får trycka in kuken i den!! Så vad kan vi använda??

Vi har aldrig använt kondom innan då han som sagt inte kan, men nu har vi fått fyra barn och vi har INTE planerat fyra barn. Jag kan inte använda hormonpreparat för då blir jag gravid, har blivit det flera gånger nu. Och efter vårat sista barn satte jag istället in en kopparspiral för att se om det fungerade bättre än hormonpreparaten. Men nu fick jag missfall denna månaden då jag trots alllt blivit gravid, dock orsakade väl spiralen detta tidigamissfall då. Men jag känner ändå att jag inte vågar lita på den nu, nästa gång blir det kanske inte ngt missfall. Står i kö för en sterilisering men fram tills dess att jag får en tid behöver vi annat skydd. Inget sex känns inte som ett allternativ!! Och det ända skydd som vi ännu inte blivit gravida med är kondom, men de är ju för små.

Så ni som har stor kuk eller som lever med ngn som har det VILKEN PASSAR???

• Svar på tråden kondom för välutrustad man???
  • MickeN1973
    Dilong skrev 2009-09-13 16:51:30 följande:
    Anonym (överfertil...) skrev 2009-09-13 16:37:12 följande:
    Alltså, kondomer är sjukt töjbara. Det är möjligt att det klämmer, men får ni in på hela kondomen gör ni tokfel.Jag skämtar inte när jag säger att jag kan trä en kondom över mitt huvud. Och vem har inte fyllt en kondom med några liter vatten?

Med tanke på att rfsus största kondom är 19 cm lång.

Och TS säger att den når till till hälften av kuken..

Det skulle då innebära att kuken är 38 cm......
  • JAG är BÄST
    MickeN1973 skrev 2009-09-13 17:01:30 följande:
    Med tanke på att rfsus största kondom är 19 cm lång.Och TS säger att den når till till hälften av kuken.. Det skulle då innebära att kuken är 38 cm......
    var tvungen att ta fram måttbandet faktiskt för att bilda mig en uppfattning om hur långt 38cm är

Satan i gatan TS,, hur fan får du in en sån stor snopp?
  • Airlee

Men vad ni retas med stackars TS.

Jag hade en älskare med samma problem, det spelade liksom ingen roll att kondomen säkert gick att dra över huvudet, den var jättesvår att få på och kändes obekväm för honom. Han hittade något märke sen på nätet och de kondomerna funkade jättebra, men tyvärr minns jag inte vad de hette och han avskyr mig numera så jag kan inte gärna fråga honom.

• Anonym (överfertil...)
    MickeN1973 skrev 2009-09-13 17:01:30 följande:
    Med tanke på att rfsus största kondom är 19 cm lång.Och TS säger att den når till till hälften av kuken.. Det skulle då innebära att kuken är 38 cm......
    Nopp hans är 29cm lång och grov, mina barn har åtminstone bra påbrå :p Men ja kondomen nådde bara halvvägs, tror att det är för att hans är ganska grov med. Ungefär som att om man sätter på en mössa på ngn med smalare huvud så når den långt ner över öronen..men om du trär samma mössa på ngn med bredare huvud så når den kanske inte ner till öronen alls även om det skulle vara lika långt från hjässa till öron på båda personer. Tjocklek påverkar. Du kan ju alltid prova att trä dem på gurkor så är jag ganska säker på att den kondom du trär över en smaaal gurka når mycket längre än den du trär över en tjock gurka.

Klart att de är töjbara och ja vi fick på dem såklart, men det var inte skönt för honom då de satt åt. De är ca 5cm breda och har man väldigt grov så klämer de liksom åt även om det såklart går att dra på dem. Frågan är inte OM de går att få på utan de ska sitta bra oxå, det ska kännas SKÖNT för sambon med sex trots kondomen. Jag har ett par stumbyxor med stl xs som jag inte kan ha för att de klämmer åt för mycket över magen..det gör ont och bildas fula valkar där de skär in. Men det går att trä dem över fåtöljens rygg utan större svårighet och den är MYCKET bredare än mig om man mäter omkrets. De är fortfarande inte sköna på för mig då de inte är tänkta att töjas så mycket egentligen. Det GÅR att töja dem men det blir inte skönt, det GÅR att töja kondomen men det ÄR inte skönt då.

Förstår ju att du inte har ngn större kuk själv..precis som en del andra här över för då hade ni förstått problemet. Bättre ni säger "sorry, men min kuk är förliten för att jag ska kunna svara på din fråga" eller bara låter bli att svara alls. Ngn som faktiskt har erfarenhet av detta kan då få svara istället för osäkra killar som inte står ut med att ngn annan har större kuk än vad de har :p Jag har liksom INTE sagt ngt om att små inte dög eller så utan lyft ett problem vi har.
  • Anonym

Jag brukar köpa "Grande" finns i vanliga IcA-butiker. Mannen tycker de är jättebra...

• Dilong

Anonym (överfertil...) skrev 2009-09-13 18:38:20 följande:

Förstår ju att du inte har ngn större kuk själv..
    Sant, men den sitter på ett vansinnigt snabb röv.
  • Anonym (överfertil...)
    Airlee skrev 2009-09-13 17:16:46 följande:
    Men vad ni retas med stackars TS. Jag hade en älskare med samma problem, det spelade liksom ingen roll att kondomen säkert gick att dra över huvudet, den var jättesvår att få på och kändes obekväm för honom. Han hittade något märke sen på nätet och de kondomerna funkade jättebra, men tyvärr minns jag inte vad de hette och han avskyr mig numera så jag kan inte gärna fråga honom.
    Ja jag hade en pojkvän som tonåring med samma problem, vi använde ju kondom men han kunde bara använda en sort för alla andra satt åt för mycket så att det inte var skönt men jag minns ju inte vilken det var, eller ja jag hade aldrig ngn koll på vilken det var. Minns bara att han sa det en gång för att de inte hade den sorten på pressbyrån när vi behövde en gång. Och så hade jag ett ons som hade väldigt lång och han fick oxå hålla i kondomen mitt på kuken

Övriga har varit "normal" stora och personligen har jag tyckt att allt varit skönt utom en som hade liiiten, men då var den extremt liten. Själv är jag ganska "djup" så för MIG är lång dock helt ok, medan andra får ont :p
  • Anonym

TS, vi har samma problem. han kan få på dom, men dom spricker direkt vid samlag.

bara för att det står att de är till för si och så, funkar det inte alltid så i realiteten (tyvärr)

Svar på tråden kondom för välutrustad man???