• Ung kvinna

Vilka trosor efter fölossningen?

Jag ska föda mitt första barn om runt 1 månad.

Jag håller på och inhandlar lite grejer och undrar nu vad man ska köpa för trosor till efter förlossningen?
    Jag funderar på "vanliga" trosor eller några sköna boxer-trosor...Man lär ju inte vilja ha några obekväma små mini-trosor med binda och hela faderullan.
    Några tips?

• Svar på tråden Vilka trosor efter fölossningen?
  • kate79

Jag tog med sexiga trosor från BB med hem, trodde aldrig att jag skulle någonsin kunna använda vanliga trosor igen.

Nästa gång ska jag ta med mig större bindor i alla fall, usch längtar verkligen inte efter den jättebindan igen. Och sen när alla släktingar skulle komma så satt man där med urlakad mage och jätteblöja.

Efter förlossningen så är det i princip omöjligt med andra än de som finns att tillgå på BB, efter hemkomsten så rekommenderas ett par rejäla trosor med ordentlig, helst nattbinda.

• JKMNA

Oftast blöder man ju ett tag så det är klart viktigt att han sköna trosor där det får plats en binda. Men om man som jag slutade blöda efter några dagar och inte ens hann öppna mitt paket JÄTTEbindor från apoteket så var det tur att jag inte köpte en massa nya trosor...hade lite vanliga hemma som dög bra. Lycka till!

• dorothea

BB:s nättrosor fick man ju några par. Sedan fortsatte jag med mammatrosorna någon vecka för att sedan återgå till mina vanliga. Köp inga nya för att få plats med jättebindorna. Jag har fortfarande kvar av de man fick på BB. För att inte tala om de oöppnade paketen med nattbindor. Det är så individuellt hur mycket man blöder. Vänta och handla efteråt istället. när du vet vad du behöver. Och kom inte och säg att du inte vill gå ut. Skicka någon annan då. Svärmor blir säkert jätteglad av att få "hjälpa till"

• dorothea

Kanske skall tillägga att efter tre dagar hade det värsta lagt sig och blev som en normal mens. På Kristians treveckorsdag upphörde blödningarna.

• AMO

Jag hade min gravidtrosor, och använde de svarta så slipper man missfärgning om gigant blöjan/bindan skulle läcka, sen anv jag mina vanliga trosor. Jag tyckte det var skönt med mina gravidtrosor som gick upp över magen/degklumpen de första dagarna

• AiramE

Jag köpte boxertrosor på Lindex, 3 st svarta för typ 79 eller 99. Suveräna!!!!

• liselotte72

Jag köpte några vanlig 3 pack trosor på h&m som jag lade i BB väskan och det ångrar jag för dom satt inte uppe.
    När jag kom hem så blev det till att införskaffa fasta trosor som var lite stabbiga (typ boxer)för man blöder ju som ett såll efter en förlossning.
    Tog även med nätbyxor och några stora bindor från BB.

• sasse s

Jag var så fräck så jag "lånade" hem bb´s jätteelastiska trosor. Dom använde jag i över 3 veckor hemma! Blev snittad och snittet blödde och gjorde mycket ont! Så hade inte klarat att ha andra trosor på mig!

• Anki79

Köpte 3-pack trosor på Kappahl. De använde jag två dagar efter förlossningen. Jag använde BB´s nättrosor innan. Men mina blödningar var inte stora alls.

Svar på tråden Vilka trosor efter fölossningen?