• Ung kvinna

Vilka trosor efter fölossningen?

Jag ska föda mitt första barn om runt 1 månad.

Jag håller på och inhandlar lite grejer och undrar nu vad man ska köpa för trosor till efter förlossningen?
    Jag funderar på "vanliga" trosor eller några sköna boxer-trosor...Man lär ju inte vilja ha några obekväma små mini-trosor med binda och hela faderullan.
    Några tips?

• Svar på tråden Vilka trosor efter fölossningen?
  • Nätsurfaren

Jag tog också med mig dessa nätunderbyxor från BB och dessutom tog jag bindor, xxlarge :) Dom kändes otroligt behagliga efter förlossningen och sen använde jag boxer efter ca 2-3v.

• suzolina

snittades och använde oxå nätbyxor första veckor .

• sonja34

Nätbyxor. Men vad svårt det var att hitta stora bindor..

• sockergryn

Jag är inte alls för dessa nättrosor och inte BB:s jättebindor heller! Jag kände mig jättelöjlig och eländig i dom! Vanliga, fasta trosor och vanliga nattbindor tyckte jag var bäst!

• Jen80

Lindex har jättesköna boxer och vanliga (3 för 129 kr och 3 för 99 kr, eller nåt sånt: kan även va tag 3 betala för 2...) och de var super efter förlossningen. Sköna och satt bra...

• anja1661

jag använde "vanliga" trosor och nattbindor. blödde inte så mycket efter min förlossning.
    "lånade" hem bb:s nättrosor (syrran rekomenderade dem) men inte använde jag ett endaste par av dem! kändes skönare och mer normalt i de "vanliga".

grattis till bebben i magen föresten!
    lycka till!

• honyponken

jag lånade hem bb´s nättrosor. tyckte det var skönt för dom klämde inte åt på magen och bindan satt kvar så bra i dom. inte dom snyggaste precis, men sköna ..speciellt på natten. sen efter ett tag så gick jag över till vanliga boxertrosor :)
    lycka till med förlossningen och tiden hemma med bebben :D

• Fille04

Använde BBs nättrosor då dessa var bekvämare än vanligare trosor då jag snittades. När smärtan försvunnit använde jag vanliga trosor.

• Tjohalia

Jag använde dom som fanns på plats på bb, tvivlar starkt på att mina egna trosor hade hållt kvar dom stora bindor (läs, blöjor) man använder i början! dom går dessutom att dra ganska högt upp och det är bra då man fortfarande har mage kvar...
    Jag hade med mej flera par av mina egna eftersom jag trodde jag skulle få användning fr dem men icke! Hade ett par av bb:s trosor på mej vid hemfärd och tog även lite större bindor med mej hem därifrån och då fick vi ändå ligga kvar i 5 dygn så det värsta hade lagt sej... jag blödde mycket mer än jag trodde att man skulle göra den första tiden men dom sa att det var normalt.

• Ulrica80

Jag hade vanliga från lindex....boxer variat...3 för 129 typ...
    Men jätte bindor finns ju på apoteket...

• Asrta1

Vill dela med mig av ett tips!

I vår föräldrarutb.grupp var där en omföderska som rekomenderade stödtrosor. Jag köpte ett par på Lindex (en stl. större än jag hade innan grav.), visst dom kostade lite men samtidigt så höll dom bindan på plats samt hjälpte till att hålla in magen. Kände mig lite finare oxå för där var lite spets och broderier.

(ngn annan har kanske redan komit med detta tips, har inte läst alla inläggen)

• BlueBlue

Jag hade mamma-trosor efter förlossningen. Det tog ju några dagar innan magen blev lite mindre=)

• maja3

Jag hade nättrosor direkt i början, sen mamma-trosor i nästan 1 1/2 mån.

• Glad i hågen

Så länge jag var på BB hade jag landstingets supersexiga nättrosor i mammelucksize. Satt som gjutna och höll den nätta jättebindan på plats

Sen hade jag med mig egna till hemfärden, samma som under graviditeten, lindex boxertrosor med låg skärning.

Det viktigaste är nog att dom är mjuka och sköna, sitter bra och att du trivs i dom.

Svar på tråden Vilka trosor efter fölossningen?