• Daz

är detta på låtsas?

Lyssna på detta! Jag är av den otåliga typen och har jag test hemma så använder jag dem flitigt Jag hade ägglossning i torsdag/fredags denna vecka. Idag är det ju söndag och ikväll testade jag (bara för skojs skull, för jag hade test hemma) och får två streck på gravtesteststickan. Vet inte vad jag ska tro, jag får skylla mig själv som är så otålig. Nu känns det som att det är fel på testet eller nåt, för såhär tidigt kan man väl inte visa plus, alltså redan 3-4 dagar efter ÄL???

Kan det vara andra hormoner i kroppen som gör att gravtestet ger utslag?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-14 20:14
    Nu har jag nog knäckt denna nöt. I pregnyl (sprutan jag tog för att ägglossa) finns det hcg. förmodligen det som finns kvar i kroppen. ska vänta nu nån vecka och ta ett nytt test...kan nog hålla mig till fredag i alla fall

• Svar på tråden är detta på låtsas?
  • IsadorasMamma

Nej det kan man inte. ANtingen är det fel på testet eller har du blivit gravid tidigare.

• BabyJay
    IsadorasMamma skrev 2009-09-13 23:58:09 följande:
    Nej det kan man inte. ANtingen är det fel på testet eller har du blivit gravid tidigare.
    precis
  • Daz

jag ska avvakta några dagar till slutet av veckan och göra ett nytt test.

• Daz

Kan tillägga att jag inte varit gravid tidigare, eftersom jag ätit pergotime för att få ägglossning.

• MammasälskadeMinna

jag testade faktiskt positivt 4 dagar efter ägglossningen en gång, men det var mväldigt svagt. Men jag var gravid.

• Daz
    MammasälskadeMinna skrev 2009-09-14 00:34:34 följande:
    jag testade faktiskt positivt 4 dagar efter ägglossningen en gång, men det var mväldigt svagt. Men jag var gravid.
    Testade imorse igen, ifall det nu skulle varit något fel på första testet. Jag fick två streck på testet idag med Kan väl inte vara fel på 2 test??
  • IVFmamma

Spring till apoteket och köp ett CB digitalt där det står gravid/inte gravid. Ifall det är positivt får du nog ringa till en BM och fråga.

• Tant JS

Om du har ätit pergotime så visar det positivt upp till 10 dagar efter ÄL, vill inte vara negativ men du är inte gravid ännu... Ge det ca 14 dagar så får du ett riktigt resultat! Gå in och läs på fass.se om pergotime eller ring och prata med den läkare som har odrinerat det om du vill ha ett proffs utlåtande! Håller tummar och tår för att du får ett plus om ett par veckor!!

• Daz

Tant JS skrev 2009-09-14 07:25:25 följande:

Om du har ätit pergotime så visar det positivt upp till 10 dagar efter ÄL, vill inte vara negativ men du är inte gravid ännu... Ge det ca 14 dagar så får du ett riktigt resultat! Gå in och läs på fass.se om pergotime eller ring och prata med den läkare som har odrinerat det om du vill ha ett proffs utlåtande! Håller tummar och tår för att du får ett plus om ett par veckor!!
    japp, har ju ätit pergotime. Denna info visste jag inte om.
Svar på tråden är detta på låtsas?