• Daz

är detta på låtsas?

Lyssna på detta! Jag är av den otåliga typen och har jag test hemma så använder jag dem flitigt Jag hade ägglossning i torsdag/fredags denna vecka. Idag är det ju söndag och ikväll testade jag (bara för skojs skull, för jag hade test hemma) och får två streck på gravtesteststickan. Vet inte vad jag ska tro, jag får skylla mig själv som är så otålig. Nu känns det som att det är fel på testet eller nåt, för såhär tidigt kan man väl inte visa plus, alltså redan 3-4 dagar efter ÄL???

Kan det vara andra hormoner i kroppen som gör att gravtestet ger utslag?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-14 20:14
    Nu har jag nog knäckt denna nöt. I pregnyl (sprutan jag tog för att ägglossa) finns det hcg. förmodligen det som finns kvar i kroppen. ska vänta nu nån vecka och ta ett nytt test...kan nog hålla mig till fredag i alla fall

• Svar på tråden är detta på låtsas?
  • Tant JS

Vet flera som inte har fått denna information från sin läkare, tycker att de borde upplysa om detta, men sen är ju inte tanken att man ska testa så tidigt heller... Men vem fasen kan hålla sig när man går och längtar efter bebis :)
    Gjorde likadant som dig men fick negativt efter 10 dagar, hade gett upp för månaden men eftersom tanten inte dök upp gjorde jag ett nytt test 16 dagar efter ( i mitt fall insemination) och fick ett plus :)

• ProPPens

Tror det står i instruktionen till gravtesten att tex pergo kan ge falskt positivt. Allafall i CB's tester, har bara använt deras så andra vet jag inte.

• IVFmamma

Så synd Daz, men vi får hoppas att du får ett "riktigt" + om ca. 2 veckor.

• Daz

Ja, jag hoppas på ett riktigt plus om ett par veckor. Då återkommer jag med besked

• nissae

Kan inte hela din historia, men...vet du att ägglossningstest visar positivt vid graviditet också? Kan du ha varit gravid redan då du tog ägglossningstestet.

Använde själv äggl-test istället för grav-test (billigare) och de visade pos redan BIM-2- tog då ett gravtest som också var pos. De närmaste dagarna visade ägglossningstesterna starkare och starkare, medan gravtesten tog flera dagar på sig innan de blev starkare.

Är nu i v 19!

• Daz

Tant JS skrev 2009-09-14 07:25:25 följande:

Om du har ätit pergotime så visar det positivt upp till 10 dagar efter ÄL, vill inte vara negativ men du är inte gravid ännu... Ge det ca 14 dagar så får du ett riktigt resultat! Gå in och läs på fass.se om pergotime eller ring och prata med den läkare som har odrinerat det om du vill ha ett proffs utlåtande! Håller tummar och tår för att du får ett plus om ett par veckor!!
    Har letat efter en bekräftan på detta som du spkrev ang att pergotime kan ge falska plus på gravtest, men hittar ingen info om det. Varken på fass eller apotekets hemsida.
  • Daz
    nissae skrev 2009-09-14 13:26:11 följande:
    Kan inte hela din historia, men...vet du att ägglossningstest visar positivt vid graviditet också? Kan du ha varit gravid redan då du tog ägglossningstestet.Använde själv äggl-test istället för grav-test (billigare) och de visade pos redan BIM-2- tog då ett gravtest som också var pos. De närmaste dagarna visade ägglossningstesterna starkare och starkare, medan gravtesten tog flera dagar på sig innan de blev starkare.Är nu i v 19!
    Tog ett ägglossningstest ca 4 dagar efter ägglossningen som visade två starka streck!
  • nissae

Hur var din mens innan? Som vanligt eller annorlunda? Du kan faktiskt ha varit gravid redan då du tog ägglossningstestet.

• Mammiztill2

Jag vill berätta att under mina 3 år & 11 månader i syskon försök, och 18 st Pergo time behandlingar så har jag aldrig fått ett + på ett Grav test hur jäkla gärna jag velat, förutan då jag var gravid.

Men att de skulle vart ägglossning den 10-11 september, så skulle inte grav hormoner kunna ge utslag så fort.Så jag undrar som någon nämnt innan
    om läkare haft koll på dig innan, vid behandling av pergo time med VUL.
    Och hur senaste mensen var, och när?!

ska förskoj skull om det är något nytt att ägglossnings stimulerande tabletterna Pergo time kan ge falska +

• Daz

Jag har varit på ultraljud i samband med pergotimebehandling och då skulle de väl ha sett om jag var gravid? Så nej jag tror inte att jag varit gravid

Svar på tråden är detta på låtsas?