• Daz

är detta på låtsas?

Lyssna på detta! Jag är av den otåliga typen och har jag test hemma så använder jag dem flitigt Jag hade ägglossning i torsdag/fredags denna vecka. Idag är det ju söndag och ikväll testade jag (bara för skojs skull, för jag hade test hemma) och får två streck på gravtesteststickan. Vet inte vad jag ska tro, jag får skylla mig själv som är så otålig. Nu känns det som att det är fel på testet eller nåt, för såhär tidigt kan man väl inte visa plus, alltså redan 3-4 dagar efter ÄL???

Kan det vara andra hormoner i kroppen som gör att gravtestet ger utslag?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-14 20:14
    Nu har jag nog knäckt denna nöt. I pregnyl (sprutan jag tog för att ägglossa) finns det hcg. förmodligen det som finns kvar i kroppen. ska vänta nu nån vecka och ta ett nytt test...kan nog hålla mig till fredag i alla fall

• Svar på tråden är detta på låtsas?
  • ProPPens
    Daz skrev 2009-09-14 20:29:08 följande:
    har uppdaterat mitt inlägg nu...
    Det var ju den jag tänkte på när jag skrev mitt inlägg... Smart jag inte skrev att det var så jag menade?!
  • Daz
    Mammiztill2 skrev 2009-09-14 14:23:00 följande:
    Jag vill berätta att under mina 3 år & 11 månader i syskon försök, och 18 st Pergo time behandlingar så har jag aldrig fått ett + på ett Grav test hur jäkla gärna jag velat, förutan då jag var gravid.Men att de skulle vart ägglossning den 10-11 september, så skulle inte grav hormoner kunna ge utslag så fort.Så jag undrar som någon nämnt innan om läkare haft koll på dig innan, vid behandling av pergo time med VUL.Och hur senaste mensen var, och när?! ska förskoj skull om det är något nytt att ägglossnings stimulerande tabletterna Pergo time kan ge falska +
    Har du använt pregnyl då?
  • Pimpinellan

Pergo ger inte falska plus,men som sagt ägglossingssprutor som Pregnyl och Ovitrelle kan göra det uppåt tio dar efteråt. Testa sen igen och lycka till!

• Daz

å fy vad jag är otålig...jag måste vänta ända tills söndag

• nissae

Du måste faktiskt inte vänta: köp ägglossningsstickor och testa (ej digitala). Blir de svagare och svagare beror det på Ovitrelle/Pregnyl. Blir det andra strecket istället starkare och starkare (reagerar också på HCG) är du sannolikt gravid!

lycka till!

• Daz

nissae: ska testa med ägglossningstest ikväll och se vad det ger för resultat...

• Daz

Ägglossningstestet visade två streck! Själva teststrecket var dock bara hälften så starkt som det strecket som alltid kommer...undra vad detta kan betyda? Gjorde ett gravtest idag som visade negativt. Ska nog köpa nya gravtest om några dagar och testa igen.

• nevadita

Hej.

Vad spännande detta blev
    Vilken dag tog du Pregnyl?
    Nu måste jag följa dig o se hur det går...

Lycka till!!!!!

..?:*¨¨*:?..♥..Krumelur..♥..?:*¨¨*:?..
  • Daz

jag tog pregnyl för 10 dagar sedan, alltså förra torsdagen. Ja, jag tycker också det är väldigt spännande, vill ju veta!

Mår även lite annorlunda: liiite illamående och lite molvärk i magen och så öm i brösten...

Svar på tråden är detta på låtsas?