• LuPeRo

Pergopinglorna del 19

Nu har vi nått del 19 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    ww.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 10:44
    Plus-/gravidtråden

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-09 22:13
    Pergopinglor med barn version 14

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m47792482.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 13:45
    Ny list-tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m48575336.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-07 02:21
    Nya plustråden

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m49047874.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 19
  • LuPeRo

Mermaid78: Jag vet många här på FL som gjort spolningen och sedan lyckats bli gravida direkt efter, det kan vara värt det.
    Självklart blir man deppig när mensen kommer, men tyvärr finns det ingen garanti att Pergo ger dig ÄL varje månad. Ge det ett försök till iallafall, det kanske tar sig nästa gång

Bohman: Du får gå under "blivande" Pergopingla så länge. Och du är självklart välkommen att vara här

• Anna65
    Mermaid78 skrev 2009-09-16 20:45:46 följande:
    Var till fertilitetsexperten idag och han har remitterat mig till en spolning(röntgen) nästa vecka. Usch någon som har hört något? Han sa att man lättare blir gravid efteråt, kan det stämma?
    I går var jag på vul som slutade i ul och då först hittade doktorn en blåsa 15 mm. Började bli ledsen när han inte hittade någon blåsa med vul eftersom att vid mitt sista vul hittade han direkt, en i varje äggstock. Men han sa att ibland blir det så att man inte hittar äggstockarna, eftersom de är så "rörliga".
    Är inne på min andra enkelkur. Vi pratade om hur det skulle bli i fortsättningen ifall inte det blir någon bebis och då nämnde han spolning. Men först blir det ett par enkelkurer eftersom jag hade så bra värde efter sista äl och därför måste jag också gå på vul varje gång.
    Lycka till.
    ♥♥♥
  • Love is everything

Usch... vilken sits man kan hamna i... Aldrig har det varit så här lyxigt att man har 2 jättegrejer att "välja" mellan. Jag oroar mig inte för FP för jag har arbetat mycket och kommer hinna jobba ett antal månader om jag blir gravid. Frågan är om jag ska vänta ett tag, då jag verkligen får en fast tjänst inom Landstinget efter ca. 1 års jobbande? Det är mycket värt att ha något att komma tillbaka till efter mammaledigheten... Eller? Kunna köpa sig ett hus, som vi så länge velat ha... Spara pengar, HA pengar... Jag vet inte och jag vet definitivt inte vem jag ska fråga. Ni säger barn, alla i min närmsta omgivning säger jobb, de på mitt "gamla" jobb säger jobb, kompisar säger barn... Sambon säger barn OCH jobb(!) Liksom jag...

Jag ska ringa min barnmorska och fråga hur många som är före oss i kön till att få börja med låghormonbehandlingen... Och prata igenom allt ordentligt med sambon!

Usch, vilket I-landsproblem... Men vad gör man när det är där man lever?

/Annelie

• NoahLeah

Nu hittade jag hit också.
    Tänkte testa idag men kom på det när jag redan kissat, så nu kan jag lika gärna vänta tills måndagmorgon!

• LillanM

Nu har jag också hittat tråden!

Mermaid: håll uppe hoppet! Pergon hjälper dig ju bara att ägglossa, och även om du ägglossar och ni prickar rätt så är det ju ändå bara 30-10% chans att ägget fäster (beroende på ålder).

Boo och Taniko: jag kanske testar imorgon ocksa (BIM på 14 dagars lutealfas är på söndag men orkar inte hålla på och fundera på symptoms varande och icke-varande och vill inte falla till föga och testa i helgen när gubben är bortrest).

• timmisen

Oj, spännande taniko, håller tummarna!!! Jag är oxå fundersam på pergon ibland, men nu verkar ju min äl och menscykel börjat krångla lite mer än vanligt. Så det känns rätt att prova pergon, har idag precis avslutat enkel kur och känner redan av aktivitet nere i magen. Brukar betyda ökade flytningar och därefter äl. Så spännande väntan som vanligt. Vet inte om ska använda äl-test, får jag bara mina "fina" flytningar så blir jag glad. Käkar t.ex. grapefrukt som en galning (ska vara bra för sekretet, läst).

• Mermaid78

Pillanpernilla
    Anna65
    LillanM
    Tack för peppning! Det som känns tokigt är att jag har ÄL även om jag inte tar pergo. Jag har fått det eftersom jag har spottings och har försökt under 1 år(1 MA i december) jag antar att jag har fått det för att det ska gå lite fortare?

• Boo 79

Äsch, jag kunde ju såklart inte hålla mig utan testade med RFSU's testa tidigt... Inte ett streck så långt ögat kunde nå... *deppig*

LillanM o Taniko, hoppas det går bättre för er!

• LuPeRo

Mermaid78: Pergon skjutsar på din egen ÄL kan man säga, och vad jag vet så har det hjälpt många personer.
    För mig som inte har ÄL överhuvudtaget måste ju äta en högre dos och "framkalla" äggen med hjälp av tabletter.

Boo 79: Nej nej, inte deppa nu
    Det kan ju bli positivt om några dagar. När är din BIM?

• Anna65
    Mermaid78 skrev 2009-09-17 12:22:51 följande:
    PillanpernillaAnna65LillanMTack för peppning! Det som känns tokigt är att jag har ÄL även om jag inte tar pergo. Jag har fått det eftersom jag har spottings och har försökt under 1 år(1 MA i december) jag antar att jag har fått det för att det ska gå lite fortare?
    Jag har också äl utan pergo. Blev ju gravid med min änglaprins på naturlig väg. Men pga åldern och allt som har hänt oss när prinsen kom och vände tycker doktorn att pergo kan eventuellt hjälpa oss på vägen.
    Håller tummarna för oss alla här inne. Det har annars varit en tung vecka och det känns nästan som att man vill ge upp. Men vi försöker ett tag till. Kramisar till er alla.
    ♥♥♥
Svar på tråden Pergopinglorna del 19