• LuPeRo

Pergopinglorna del 19

Nu har vi nått del 19 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    ww.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 10:44
    Plus-/gravidtråden

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-09 22:13
    Pergopinglor med barn version 14

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m47792482.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 13:45
    Ny list-tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m48575336.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-07 02:21
    Nya plustråden

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m49047874.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 19
  • LillSkruttet

jahapp...sista pergotabletten i första kuren är tagen. bara att vänta nudå. Har en läkartid på måndag för koll hur äggblåsorna ser ut. Minns inte riktigt när man kan vänta sig äl när man tagit pergo dag 5-9 i menscykeln. Någon som kan friska upp mitt minne?

Nektarin skrev 2009-11-27 10:43:46 följande:
    Love Is, aha, men hoppas på ett sätt att det är detta som satt käppar i hjulen för er och att det nu blir bot på det :) Kram!Sofiech78, äsch då, låter inget skoj alls Men härligt att passagen iaf såg fin ut. Ska man bli gravid får man lida pin kan man lugnt påstå.En vecka till BIM och jag vet redan att jag inte är gravid...känslan är "Nähäpp"...med ett ryck på axlarna. Är så van att det inte blir nåt nu så...
    vet du, det är verkligen intressant det där....när man minns anar det, du vet. Efter 2,5 år och 2 graviditeter som slutat i mf, det senaste ett år innan, så var jag totalt övertygad om att mensen skulle komma den där första veckan i juli 2006. Varför inte liksom, den hade ju kommit och ställt till det såååå många gånger förut...dessutom hade jag ju haft så kraftig mensvärk så jag var övertygad om att mensen skulle komma när som. Tillslut tog jag ett test, bara för att få igång mensen genom att SE att det inte var någon bebis där inne, då jag hade sån mensvärk och det alltid blir bättre bara mensen kommer igång. Men döm om min förvåning när testet var positivt! Fick ta en panodil mot smärtan och hålla tummarna att värken inte var antydan till något negativ (ytterligare ett mf).
    Men icke! 9 månader senare var jag mamma. Detta alltså "trots" kraftig mensvärk, en liten blödning i v 6-7 och en känsla innan som sade att det här månaden var jag då INTE gravid..... haha
    Med det sagt; ge inte upp. Vem vet, en liten kanske redan flyttat in.
    Mamma till underverket Tyra Linnea född 21 mars 2007
  • Sofiech78

Lillskruttet: Ja när man minst anar det verkar det som

Ang ÄL efter Pergo, jag själv började med Pergo dag 7 och fick ÄL 6 dagar efter sista tabletten. Medan en kompis till mig började med tabletterna dag 5 och fick ÄL 12 dagar efter sista tabletten (då blev hon också gravid , första försöket och allt).

Själv är jag inne på dag två med tabletter och jag känner redan av det i bröst och äggstockar. Fick, när jag vår hos doktorn i torsdags reda på att mina äggledare hade fri passage och att mitt ÄL-värde efter Pergon var toppen. Jag hade ett värde på 90. det säger mig inget men jag har för mig att det är riktigt bra

• NoahLeah

Suck....testade imorse (dag 33) med CB plustest men inget plus..bara vänta på mensen nu då.
    Har bara känt av ÄL en gång sen jag började med Pergo denna gång (blev då gravid men ma) så nu börjar jag seriöst undra om äggen verkligen släpper...tror faktiskt inte det.
    O jag får inte komma till läkaren förens i januari....vet inte om jag ska ta en paus i december el köra på ändå...känns bara somallt går emto mig nu.
    Sen var ju hos läkare igår efter att  jag haft ont i ett bröst länge o kände en knöl igår. Enligt han vär det bröstkörtelinflammation men går det inte över med medicin måste det utredas mer noga.....så just nu har jag bara cancer i huvudet o att jag inte ska få semin son växa upp.

• timmisen

Har varit lite inaktiv pga att jag var så nervig inför läkarbesöket igår, men det gick bra. Han såg en äggblåsa på 13 mm dag 10, så borde ju äl:a om några dagar. Köpte förstås äl-test, men fortfarande lite svagare. Jag äter pergon dag 3-7 och när jag får positivt på äl-test brukar det vara runt dag 14-16. Känns lite hoppfullt just nu, fast vi har inte kommit igång med själva "göra barn-grejen" än, dax jag vet...

• Bohman

Hej tjejer!
    Hoppas allt är bra med er!!
    Orkar ínte läsa igenom allt som jag missat, har varit lite frånvarnade i 3 dygn...
    eller ganska mycket frånvarnade
    Har legat på akuten.
    Finns att läsa om på min blogg; www.mammabohman.blogg.se
    orkar inte skriva allt här...

Grattis till alla ÄL-plussare, och alla gravid-plussare.
    Samt alla nykomna in i tråden...blev lite knäppt det här...
    blir alldeles för mycket att gå tillbaka o läsa, ni är så flitiga i tråden!
    Kramar!!!

♥(¯`°?.¸ ♥ www.mammabohman.blogg.se ♥¸.?°´¯)♥
  • Anna65
    Bohman skrev 2009-11-28 17:53:26 följande:
    Hej tjejer!Hoppas allt är bra med er!!Orkar ínte läsa igenom allt som jag missat, har varit lite frånvarnade i 3 dygn...eller ganska mycket frånvarnade Har legat på akuten.Finns att läsa om på min blogg; www.mammabohman.blogg.seorkar inte skriva allt här...Grattis till alla ÄL-plussare, och alla gravid-plussare.Samt alla nykomna in i tråden...blev lite knäppt det här...blir alldeles för mycket att gå tillbaka o läsa, ni är så flitiga i tråden! Kramar!!!
    Kramar till dig, har varit inne på din blogg och läst vad som har hänt dig.
    Tyvärr så finns det okompitenta läkare, det har jag ju stor erfarenhet av.
    Hoppas du mår bättre i dag, skönt att du har goda vänner och familj som stödjer dig.
    I dag har den ovälkomna tanten kommit på besök hos mig, dags kanske att lägga ner bebisverkstan.
    ♥♥♥
  • Bohman
    Anna65 skrev 2009-11-29 06:28:36 följande:
    Kramar till dig, har varit inne på din blogg och läst vad som har hänt dig.Tyvärr så finns det okompitenta läkare, det har jag ju stor erfarenhet av.Hoppas du mår bättre i dag, skönt att du har goda vänner och familj som stödjer dig.I dag har den ovälkomna tanten kommit på besök hos mig, dags kanske att lägga ner bebisverkstan.
    Tack, ja okompitenta läkare finns det tyvärr gott om...och jag tror jag träffat de flesta.
    usch då, en där tanten alltså!!
    Va arg man blir varje gång den kommer...*gahhhh*
    Klart du inte ska lägga ner verkstaden, kommer gå snart....jag håller tummarna stenhårt för det.
  • Bohman

OM jag skulle blivit gravid denna månad, skulle inte ägget fortfarande vara i äggledaren då, men andra ord, jag kanske har en chans ändå?
    Har juh faktiskt inte BIM på över en vecka...
    eller vad tror ni?

• Sofiech78
    Bohman skrev 2009-11-29 12:52:53 följande:
    OM jag skulle blivit gravid denna månad, skulle inte ägget fortfarande vara i äggledaren då, men andra ord, jag kanske har en chans ändå?Har juh faktiskt inte BIM på över en vecka...eller vad tror ni?
    Ja jag tror att det fortfarande finns chans den här månaden.
    Otrevlig läkare du fick och okunnig dessutom. Jag har också råkat ut för riktiga rötägg som inte borde vara läkare.

Själv är jag inne på dag 3, ska snart ta tablett nr 4 i den här kuren och det känns i äggstockarna, men inte som förra gången. Då kändes det riktigt mycket redan. Men men, imorgon natt stickar vi ner till solen och ska tillverka en bebis (förhoppningsvis).
Svar på tråden Pergopinglorna del 19