• LuPeRo

Pergopinglorna del 19

Nu har vi nått del 19 av denna trevliga tråd

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla plus som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....

List tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m46026242.html

....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....::::¤::::....

Temp tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m45623908.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

Plus tråden:
    ww.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-05 10:44
    Plus-/gravidtråden

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m46668087.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-09 22:13
    Pergopinglor med barn version 14

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m47792482.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 13:45
    Ny list-tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m48575336.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-07 02:21
    Nya plustråden

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m49047874.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 19
  • timmisen
    Mignonne skrev 2009-12-01 17:02:02 följande:
    timmisen - jag använde äl tester den månaden jag blev gravid och jag fick inget utslag.
    Det är sån´t man vill läsa. Kruxet är nu bara att vi inte lyckas "få till det" pga att vi renoverar köket, oxå har man en livlig 4 ½-åring. Men jag tror inte det är riktigt för sent, fast borde försöka med nå´t ikväll. Lusten försvinner lätt när man blir besviken på dessa äl-test. Det konstiga är också att jag hela våren fick positva utslag på äl-test men blev inte gravid för det. Nu i höst har jag ju gjort prog.prov som visat på äl trots att jag inte fått utslag på äl-testen.

Taniko: vet hur det är, asjobbigt men man ger ju inte upp. Att vi orkar!!!
  • Nektarin
    NoahLeah skrev 2009-12-01 18:45:14 följande:
    Så kom mensen på dag 36 så nu är det bara köra på kur nr 5.  Ska denna gång testa med Äl-tester då jag är osäker på om ägget verkligen släpper.
    Har själv funderat på det där, men visar äl-testerna verkligen om ägget släpper? Tyvärr tror jag inte det. Det visar om man har hormonet i kroppen som triggar i gång äl:en men själva "släppet" är jag osäker om det kan garanteras...
  • Nektarin
    Så kom mensen på dag 36 så nu är det bara köra på kur nr 5.  Ska denna gång testa med Äl-tester då jag är osäker på om ägget verkligen släpper.
    Har själv funderat på det där, men visar äl-testerna verkligen om ägget släpper? Tyvärr tror jag inte det. Det visar om man har hormonet i kroppen som triggar i gång äl:en men själva "släppet" är jag osäker om det kan garanteras...
  • Nektarin
  • LillSkruttet

hehe uppe tidigt? Njae....jobbar natt och passar på att kika in här under arbetspasset... {#lang_emotions_embarassed}

Mamma till underverket Tyra Linnea född 21 mars 2007
  • Bohman
    LillSkruttet skrev 2009-12-02 23:37:14 följande:
    hehe uppe tidigt? Njae....jobbar natt och passar på att kika in här under arbetspasset...
    hehe
    ♥(¯`°?.¸ ♥ www.mammabohman.blogg.se ♥¸.?°´¯)♥
  • timmisen

Ni som kan, hade en äggblåsa på 13 mm redan dag 10, inte fått något utslag på äl-test så vad händer med äggblåsan? Det här med att den kan tillbakabildas, vad betyder det? Fick till det idag, och enligt FL`s- älkalender så har jag äl i helgen, men vad jag läst så växer äggblåsan typ 2 mm/dag, då skulle min nu vara 26 mm??? Så knepigt detta.

• Bohman
    timmisen skrev 2009-12-04 12:46:51 följande:
    Ni som kan, hade en äggblåsa på 13 mm redan dag 10, inte fått något utslag på äl-test så vad händer med äggblåsan? Det här med att den kan tillbakabildas, vad betyder det? Fick till det idag, och enligt FL`s- älkalender så har jag äl i helgen, men vad jag läst så växer äggblåsan typ 2 mm/dag, då skulle min nu vara 26 mm??? Så knepigt detta.
    ja sådant där är klurigt..
    jag är inte heller haj på det där, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig.
    ♥(¯`°?.¸ ♥ www.mammabohman.blogg.se ♥¸.?°´¯)♥
  • Lilo75
    timmisen skrev 2009-12-04 13:56:07 följande:
    Det är okej, nå´n annan kanske vet?
    Äl-testerna visar bara att kroppen "försöker" släppa ägget...alltså att hormonerna lh har ökats för att ägget ska frigöras...det är tyvärr ingen garanti ...Men får du starka positiva utslag under 1-2 dagar och sen ner på svagt så kan du nog vara lugn för att ägget säkerligen har släppt...men det finns ingen garanti...Men kolla med din gynmottagning och hör vad de säger kram Elle
Svar på tråden Pergopinglorna del 19