• Waimea

Löpartråden 11

Tråd nummer 11 för oss som löptränar.

Alla som gillar löpning - oavsett om du tränar litegrann ibland eller elitsatsar - är välkomna hit. Vi pratar löpning, peppar, hejar och stöttar!

• Svar på tråden Löpartråden 11
  • Waimea

Lisa: Ang trots - helt fantastiskt att du lyckades så! Grattis!!

Vi har väl mer tjafsat konstant i ett år, jag och sonen, ett jäkla liv brukar det vara hemma, men det börjar väl ge sig nu. Jag har litegrann humör, nämligen, och min son är precis som mig, och han gillar att tagga upp mig också, den lille.

• Kattstugan

Waimea: hehe, ni är så välkomna till Skåne

Kände mig helrisig imorse och blev lite orolig att jag inte skulle kunna springa idag, men det gick över som tur var. Ikväll var det ju min vanliga torsdagsträning med klubben - idag med Isold som gästlöpare Vi sprang ett av mina favoritpass: 3(800+400+400+800) med lång serievila. De passen går nästan alltid bra och det gjorde det idag också. När jag sprang en runda igår morse kändes benen inte alls återhämtade, men det gjorde de idag. Fint fint.

LillLisa: jag har tyvärr ingen koll på hur björnbären artar sig utåt kusten, häruppe i skogen hos mig är det så mörkt så de mognar knappt aldrig.

• isold2003

Tillbaka på hotellrummet efter träningen med Kattstugan i Lund och jag är helt slut! Det värker i benen och jag är så sömnig så jag håller på att ramla av stolen Det gick inte lika lätt för mig som för Kattstugan men det var roligt och definitivt nyttigt!

Waimea, du fick en envis häst tydligen. Jaja, man kan inte alltid vara på topp. Hoppas att hopplektionen gick bra

• Waimea

Jag och brunstiga Greta flög fram som två gaseller över 60-hindren.. Det gick mycket bättre igår, men attans vad jag har att jobba med, både mentalt och kroppsligt. Är ju lite rädd för att hoppa samtidigt som det är vansinnigt roligt, så det är väl lite uppförsbacke, men det går bättre och bättre!

I morgon hoppas jag kunna springa en runda, nu är förfallet kapitalt, känns det som, börjar tjockna till rentav. Mannen ligger och sover jämte mig efter en slitsam konferens i Köpenhamn, själv har jag varit igång sen 05.20 i morse när Idde-fian skränade igång, glad som en fiskmås, bajsade och fick liv i storebror också. Tjohej. Sedan tillbringade jag en timme i halvdvala i sängen med Idde lekande bredvid mig och Frans framför bolibompa. Jag undrade hur mycket droger engelska barnprogramsmakare egentligen tar..

Kattstugan och Isold: Gött att det gick så bra med den gemensamma träningen. Gud, så roligt!

• LillLisa

Det börjar bli riktigt kallt att springa ute om kvällarna nu ,och mörkt! Letade upp en reflexväst jag köpte för ett par år sedan och slet upp den ur plastförpackningen (märkt "medium") bara för att upptäcka att det var en felmärkt barnväst. Lappen i sidan inuti västen upplyste om storlek 140 cl. Liite trångt, men den dög.

Stackars Snillis, hoppas att din envisa förkylning snart ska ge med sig så att du åtminstone får må bra även om träningen kanske måste bli haltande ett tag (i alla fall löpningen).

Vilket pass ni fick till kattstugan och isold, låter ju som att du fick kämpa lite isold!?

Har ni tjockare tights när ni springer under den kallare delen av året eller tar ni på underställ under? Eller inget av ovanstående alternativ? Tycker att jag kan springa rätt länge i högt tempo och ändå är låren kalla när jag kommer hem igen, det blir så svårt att stretcha ordentligt då.

"Brunstiga Greta" verkar ju vara en riktig kämpe. Precis som sin husse (säger man så om hästägare?).

• Kattstugan

LillLisa: snopet med västen, snajdigt att du lyckades åla dig i den ändå. Jag har tajts i alla tjocklekar, med och utan vindskydd. Underställ har jag bara om det är riktigt kallt. (Eller när jag åker längdskidor, för det tycker jag blir kallare än att springa).

Waimea: har du kommit ut och sprungit än? Inte för att jag tror på det där med "kapitalt förfall".....

Fy vad det regnar och blåser idag!! Drog lite på det, men till slut kom jag ändå ut på en löprunda (knappt 9 km) och åh vad skönt det var! Mycket skönare luft än den råkalla som varit de senaste dagarna, pigga ben och frid och fröjd

Isold: du har väl hämtat dig, hoppas jag?

• isold2003

LillLisa, du har så rätt, jag kämpade hårt men hängde inte med Kattstugan sista intervallserien Otur med reflexvästen, vad bra att du kom i den iaf, jag hade aldrig fått på mig något i strl 140! Jag har ett par tights med vindtäta partier över låren som är jättebra på vintern. annars fungerar det bra med underställ under vanliga tights men bara om det är minusgrader, annars blir det för varmt tycker jag.

Kattstugan, jag har fortfarande träningsvärk! Det blev inget pass med klubben imorse, jag hade lite familjabstinens efter att varit borta en vecka, men jag sprang en runda i eftermiddags och insåg att det var tur att jag inte gav mig ut på något långpass för benen var fortfarande jättesega och väldigt nöjda med dryga 7 km

Waimea, härligt jobbat du och Greta! Hoppas att du fick lite sovmorgon imorse!

• Kattstugan

Ännu ett härligt blåsigt pass! 11 km idag, lika pigg som igår

Önskar en trevlig söndagkväll! Här ska bakas äppelpaj Har fått så våldsamt mycket äpplen i år så det räcker och blir över. Nu börjar dessutom våra supergoda blåa vindruvor mogna i växthuset, inte dumt.

• Kattstugan

Ännu ett härligt blåsigt pass! 11 km idag, lika pigg som igår

Önskar en trevlig söndagkväll! Här ska bakas äppelpaj Har fått så våldsamt mycket äpplen i år så det räcker och blir över. Nu börjar dessutom våra supergoda blåa vindruvor mogna i växthuset, inte dumt.

• rövardotter73

Grattis Isold, Kattsugan och Waimea till jättefina tider på LL.
    Själv kom jag idag hem från min veckolånga semestertripp till Holland. Helt underbart var det och jag hade lätt kunnat stanna ett par dagar till. Nu väntar trimning av kropp och själ här hemma för här är det totalt förfall på riktigt nu. Ska försöka komma igång med löpningen mer regelbundet och ta tag i mina matvanor igen. Iofs brukar det ena ge det andra. Träning=minskat sötsug, mindre onyttigheter=mer ork till träning. Jag hade ju faktiskt kommit igång med ett par riktigt sköna rundor innan semstern så det är väl bara att ta vid där. Ska fortsätta att kika in här för det är den absolut bästa inspirationen jag kan få.

Svar på tråden Löpartråden 11