• Sigrid

    Här går vi ner i vikt tillsammans och peppar varandra 4

    Här peppar vi varandra att gå ner i vikt eller att hålla vikten. Många eller få kilo spelar ingen roll. I den här tråden babblar vi, och peppar varandra. Nya och gamla deltagare är välkomna.

    Här är länken till mått- och viktlistan (bara lista inget prat):

    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47003787.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-01 09:50
    Ny mått- och vikttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m47003787.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-07 08:45
    Ny vikt- och måttråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m49192462.html

  • Svar på tråden Här går vi ner i vikt tillsammans och peppar varandra 4
  • Sigrid

    Här kommer lite gnäll:
    Jag har inte lyckats speciellt bra med att undvika onyttigheter den senaste tiden. Det var varit både smarriga smörgåsar, kakor och godis som slunkit ner. Igår åt jag upp en "hel påse" bilar. Som tur är så är den slut och jag ska inte köpa mera. Jag har svårt att hitta motivationen och är ständigt trött vilket gör mig sugen på sötsaker.

    Men... trots detta så har jag haft det otroligt bra. Jag och min man har firas 10-års förlovningsdag och åkter i helgen på romantisk weekend. Så härligt och mysigt. Mycket god mat förståss och det känns helt ok, det är efter helgen som jag inte kommer tillbaka till min motivation igen.

  • Sigrid

    Vad äter ni när ni blir akut sugna på något gott?

    Mina tips är:

    * Äppelbitar med kanel (är man hungrig kan man ha keso till).

    * Ha skalade morötter färdiga i kylskåpet, bara att ta fram och knapra på.

  • morrontrött

    Tack för länken, Sigrid!

    När jag är akutsugen på något så gör jag chokladhavrebollar eller kladdkaka. inte så bra kanske, men här duger inga nyttiga alternativ!

    Jag äter alltid mellis med barnen så jag brukar inte bli akutsugen på något. det är på kvällarna efter 20-21 som jag kan bli sugen, då vi äter sista målet vid 18.

  • Sigrid

    Jag måste bli bättre att äta mellis på eftermiddagen, för jag blir verkligen akutsugen innan maten är klar. Jag ska försöka äta mer frukt, för det är så gott.

  • morrontrött

    i dagens Corren kunde man läsa om en läkare på Us som åt endast nötter till lunch. jag förstår inte hur man kan klara sig på det.
    jag vet inte om du läste det Sigrid?

    det är rena djungeln det här med alla olika sorters dieter och vad som är rätt och fel att äta. en del säger att man ska äta mycket frukt och grönt, andra säger att man ska äta mycket fett.

    det bara snurrar i huvudet på mig.

  • Sigrid

    morgontrött: Ja, visst är det en djungel av dieter. Jag vet inte vad jag ska tro. Det bästa måste väl ändå vara att hitta en levnadsstil som passar en själv och som man kn fortsätta leva efter även då kilona har försvunnit. För jag märker ju att så snabbt min motivation sviktar det minsta så kommer kilona inknatande igen. Suck!

    Jag ska kolla Corren, har inte läst den än.

  • Sigrid

    Idag har jag bakat surdegsbröd så det har blivit massor med smörgåsar idag. Nybakt bröd är ju så gott, dock inte det nyttigaste man kan äta sig mätt på.

  • mickans

    Hej Tjejer

    Jag hade tappat bort er men tack, Sigrid för länken .

    Här kommer lite gnäll oxå....så gör er berädda..he he

    Jo, förra torsdagen fick vi reda på att vi kommer bli varslad från vårat jobb så sista Juli 20010 fins vår lilla sektion inte kvar längre. Så det har varit lite jobbigt att ta in det och försöka tänka ut vad man ska göra nu.

    Så under förra helgen vaknar jag upp och är riktigt dålig. Dum som man är så ligger jag inte hemma och kurera mej utan går på jobbet. Men på onsdag går jag hem efter lunch och sover mer eller mindre i 2 dygn.
    Så jag har levt på ostsmörgåsar och nudlar å godis. Så det jag gick ner under de 2 veckorna jag åt gi är jag uppe i igen.

    Men i dag så känner jag att jag har kommit tillbaka till livet så nu blir det gi igen . Men träning får vänta lite till. Lite promenader ska jag försöka få in, men det blir allt tills jag känner mej riktigt pigg igen...

    Ha en fin dag på er

  • Sigrid
    mickans skrev 2009-09-21 08:43:55 följande:
    Hej TjejerJag hade tappat bort er men tack, Sigrid för länken .Här kommer lite gnäll oxå....så gör er berädda..he heJo, förra torsdagen fick vi reda på att vi kommer bli varslad från vårat jobb så sista Juli 20010 fins vår lilla sektion inte kvar längre. Så det har varit lite jobbigt att ta in det och försöka tänka ut vad man ska göra nu.Så under förra helgen vaknar jag upp och är riktigt dålig. Dum som man är så ligger jag inte hemma och kurera mej utan går på jobbet. Men på onsdag går jag hem efter lunch och sover mer eller mindre i 2 dygn. Så jag har levt på ostsmörgåsar och nudlar å godis. Så det jag gick ner under de 2 veckorna jag åt gi är jag uppe i igen.Men i dag så känner jag att jag har kommit tillbaka till livet så nu blir det gi igen . Men träning får vänta lite till. Lite promenader ska jag försöka få in, men det blir allt tills jag känner mej riktigt pigg igen...Ha en fin dag på er
    Usch vad tråkigt med varsel. Hoppas att det löser sig bra för dig.

    Skönt ändå att du känner dig bättre nu, det är aldrig kul att vara sjuk. Du får ta tag i vikten igen när du känner dig ordentligt pigg igen.

    Smörgåsar är ju så gott, jag suklle kunna leva på det dygnet runt (skulle antagligen tröttna om det var det enda jag åt, men men...). Har vi nyöppnad leverpastejförpackning hemma så kan jag äta hur mycket som helst. Mums!
  • Sigrid

    Jag ska åka bort med jobbet i tre dagar nu. Resturangmat och hotellfrukost blir det, så jag får bli nyttig igen när jag kommer hem. Hotellfrukostar är så härliga, det brukar finnas så mycket att välja på.

    Jag ställde mig på vågen i morse och hade gått upp i vikt igen.
    Men jag är inte förvånad efter förra veckans svullande. Efter min resa så blir det nya tag. Tyvärr blir det ingen träning den här veckan heller för det hinns inte med.

    Kämpa på tjejer.

Svar på tråden Här går vi ner i vikt tillsammans och peppar varandra 4