• bakeacake

    I form med viktväktarna del 2

    Jag hoppar in här om det är ok..

    Har kört med vv till å från som så många gör... men bestämde mig i onsdags att nu får de vara nog..

    Ska gifta mig i början av augusti och behöver verkligen bli liiite mindre av mig fram tills dess.. hellst 20kg men ja får ta de som de kommer, till att börja med ska klänningen igen utan att behöva sy ut den.. ca 10kg tills de går.. :)

    får äta 31 propoints/ dag och 49 propoints i veckobonus..
    Är en sån som inte kan låta bli vågen hemma och jag har sen i onsdags morse tappat 1kg på min våg.. :)

  • bakeacake

    Fidelis ad urnam skrev 2009-12-14 20:03:22 följande:


    Jag har ju trnat regelbundet minst 2 pass jympa/hantlar i veckan i ett år nu, jag borde orka med ett spinningpass bas, eller hur?
    Det är bara att prova.. orkar du inte följa hela passet så är de bara att cykla i takt till musiken.. så gjorde ja första gångerna.. ja följde instruktören så länge ja orkade och sen så drog ja av på motståndet å bara trampade på utan att bry mig om tempohöjningar eller backar...
  • bakeacake
    tomcar1 skrev 2009-12-14 20:51:54 följande:
    fidelis ad urnam...jo, det blir ordning imorgon igen. Har en make som inte riktigt förstår detta med att jag vill gå ned i vikt. Och om inte jag vill ha någon när han vill ha från pizzerian, så blir han nästan sur och jag känner mig tvungen att köpa något ändå. Någon som känner igen sig ?Till saken hör att även maken behöver gå ner, men han har inte förstått det ännu.
    Det viktigaste redskapet i din viktminskning är att din omgivning förstår vad det är du gör och att det ÄR svårt..

    Jag skulle sätta mig ner med min sambo å säga för honom vad du verkligen vill.. å att han MÅSTE vara din största stöttning, annars kommer du bara känna dig skyldig och ständigt fuska..

    tro mig, har varit där..
  • bakeacake
    onoff skrev 2009-12-15 12:08:09 följande:
    Har haft en seg helg, och har inte skrivit checklistan, utan använt mig av huvudräkning. Vägde mig imorse och det visade sig att jag inte hade gått ner något men inte heller gått upp något. Så jag struntar i att gå och väga mig denna vecka, och går och väger mig nästa vecka. Så mitt resultat denna vecka är: +/-0 kgJag väger mig alltid varje morgon här hemma för att ha någorlunda koll och i en veckas tid så har jag åkt berg och dalbana mellan 81 och 80 kg. Jag vill bara se 70-talet, men det är som att det är en vägg där som är svår att passera! Jag tror att min kropp VILL väga 80 kg! Men det vill inte jag!
    Kroppen är sån.. det är därför man bara ska väga sig 1 gång i veckan.. annars blir man bara sur...

    Å fastna inte bara på vikten.. använd måttbandet.. ;)
  • bakeacake

    Fidelis ad urnam skrev 2009-12-15 14:52:48 följande:


    Jag ÄLSKAR att banan har blivit pointsfritt!Så nu vet ni att jag älskar det
    haha tur att nån gillar banan.. :-P
  • bakeacake

    Fidelis ad urnam skrev 2009-12-15 14:59:02 följande:


    idag blir det texmexgryta med kyckling och bönor och ris till middagVad ska ni äta?
    jag ska äta matvete med lövbiff asian style! massa wookgrönsaker oh grejer..
  • bakeacake

    ÄNTLIGEN är längdsäsongen igång!!!

    Nu tar ja mina skidor å kör 5km.. :) bara 8,5 mil kvar av vasaloppet när jag är klar..

  • bakeacake
    Whintra skrev 2009-12-16 21:32:30 följande:
    Ja, det tycker jag du ska göra! Sambon hade fått en Paradisask av en av sina elever idag...men jag har låtit bli! *stolt* Tur man var iväg på möte idag för att få lite motivationspepp! Igår kände jag att jag började tappa sugen men idag efter mötet är jag laddad igen. Det är så viktigt med mötena tror jag, iallafall för mig!
    fast två bitar ur en alladin/paradis är "bara" 1 propoint.. ;)
  • bakeacake
    bakeacake skrev 2009-12-16 21:42:57 följande:
    fast två bitar ur en alladin/paradis är "bara" 1 propoint.. ;)
    Fast problemet är ju att börjar man äta, är det svårt att sluta.. :)
  • bakeacake
    Whintra skrev 2009-12-16 21:43:50 följande:
    Jaså? trodde de var 1 pp/st
    i min butiksguide står det 2 bitar 10g 1 pp...
  • bakeacake
    Whintra skrev 2009-12-16 21:53:11 följande:
    Ja, det gör det faktiskt, du har rätt!! I butiksguiden står det så. Men kolla Propointsguiden, där står att 1 pralin är 1 propoint. Alladinbitarna kanske är mindre än en vanlig pralin då? Jaja...man får helt enkelt strunta i dem så behöver man inte bekymra sig
    ja fast söker du i checklistan på marabou å alladin som är samma chokladbitar i stort sett så är det 1 pp för två.. vägde trillingnöten nu och den väger ca 8 gram.. så då stämmer det.. men de beror ju självklart på vilken pralin man tar och ifrån vilken tillverkare eller låda..
  • bakeacake
    Whintra skrev 2009-12-16 21:53:11 följande:
    Ja, det gör det faktiskt, du har rätt!! I butiksguiden står det så. Men kolla Propointsguiden, där står att 1 pralin är 1 propoint. Alladinbitarna kanske är mindre än en vanlig pralin då? Jaja...man får helt enkelt strunta i dem så behöver man inte bekymra sig
    Haha ja jag tänker inte äta några... karln får gärna äta.. ja får hålla mig till toffe bitarna från vv.. ;)
  • bakeacake
    jossposs skrev 2009-12-17 14:06:28 följande:
    fan, skrev ett jättelångt inlägg, som försvann.. *suck*.Grattis alla ni som gått ner en massa.. vi e grymma allihop som kämpar.... LÄngtar till vägningen på söndag, vill få bekräftat att jag skött mig då vågen stog på 0,1 + förra veckan vilket gör mig jäkligt irriterad!har därför skött mig prickfritt hittills, ingen veckobonus eller nåt... så längtar efter att få det bekräftat.Är godissugen mest jämt, men är väl för att jag inte "får". Har nämligen nolltollerans på godis fram till julafton. På självaste julafton får jag äta precis vad jag vill, för att återgå strikt till vv dagen efter igen. det tror jag på. I stället för att äta lite varje dag tror jag det är bättre att äta allt skräp under samma dag för att sedan vara ordentlig igen. Vad tror ni? Sen ska vi visserligen på bröllop på nyår, så då har jag en till fri dag, sen blir det lugnt i gen Hur skall ni andra göra på julafton m all god mat, alkohol, godis och så? här ska moffas
    Jag har gjort så att jag bestämt mig för att bara lyxa på julafton, sen blir det stenhård träning och så ska jag vara checklistnazi efter jul.. :)
  • bakeacake
    Drutten76 skrev 2009-12-18 16:31:38 följande:
    Det är jag med för din skull JossPoss, och alla er andras som kämpar på så tappert!!Min fina dag blev lite så där, föll för fikaträsket,men känner att det får va så....fast igentligen inte. Men,men....Detsamma Mickans!!Nån med gott fläskfile-recept??Eller lätt bearnaise-sås recept, lätt o enkelt, kanske jag ska skriva
    ska faktiskt göra fläskfilé idag...

    söderhavsfilé heter den..

    en sås på annanass, banan och massa annat gott som man läger ner fläskfilén i när den är färdig i ugnen.. :)
  • bakeacake

    Juste.. söderhavsfilén äts med ris och ger totalt 9pp enligt kokboken... :)

  • bakeacake

    jag ska väga mig på måndag, brukar väga mig på onsdagar men jag åker till svärisarna på tisdag så de får bli måndagsvägning.. får vara nöjd även om ja bara gått ner nått gram...

  • bakeacake
    Strimma skrev 2009-12-20 07:55:15 följande:
    Här är vv stängt en månad. Lite skit.... Så vi får ha hemmavägning istället.Igår var jag så glad. Kom i flera av mina gamla jeans. Några satt ju lite hårt, men de kom på iallafall:) Då är det bara klänningen kvar, och 1,5 vecka kvar. Vi får väl se...men det verkar lite väl tufft.
    Men du kan inte besöka en stad i närheten då? Så kommer jag göra när min har stängt..
  • bakeacake

    Uch jag har ångest inför vägningen imorgon.. väger mig vanligtvis på onsdagar och har idag varit på julbord....

    När jag ställde mig på vågen i morse hade ja gått upp några hekto, men vet att det kan svänga på ett dygn vädligt mycke... men jag är inställd på + imorgon..

  • bakeacake

    +-0 stannade vågen på igår.. efter ett maffigt julbord i söndags så är jag nöjd.. :)

Svar på tråden I form med viktväktarna del 2