Inlägg från: Scratchy |Visa alla inlägg
  • Scratchy

Tråddödare igen....

Sedek skrev 2009-12-20 21:46:33 följande:
    En tonåring (kille) har mycket androgyn aktivitet i kroppen. Om jag skulle få för mig att knapra vissa piller eller sätta testosteron injektioner på mig själv så skulle min androgyna ratio öka och jag skulle få ökad kroppsbehåring, ökad förekomst av manligt håravfall samt finnar Ett led i detta är att även min östrogena nivå skulle öka, en del av de manliga könshormonerna omvandlas till östrogen i kroppen speciellt när man har för mycket av det. Och så får man tuttar, bitch tits eller gynekomasti som det heter egentligen. Inte snyggt!
    Men nu menar du väl androgEEEEEn?
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-12-20 21:44:14 följande:
    Jaaaaaaaaaa, jag förståååååååååååååååååååår.Men hur kom kvinnorna fram till att de behandlades sämre då?
    Det var kvinnornas subjektiva upplevelse. Männen behandlades illa men tyckte att det var normalt. Kvinnorna behandlades bättre men upplevde det som jobbigt och tyckte det var jobbigt.

Undersökningen visade så att männen var så vana vid att behandlas på det sättet ända från barndomen att de inte reagerade på det. Men kvinnorna hade inte råkat ut för den behandlingen förrän de var i 20-25-årsåldern och kom ut i arbetslivet.
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-12-20 21:51:00 följande:
    Alltså en blandning av man och kvinna?Fast nu pratade jag om utseende. Ta Ola Salo t.ex., han räknas som androgyn, men det är hans artistiska alias (troligtvis).
    Eller sångaren i Tokyo Hotel. Tog ett tag innan man fattade vad h@n var.
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-12-20 21:44:47 följande:
    På tal om manligt och kvinnligt!

Den är så jävla bra!!
    Haha! Gillar slutklämmen om den ideala partnern...
  • Scratchy
    Velour skrev 2009-12-20 21:54:34 följande:
    Ah, Ok. Men jag håller ändå på detta att väldigt många kvinnor råkar illa ut på arbetsplatsen just för att de är kvinnor. Te.x jag (igen), blev grovt sexuellt trakasserad när jag jobbade på Ericsson, som ju var ett mansdominerat område. De som det som något normalt. Även chefen var med på det. Och naturligtvis tog ingen mig seriöst när jag påpekade detta.
    Jag håller med om det också. Därför är jag för jämställdheten och mot feminismen, för de jobbar inte alls åt samma håll.

Feminismen i Sverige har drabbats hårt av oligarkins järnlag och verkar inte bry sig om jämställdhet längre.

Alla borde behandlas med respekt på sin arbetsplats. Jag tror också att det kan förvärras just av hämdbegär. Till exempel så är det väldigt vanligt på kvinnliga arbetsplatser att man sätter upp lappar i stil med "En kvinna behöver en man lika mycket som en guldfisk behöver en cykel". Sånna grejer är vanligare på kvinnliga arbetsplatser, men det kanske beror på att just att kvinnorna upplever sig undantryckta i samhället. Samtidigt kan det leda till att männen blir arga och går till samma nivå på sina arbetsplatser. Och eftersom media hela tiden försöker trycka på att alla blir så illa behandlade så kommer folk tro att de måste hävda sig mer än de egentligen behöver.
  • Scratchy
    Midka skrev 2009-12-20 22:05:44 följande:
    Hur intressant som helst!!! Jag tror detligger en hel del i det.
    Frågan jag ställer mig då är ju om vi borde fokusera på rättvisa eller på behov. Är det rättvist för att alla gör samma sak lika mycket, eller är det viktigare att alla får sina behov tillgodosedda så mycket som möjligt?

För man kan ju vid första anblicken tycka att tjejerna på denna arbetsplatsen borde ta sig i skinnet, vilket en del även gör. Men känslan de har är ju på riktigt och borde tas på allvar. Så det blir mer komplicerat än att bara mäta tycker jag.
  • Scratchy
    Jagbyttenick skrev 2009-12-20 22:10:05 följande:
    Tja, jag kan ju inte svara för brorsan men han har bara dejtat tjejer änsålänge.
    Mmmm, riktigt säker kan man aldrig vara. Tror min mamma börjar misstänka att jag kör i fel fil, eftersom jag varit singel länge.
  • Scratchy
    Midka skrev 2009-12-20 22:24:20 följande:
    Skönt!!Jag har växt upp med en far som på ytan är världens mest jämställda man men nu när jag är 36 har jag funnit så mycket dubbelmoral i hans resonemang att jag blir tokig emmellnanåt och jag tenderar till att reagera som en allergiker när jämställdhet kommer på tal.Nu är jag mamma till en pojke och jag känner rent fysiskt, hur gamla traditioner och synsätt, gör sig gällande. Jag vet inte _om_ eller _hur_ jag ska arbeta med/mot det så man kan lungt säga att jag befinner mig i limbo runt dessa frågor....Jag vill inte att vår son ska titta konstigt (med en frågande min) på sin flickvän när hon säger att han får dammsuga...
    Jag som bott utomlands är ju också lite förvirrad på det där. Det är ju inte alla ställen som delar Sveriges ideal av jämställdhet. Många tycker ju att vår definition är jättekonstig och vill inte alls ha vår jämställdhet i sina samhällen. Det var svårt när jag koordinerade biståndsprojekt i Colombia, att försöka förklara att kvinnorna där nere inte var intresserade av jämställdheten så som svenskarna ville ha den. De ville ju vara hemmafruar och ta hand om barnen. Det är varje kvinnas rätt och totalt ovärdigt att behöva jobba efter att man skaffat barn.
  • Scratchy
    Midka skrev 2009-12-20 22:28:50 följande:
    Som om kärlek kunde vara fel... Värderingar, värderingar.......
    ANDRA filen menade jag ju...
  • Scratchy

Confligere, stack du eller? Jag tänkte ju att du skulle bjuda på en öl eller två i Göteborg imorgon. Måste jag ringa för att få tag på dig eller?

Jaja, då outar jag dig istället. (För er som inte vet så brukar vi presentera varandra för folk när vi är på krogen. Mycket roligare än att presentera sig själv.)

Confligere heter irl "*******"... eller vänta, hur många bokstäver är det nu? *Räknar på fingrarna.* Fyra. Okej, Confligere heter egentligen "****". "****" i Lönneberga. Han är tolk. Väldigt duktig tolk till och med, men just nu pluggar han psykologi eller nåt sånt för att han tror att han kommer att mogna då.

Han pratar bred småländska och har stor talang för språk, men för absolut inget annat än språk. Om någon frågar oss vem av oss som är störst så är det så att jag är längst men han är äldst och tyngst. Han tycker om stickade tröjor och stickade mössor. Han dricker helst fulöl och äter skräpmat. Han är sån där som är väldigt snäll och ödmjuk, så han får lätt tjejkompisar men inte flickvän.

Om ni vill veta något annat om Confligere är det bara att fråga mig. Jag ger bättre svar än vad han ger...

Svar på tråden Tråddödare igen....