Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare igen....

Sedek skrev 2009-12-01 23:35:57 följande:
    Grattis!
    Tack! Jag har nummertur ikväll.
  • Velour
    Sedek skrev 2009-12-01 23:37:54 följande:
    ? minns inte den ?Berätta!
    Kommer inte ihåg exakt, men den gick nog såhär:

"Om du har ett äpple vill du dela den med mig
    i en äppelmelodi
    Eller vill du ha ditt goda äpple för dig själv
    och inte få nån melodi
    Dela med sig, eller snåla
    en vanlig fråga får man tåla
    Om du har ett äpple vill du dela den med mig
    eller tar du hela själv
    HEJ!!"

Ja, så gick den nog
  • Velour
    Sedek skrev 2009-12-01 23:40:17 följande:
    Haha! Nej det är inte jag. När jag var liten gillade jag bäst han med hatten som kunde skära av saker, kort tjock kille med asiatiskt utseende. Han var min favorit av skurkarna...
    Ja, kommer ihåg honom. Min favorit var själva Mr.Bond Och det gällde de alla.
  • Velour
    Sedek skrev 2009-12-01 23:41:53 följande:
    Det kan jag inte tänka mig..., vare sig om röd tråd eller att sjunga ut.Men måste erkänna att det lockar att berätta för att ta död på evangelistmisstankarna.
    Nähä!

Lockar det? Ta då till dig Äppelmelodin!
  • Velour

Tick, tack, tick, tack, ticke, ticke, tick, tack. Tick, tick, tack!

• Velour

Ikväll på jobbet fick jag en sån rolig tant i luren. Eftersom vi läser en manual på det vi ska säga så låter vi inte riktigt mänskliga, så efter att hon plockade luren och jag presenterade mig och berättade vad ärendet gällde, frågade hon:

-Är du en maskin eller en person?

Fast jag är medveten om att jag låter som en maskin när jag läser manualen rakt av, men det var ändå så roligt att få frågan
  • Velour
    Sedek skrev 2009-12-01 23:55:03 följande:
    Jasså var det så du menade, dela med mig... Jag tänkte du mest satt där och var sugen på ett äpple men vågade inte fråga om det gick bra att äta ett

Nä, ikväll har jag ätit bra och även tagit lite glass som efterrätt. *mums*
  • Velour
    Sedek skrev 2009-12-01 23:58:57 följande:
    Hoppsan... Måste ni följa manualen? Kan ni inte förmänskliga det lite?
    Vi kan göra om den lite så att vi inte behöver läsa en hel uppsats innan vi sätter igång med intervjun samt göra den lite informell. Men efter ett par timmar så förvandlas man till en robot som bara sitter där och gör sitt jobb Jag menar, jag läser samma manual varannan minut i fem timmar.
  • Velour
    Sedek skrev 2009-12-02 00:01:25 följande:
    Gott.Jag har ätit pizza... Men det får man om man tränat på dagen, i min regelbok i alla fall.På tal om regler, jag håller på att lägga mig. Tänkte lägga mig före 23 hela veckan...I går la jag mig i rätt så bra tid, men kunde inte somna. Låg och vände och vred på mig, kl hann säkert bli 1, minst, kanske halv två. det är så trist att ligga och vänta på att sova!
    Mmm vad gott!

Jag ska också gå och lägga mig. Ögonen svider som om Mr. Sandman har skyfflat i sand i dem.

Vad konstigt att du inte kunde sova. Hade du hjärnspöken?
  • Velour
    Sedek skrev 2009-12-02 00:04:34 följande:
    Förstår, man sitter bara där och upprepar sig. Kan ni inte ha det inspelat? och när uppspelningen är klar så tar du över "live"?Ni kan ju göra en ny inläsning varje dag för att det ska stämma överens med dagens röstläge, tror faktiskt att nummerupplysningen gör så, man hör de olika röstlägena väldigt tydligt där.
    Det vore nåt! Skulle underlätta så mycket!
Svar på tråden Tråddödare igen....