Inlägg från: Polly S |Visa alla inlägg
  • Polly S

Tråddödare igen....

nej, klockan 5 ringer klockan, så nu säger jag gonatt!

• Polly S

är du osams med internet?

Sedek skrev 2009-11-10 07:44:04 följande:
    Vad fint Men vadå jag, det var ju jag som outade mig om min envishet. Så jag tyckte det inte var mer än rätt att du outade några sidor hos dig Ska fundera på om jag ska avslöja nått mer, återkommer om internet tillåter i kväll!
  • Polly S

va? vilka får inte det?

Velour skrev 2009-11-10 15:05:01 följande:
    Vi fick idag veta att man inte får vaccinera sig mot svininfluensan om man inte tillhör någon riskgrupp. Inte ens min lillasyster som har diabetes typ 1 fick vaccinera sig.
  • Polly S

jaha, OK, men då är det väl som här, att "vanliga" börjar vaccineras ngn vecka efter riskgrupper, inte att de inte får vaccineras alls?

Velour skrev 2009-11-10 22:33:44 följande:
    OK, såhär gick det till. Min far och min lillasyster gick till vårdcentralen för att vaccinera sig mot svininfluensan. Min lillasyster har diabetes typ 1 och min far jobbar inom vården. Båda nekades vaccinet eftersom de, enligt dem, inte tillhörde någon riskgrupp. Senare återvände min syster dit med vår mor som då ville veta varför min syster inte fick vaccinet. På vårdcentralen påstod man att det hade blivit missförstånd och att man viss skulle vaccinera min syster p.g.a. hennes tillstånd. Så min syster vaccinerades. Men inte min far eftersom han fortfarande inte tillhör någon riskgrupp. Polly S skrev 2009-11-10 19:19:43 följande:
  • Polly S

hej tråden!

ser fortfarande lite rött efter utbrott på jobbet, bra att rensa huvudet och sen gnäla i mail till alla vänner och bekanta -sen är jag förhoppningsvis mänsklig när Maken kommer hem från jobb.

ni då?
    milda & glada?

• Polly S

smör? nu låter du ju fet & dryg!

Ord blind skrev 2009-11-11 18:25:18 följande:
    Nej, inte milda. Bregott får det vara, eller riktigt smör. :P
  • Polly S

sällar mig till skaran:

_bra egenskaper_
    envis, driftig, omtänksam

_dåliga egenskaper_
    envis, sjukt blyg, hetsig

• Polly S
    Isnogood skrev 2009-11-11 18:34:54 följande:
    Bra egenskap: Envis...nyfiken... Dålig egenskap: Envis...nyfiken...
  • Polly S

skönt att det ordnade sig!
    bara 3 dagar kvar då?

Isnogood skrev 2009-11-11 20:34:30 följande:
    Fy faan vilken pers....onsdag i dag....o först NU så har jag fått tag på en hästtransport..."megaphu" Allt tack vare en alldeles underbar kille på mitt jobb som hjälpte mig genom att prata med sin granne En STOR sten lyftes från mitt bröst...både jag o min mamma har letat o letat... kollat uthyrningsställen, bensinstationer, företag, privatpersoner o en del till... med flera mils avstånd...o antingen så har de varit uppbokade, varit körförbud, lånas en ut, inga vinterdäck på (jag har d på min bil...) osv osv osv..... Men nu så är det äntligen fixat....så nu ska jag lugna mig lite, andas ut o fixa resten som ska fixas innan vi åker Kramar till er alla
  • Polly S

mmm, man blir helt miljöskadad!

Scratchy skrev 2009-11-11 21:23:26 följande:
    Har upptäckt att det är dumt att hänga för mycket på fl när man skriver uppsats, för man får sånna problem med stavningen av att läsa här. Inte i denna tråden naturligtvis, men i de andra.
Svar på tråden Tråddödare igen....