Ha det så trevligt!!! Snart drar jag på vikingamarknad Och sen till min mamma och sen till restaurang och sen till klubben där min kompis uppträder och sen ut till mamma igen och hämtar lilleman och sen hem. Så SEN hörs vi Ha en toppenlördag alla!!!
Ha det så trevligt!!! Snart drar jag på vikingamarknad Och sen till min mamma och sen till restaurang och sen till klubben där min kompis uppträder och sen ut till mamma igen och hämtar lilleman och sen hem. Så SEN hörs vi Ha en toppenlördag alla!!!
Det blev ingen vikingamarknad och ingen konsert pga enormt mycket snö och inget kul väglag. Men en god middag på thairestaurang med min älskling blev det iallafall. Nu ska vi ha filmkväll! Kram på er!
Bilden jag länkade till var förresten den oretucherade versionen av Sedeks avatar. Ordet uff utgick ur svenskan på 80-talet. Bara soc-tanter använder det nu för tiden. Är du soc-tant Confli? Nå?
Hehe
Men Uff sa ju mormor när granen föll över henne. Är jonas Gardell soctant då?
Haha... nej riktigt så illa är det inte. Men vi har ju översättarna som är himla ladida-människor som uttrycker sig så himla fint och de klagar alltid på att vi förvränger budskapen. Men vi översätter i snitt 75 gånger snabbare än vad de gör. (Okej det var en påhittad siffra.) Och vi jobbar korta pass för att inte säga fel. Just ben och njure har jag aldrig blandat ihop, men väl njure (riñón) med knä (rodilla). De blir lite lika när man uttalar dem. Likadant njure (riñón) med hörn (rincón). Fast då fattar ju alla att det är fel eftersom hörn inte är en kroppsdel. Sen sa jag strumpa när jag menade knä en gång också. En stackars fotbollsspelare som fått en förslitning i strumpan.
Haha, förslitning i strumpan, är det inte dags att gå till skräddare då?