Inlägg från: Jagbyttenick |Visa alla inlägg
  • Jagbyttenick

Tråddödare igen....

Polly S skrev 2009-12-20 21:03:44 följande:
    har du bråkat med FL igen?
    Hon är diskriminerad fattar du väl?
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2009-12-20 21:05:16 följande:
    När jag var liten hade jag många "killeksaker" (radiobilar, leksaksmotorcyklar, bollar etc)
    Jag med, var riktig pojkflicka som inte upptäckte smink och kläder förrän i slutet av gymnasiet men jag har ju också fått höra att jag är butch ett antal gånger.
  • Jagbyttenick
    Isnogood skrev 2009-12-20 21:12:26 följande:
    Meh... Så klart kilt kan vara sexigt...särskilt med tanke på hur lätt det är att kolla in paketet... "visslar oskyldigt"
    Hehehe och grattis till numret
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2009-12-20 21:20:14 följande:
    Jagbyttenick skrev 2009-12-20 21:08:11 följande: Hahah! Känner igen mig. Dock började jag sminka mig tidigt Men jag kan aldrig bli sådär superfeminin som t.ex.Leila (kocken du vet)..tycker att det känns lite löjligt. Äsch, det bästa är väl att vara sig själv och sen hitta en som gillar en som man är.
    Jo, jag körde svart kajal från trettonårsåldern, men det är ju lite unisex när man är hårdrockare
  • Jagbyttenick
    Scratchy skrev 2009-12-20 21:33:31 följande:
    Men jag hade utlovat en undersökning. Det var för några år sedan. Ni kanske kommer ihåg att det pratades om att nyanställda kvinnor på arbetsplatser utnyttjades för att hämta kaffe och göra skitgörat åt cheferna istället för det som de var anställda för att göra. Feministerna reagerade naturligtvis. Men det gjorde även några forskare. Så de gjorde en undersökning på arbetsplatser som hade detta problem. Först gjorde de en enkätundersökning på arbetsplatsen (precis som orginalundersökningen) om hur man behandlades. Kvinnorna upplevde att situationen var väldigt dålig och att de behandlades illa, just på grund av att de var som betjänter för cheferna och inte fick visa hur bra de var på det de skulle göra. Männen upplevde inte alls detta problem. Men forskarna tänkte ett steg längre. De utökade undersökningen med en observation för att räkna exakt vem som gjorde vad. Hur mycket mer var kvinnorna tvungna att göra? Resultatet visade att de manliga anställda faktiskt gjorde mer skitgöra och att kvinnorna behandlades bättre av cheferna. Det var förbryllande att männen gjorde så mycket men det var kvinnorna som klagade. Då gjorde man intervjuer med några och det visade sig att männen tyckte att det var väl inget konstigt att man behandlades så av cheferna. Så hade det ju varit ända sedan lågstadiet, bara att nu var det chefen istället för läraren. Då ändrade feministerna taktik och tyckte istället det var orättvist mot kvinnorna att de inte fått samma chans att härdas inför arbetslivet. Hur tolkar man detta?
    Som sagt, det är mycket orättvisor för pojkarna i barndomen
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2009-12-20 21:34:09 följande:
    Jag vet inte, men är inte androgyna män såna gör sig som kvinnor vad gäller smink, kläder och frisyr?
    Nej, det är väl mer sådana som kan passera både för män och/eller kvinnor, finns ju gott om tjejer som är androgyna också.
  • Jagbyttenick
    Scratchy skrev 2009-12-20 21:52:16 följande:
    Eller sångaren i Tokyo Hotel. Tog ett tag innan man fattade vad h@n var.
    Ja, det är ett bra exempel!
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2009-12-20 21:54:34 följande:
    Ah, Ok. Men jag håller ändå på detta att väldigt många kvinnor råkar illa ut på arbetsplatsen just för att de är kvinnor. Te.x jag (igen), blev grovt sexuellt trakasserad när jag jobbade på Ericsson, som ju var ett mansdominerat område. De som det som något normalt. Även chefen var med på det. Och naturligtvis tog ingen mig seriöst när jag påpekade detta.
    Ja, jag fick ju höra att jag inte kunde kräva mer lön och/eller respekt som ung tjej. Och jag har verkligen blivit särbehandlad negativt ibland.
  • Jagbyttenick
    Sedek skrev 2009-12-20 21:59:26 följande:
    Jagbyttenick skrev 2009-12-20 21:54:25 följande: Sluta fuska
    Jag vill bara förtydliga
Svar på tråden Tråddödare igen....