• Midka

Tråddödare igen....

Tja.. har hört att den gamla är på väg att dö, så om vi ska fortsätta får vi ordna en ny. Får se om detta blir en "äkta" tråddödare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-20 11:34
    Här är nästa tråddödare. Välkomna!!!
    www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360.html

• Svar på tråden Tråddödare igen....
  • Isnogood
    qwerty66 skrev 2009-12-18 19:43:19 följande:
    äntligen myggfritt... ge mer snö!!!!
    Meh...vet du hur sjukt ont i ryggen man får av att skotta alla vägarna på gården varje gång det snöat..?
    -O såååååååå otacksamt det känns när vinden drar tillbakak snön så det bara är att börja om från början....

-O innan någon kommenterar att jag kan låta bli att skotta....så kan jag tillägga att om snön blir tillpackad där vi o hästarna går så kommer vi ha isgator där i veckor innan allt smällt bort...o då vi har backig tomt så är inte det så där jättekul...
    Går fort nerför men tamigfaan helt omöjligt att ta sig uppför....

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej förresten..!
  • Velour
    Isnogood skrev 2009-12-18 20:06:08 följande:
    Absolut Springer o kollar kolan med gämna mellanrum (ogämna ibland...) så den inte smiter ur kastrullen...men annars så är jag nog här ett tag....
    Mums! Du är riktigt huslig du!

Din tråddödare!
  • Isnogood
    Velour skrev 2009-12-18 20:11:30 följande:
    Mums! Du är riktigt huslig du!Din tråddödare!
    Gör mitt bästa......sedan kan det tolkas fritt....

Älskar att baka....inte särskilt pigg på att äta det sen..blir liksom "mätt" av att baka...
    Men det är alltid kul att ha något "eget" att bjuda på när de kommer folk el när man ska någon stans.
    Som på julafton, ska till mamma då...o istället för att försöka komma på något att köpa till henne o hennes man + mormor o morfas så får dom lussebullar o pepparkakor jag bakat i stället...sedan chokladkola o knäck förstås...om jag nu kan hålla barnen borta från dem tillräckligt länge så det finns något kvar att ta med förstås....
  • Isnogood
    Polly S skrev 2009-12-18 20:06:22 följande:
    fast din ONS-tråd var ju ganska livlig!
    Jaa....
  • Velour
    Isnogood skrev 2009-12-18 20:15:40 följande:
    Gör mitt bästa......sedan kan det tolkas fritt.... Älskar att baka....inte särskilt pigg på att äta det sen..blir liksom "mätt" av att baka...Men det är alltid kul att ha något "eget" att bjuda på när de kommer folk el när man ska någon stans.Som på julafton, ska till mamma då...o istället för att försöka komma på något att köpa till henne o hennes man + mormor o morfas så får dom lussebullar o pepparkakor jag bakat i stället...sedan chokladkola o knäck förstås...om jag nu kan hålla barnen borta från dem tillräckligt länge så det finns något kvar att ta med förstås....
    Vad härligt!!
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2009-12-18 18:21:14 följande:
    Dagens horoskop! *Kräftan - Du har i optimistisk anda tagit på dig uppgifter som blir mer krävande än du trodde från början. Försök inte klara allt ensam utan ta emot den hjälp som erbjuds.
    Mmm, det var därför jag fick jobba till 18 en fredag. Och det var därför A fick gå ner med tvätten medan jag nattade lilleman.
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2009-12-18 20:38:05 följande:
    Mmm, det var därför jag fick jobba till 18 en fredag. Och det var därför A fick gå ner med tvätten medan jag nattade lilleman.

Hoppas allt är bra annars?
  • Jagbyttenick
    Velour skrev 2009-12-18 19:06:25 följande:
    Varför kallas Kungen för Knugen? Blev det en felstavning en gång som fick leva vidare?
    Det är väl på grund av hans dyslexi, någon skämtade om det och tyckte väl att han lär stava sitt eget namn så.
Svar på tråden Tråddödare igen....