Inlägg från: lillasysteryster |Visa alla inlägg
  • lillasysteryster

    Aros: Alltså det låter ju lite väl deppigt:(

    Vi var ju på Bup och pratade om L efter det känns det mycket bättre. Visst, vissa dagar är fortfarande jobbiga men de flesta är ändå positiva.

    Jag tänker att det kan vara skönt för dig att få prata av sig och sedan få något handfast råd att följa. Om jag skulle känna så skulle jag gå genom företagshälsovården. På mitt jobb vet jag folk som gått till psykolog och fått bra hjälp!

    Att tveka kring sitt yrkesval tror jag är vanligt !jag har också kännt att -fy näe, jag vill inte tillbaka men jag tänker också att jag hade ju faktiskt jätte roligt när jag jobbade så jag vet inte var känslorna kommer ifrån. Bra att du ändå känner att du vill skriva i tråden om det så vi får en chans att ge andra vinklar på det.

    Det här med din mor o far är ju jätte jobbigt...har ingen erfarenhet kring det men jag vet att min mamma hälsar på min mormor flera gånger i veckan och har jätte svårt att acceptera att hon enligt mig ÄR för gammal och skruttig för att följa med på saker. Hon ska alltid släpas med för det är ju såå synd om henne medans jag tycker att om vi hälsar på hos henne några timmar så räcker det gått o väl! Svårt det där...Stor kram Therese

  • lillasysteryster

    Sol: skönt att I varit frisk (nästan) sedan i april! Pratade faktiskt om det med min chef häromdagen att en positiv sak av svininfluensa skräcken är att barnen aldrig varit friskare! Noggrann handhygien och mycket ute:) Inte ens en förkylning ju:)

  • lillasysteryster

    Nu kommer svininfluensan närmre och närmre. På jobbet har de fått fall nu.
    Men nu får man vaccinera barn från 6månader! Synd att Hilmer bara är 4månader då...

    Idag kom det lite vita flingor igen och nu börjar man bli sugen på December! Få julpynta lite och äta pepparkakor osv. Yoyna hur går det är du redan klar med allt inför jul eller

  • lillasysteryster

    Yoyna: Nästan dubbelt så stor som Hilmer Vilken sötnos! Tur att det inte fortsätter i den takten för evigt! Har ni börjat med smakisar?

    Har iaf sagt på jobbet att jag inte kommer börja något i januari. Men sedan behövde jag inte bestämma ännu om det blir till maj eller augusti. Men det blir iallafall på en av våra andra förskolor. En som ligger ännu lite närmre hem faktiskt. Men det känns ganska läskigt, som att byta jobb nu igen...men hon jag ska jobba med känner jag att det kommer bli kanon med! Men hur är eg. stämningen på den förskolan?? vi som har det så bra där jag är nu...men det blir säkert bra annars får jag väl tjata mig till ett byte tillbaka igen

  • lillasysteryster

    Jag o L fick också bara ont i armen av sprutan, mest jag

    Esma: Tänk att det fungerade så bra med välling att du fick sova hela nätter Tur att inte J läser det här. Han "tjatar" redan om att det här barnet minsann ska dricka välling
    Visst var det du som tappade så mycket hår??Har det blivit mindre?? Jag tappar verkligen katastrofalt mycket just nu! Ska klippa mig på lördag och det ska bli så skönt att få lite färg i håret igen! Men vilken??

    Jag går på pilates på onsdagar och där har jag börjat prata med två mammor. Sedan när jag o L hämtade vår granne på hennes förskola mötta jag den ena mamman där! Sen igår när jag Lämnat L så mötte jag henne igen och vi promenerade en bit tillsammans. Hon berättade att hon går på babysim och jag sa att åååjag kna ju inte gå på babysim eftersom jag de ligger för långt bort när man inte har bil Då säger hon att jag kan ju åka med henne. Så jag ringde igår och frågade om jag fick hoppa in i hennes grupp och det fick jag. Det är på samma ställe som jag går med Lukas på söndagarna så vi fick tom syskon rabatt Prefekt!

  • lillasysteryster

    Esma: Morr!!!Ja just i dessa tider borde ju alla ha fattat att man ska vara extra försiktig när man börjar känna sig hängig! En annan FL kompis barn hade svinisen och hade hög feber en hel vecka!

  • lillasysteryster

    Första morgonen som jag behövt gå upp så här tidigt sedan H kom...Hilmer tyckte att det skulle vara morgon 05.30. zzzznark vi brukar ju sova till 07.30

    Esma: Hoppas de skäms ordentligt och ber om ursäkt!

  • lillasysteryster

    esma: ååååjag kände verkligen att jag saknade dig och hela Liga Match idag när jag fikade med mina "nya" mamma kompisar. Trevligt men inte LIKA trevligt som vi brukade ha!

  • lillasysteryster

    Sol: Skönt att I läker bra! Det gick väl bra att ha fyra års kontroll med gips? Minns inte att man gjorde något spec förutom att rita med händerna.

    Lukas kollar på pokemon och bakugan på lördag och söndags morgnarna och han gillar det jätte mycket. Det jag kan se när jag tittar är inte värre än mycket av det som svt sänder. Han har öven fått en hel del pokemon gubbar att leka med men bakugan och yogijo(eller hur det nu stavas) har vi inte köpt. Räcker gott o väl med en av grejerna. Spiderman är också cool men det har han inte sett på TV utan det är mer genom kompisar och på kläder.

    Lukas kan inte skriva sitt namn men han skriver L (fast spegelvänt) och känner igen T och E. Idag pekade han på en 8 och sa åtta. Jag blev förvånad för jag visste inte att han kunde några siffror alls

  • lillasysteryster

    Yoyna: Japp, det var ok. Inte kanon väder hela tiden men vi hade det mysigt och lite sol fick vi ihop. Lukas hade det kanon med Bamse klubb och uppvärmd pool! Har du svarat på när ni åker till Thailand? Isåfall har jag missat det så jag frågar igen. Hur länge blir du mamma ledig?

Svar på tråden Liga Match