Inlägg från: Rosana |Visa alla inlägg
  • Rosana

Ogillar du "nollåttor"?

siamusen skrev 2009-09-27 12:57:29 följande:
    Kanske är de inflyttade som är otrevliga då och de infödda som är trevliga? Annars är det samma hâr i Frankrike. Parisarna sâgs vara dryga och otrevliga etc. Tror det kanske beror pa att det är olika tempon i storstaden och utanför.
    Ja, kan nog ligga något i det där. Huvudtstadsbor/storstadsbor anses kanske drygare oavsett var i världen man befinner sig?
  • Rosana
    SmåläningsMamman skrev 2009-09-27 13:13:08 följande:
    Mary Lo skrev 2009-09-27 13:02:09 följande:
    ja, det e sant. När jag var i london tyckte jag alla var skitstressade o verkade ha bråttom hela tiden, sen att de hade jobb/skola det sket jag i. De var stressade tycker jag Jo det sant finn ju tom myter i sthlm. Som när jag började gymnsiet andra sidan stan o de bara "men du kommer ju från rikemanskommun, vad gör du här" ehhh...vi har inte denna linje hos oss kanske? O alla som bor norr om sthlm e rika så ni vet det.....det har jag lärt mig
    Danderyd!
  • Rosana

Stockholmare är dryga
    Skåningar är feta och sävliga
    Göteborgare är alltid glada
    Norrlänningar är tystlåtna och inbundna
    Vad har vi mer för fördomar om folk?

Tycker det är kul att kolla på Fredrik Lindströms "Svenska dialektmysterier". Där tar han upp mycket om våra föreställningar kring folk och och deras orter.

• Rosana
    SmåläningsMamman skrev 2009-09-27 13:17:02 följande:
    Nej, jag bodde inte ens där utan i Vallentuna!.....du ska veta danderyd...ni behöver ju för fan inte ens gå skolan utan kan lev apå ärvda pengar
    Nu bor jag ju inte i Danderyd längre, utan i Skåne. Och här är ser alla ut som Edvard Persson och är sävliga.
  • Rosana
    SmåläningsMamman skrev 2009-09-27 13:28:51 följande:
    ja, han e bra. Har du sett det avsnittet om byarna som låg 1km(?) ifrån varandr amen typ aldrig prata på typ 100år eller nåt...
    Ja, jaag såg det! Helt otroligt sanslöst och kul
  • Rosana

Mornie Alantie skrev 2009-09-27 13:38:35 följande:

Det är inte en fördom. Jag har aldrig påstått att ALLA människor som inte bor i Stockholm hatar nollåttor och inte kan åka rulltrappa. Jag säger att DET FINNS människor som inte bor i Stockholm som hatar nollåttor och inte kan åka rulltrappa.
    Och så finns det människor som bor i Stockholm, hatar nollåttor och inte kan åka rulltrappa. Också.
  • Rosana
    Lolilla skrev 2009-09-27 13:42:08 följande:
    Bönder ja.
    Just det ja! Stockholms-bönder (Inflyttade utbölingar?)
Svar på tråden Ogillar du "nollåttor"?