• thiasvovve

Värdelös körskola! " långt"

Hej
    Jag har gått en sk. intensivkurs i Kungälv och känner ett otroligt missnöje.
    Dels att ha fått olika lärare som dels lär ut olika.
    Började med att läraren hade synpunkter på mitt sätt att köra i rondeller.
    Han sade,sakta ner,bromsa,växla till 2an,krypkör i rondellen sen gasa dig ur.
    Detta lät han mig öva på 3 dubbellektioner,sen kommer skolchefen och säger att jag skall anpassa farten och undvika onödiga stopp,och anpassa farten efter miljön.

Sen körde jag med en tant 3 dubbellektioner som sa att jag skulle köra på 4an i stadstrafik (ecodriving)medans de två andra lärarna sa att jag skulle köra på 2an,och när jag sa att den andra sade att jag skulle köra på 2an så sade hon att hon minsann hade lägre erfarenhet m.m.
    Otroligt spydig,otrevlig och gjorde mig totalt blockerad i tänket.

Sen att de har olika övningar som man måste bli godkänd i för att kunna gå vidare istället för att "detta behöver du öva på" efter varje lektion.
    Du behöver nog en 10 lektioner till för att kanske bli "godkänd".
    Har nu hoppat av skolan och skall köra upp privat...

Skall ta några lektioner från en annan skola,är säker på att jag kommer lära mig mer på en lektion där än 6st på denna skola...
    Har mailat dem om att kompensera,men chefen där verkar inte vilja gå mig till mötes...

• Svar på tråden Värdelös körskola! " långt"
  • thiasvovve

Jag anser dels att de lektioner där den första läraren sa att jag skulle krypa igenom,och då fick lära mig att ändra mitt körsätt,för att sedan göra som chefen sade,alltså det sätt som jag körde innan skolan,jag ser till att överblicka hur läget är i mycket god tid,och anpassa farten efter miljön.
    Han verkar inte förstå mig det minsta tyvärr,min far som aldrig brukar vilja gå in i konflikter tycker det är så otroligt dålig skola jag gått på.
    Enligt honom så tycker han det är konstigt att jag inte kan säga VAD jag har lärt mig efter dubbellektionerna.'
    Jag har fått tillbaka pengarna för de lektioner jag hoppade över.
    Jag anser efter att pratat med många olika personer att få tillbaka för minst 12 lektioner c:a 5000:- pga att de givit mig så olika "utbildning"
    Jag brukar aldrig vilja strida pmot företag,men när de utfört ett sådant dåligt arbete.

• Tecken

Har du pratat med STRs reklamationsnämd?

• Jasusu

Ja är du inte nöjd och anser att din utbildning har blivit väldigt lidande så bör du ju försöka få kompensation.

Hur har chefen kommenterat faktum att 3 lärare enligt dig har sagt 2-3 olika saker och att du känner dig mer förvirrad nu än tidigare?

• thiasvovve

Ja det har han,fast han slingrar sig och svarar inte på min kritik,utan bara på det han anser har blivit godkänt.

• Jasusu

Spara alla mejl !
    Väldigt tråkigt att det har blivit så fel för dig.
    I kungälv så har jag hört bra om Simons trafikskola och Bosses trafikskola.
    Bosses är en stor skola
    Vänd dig till någon av dom istället

• thiasvovve

Stort tack Noblesss för alla råd och stöd.
    Har bokat in 2 lektioner hos Bosses för att kolla vad de anser...:O)

• Jasusu

Vilken lärare bokade du om jag får vara nyfiken?

• Jasusu

Okej.
    Är det inte bättre att du håller dig till en lärare i början?

• thiasvovve

Fanns tyvärr ingen möjlighet då de är så uppbokade och jag skall göra förarprovet i mitten på Oktober. :O)

• Jasusu

Hmm ja då är det ju lite tajt med tid.
    Hoppas du får lärt dig mycket och på ett bra sätt nu då.
    Bosses är ju en stor skola och de flesta verkar nöjda.
    Berätta gärna hur det går för dig.

• thiasvovve

Jag känner mig 100% redo.Teorin sitter som handen i handsken (klarade TK´s svåraste frågor med 70 av 70 på 7min.) stort tack för all hjälp

• Jasusu
    thiasvovve skrev 2009-09-29 21:53:18 följande:
    Jag känner mig 100% redo.Teorin sitter som handen i handsken (klarade TK´s svåraste frågor med 70 av 70 på 7min.) stort tack för all hjälp
    Shit ja då är du redo haha.
    Så bra resultat på så kort tid lyckades jag aldrig inte få,men jag fick 61 på kunskapsprovet endå haha så jag är nöjd
  • thiasvovve

Tog 1st enkellektion på Bosses trafikskola idag,och det är helt otroligt vad jag kände att den gav mig så mycket mer än flera dubbellektioner på DITT KÖRKORT!
    Här fick jag både posetiv och negativ kritik,förklaringar m.m. dessutom ett papper med på vilka saker han tyckte jag behövde tänka på.

• Jasusu
    thiasvovve skrev 2009-10-01 18:50:28 följande:
    Tog 1st enkellektion på Bosses trafikskola idag,och det är helt otroligt vad jag kände att den gav mig så mycket mer än flera dubbellektioner på DITT KÖRKORT!Här fick jag både posetiv och negativ kritik,förklaringar m.m. dessutom ett papper med på vilka saker han tyckte jag behövde tänka på.
    Bosses är bra.
    Vad kul att höra!

Kämpa på!
  • thiasvovve

Har kontaktat Transportstyrelsens granskningsnämnd för trafikskolor och skolar kommer nu att granskas.Personen därifrån tyckte det var förjäkligt dåligt gjord utbildning...

Svar på tråden Värdelös körskola! " långt"