Inlägg från: Hayati |Visa alla inlägg
  • Hayati

Är du oroad över invandringen?

livet leker skrev 2009-09-29 19:55:33 följande:

Det beror på var i landet man bor, antar att du inte bor i Södertälje.
    Om man bor i Hjällbo eller Linnestaden spelar ingen roll.. Jag är inte ett dugg orolig för övrigt.
  • Hayati
    Elenas hasselbackspotatis 86 skrev 2009-09-29 20:08:24 följande:
    Exakt HabibiPSProblemet i den här diskussionen ligger väl främst i (ANSER ALLTSÅ JAG) att det finns för lite förståelse runt om i stugorna.
    Jo men jag håller med
  • Hayati
    aprilsill skrev 2009-09-29 20:11:44 följande:
    Angående SFI så är tanken, vad jag kan föreställa mig, att dom ska lära sig språket istället för att försöka svartjobba och jobba så mycket dom bara kan.
    SFI bidrar inte med svartjobb, vad har det med saken att göra
  • Hayati
    Jmia skrev 2009-09-29 20:12:14 följande:
    Tror jag med. Det är så svart och vitt för många. Antingen bor man nära Rosengård, eller i mindre fina områden i Södertälje eller Uppsala t ex och har uppenbarligen därmed dåliga erfarenheter, eller så bor man ute i orter där invandringen inte är utbredd alls och man ser inte riktigt vidden av problemen. Det verkar inte vara så många som förstår egentligen. Vår invandringspolitik är faktiskt riktigt usel, synd bara att det skylls på invandrarna personligen.
    Precis!!
  • Hayati
    Jmia skrev 2009-09-29 20:14:00 följande:
    Men det var inte det som sades heller..
    Utbildningsnivån har heller inget med svartjobbarna att göra.
  • Hayati
    Stinky skrev 2009-09-29 20:14:49 följande:
    Och jag tror att du inte vill diskutera det då du inte har någon substans i det. Hade du haft substans hade man kunnat diskutera och fått ett vettigt meningsutbyte med dig.
    Hon ville ju icke diskutera med dig mer. Droppa det nu
  • Hayati

livet leker skrev 2009-09-29 20:16:31 följande:

Jag har sett för mycket här för att jag ska skylla på politiken, det är högst personligt mot invandrare.
    Jo men alla svenska män är ju pedofiler, har du inte sett på nyheterna?
  • Hayati

livet leker skrev 2009-09-29 20:23:53 följande:

Fullt medveten om att det finns svennar som är sämre än invandrare, MEN över lag är det så, tyvärr. Det är bara att titta sig omkring, bränder, inbrott, rån, gruppvåldtäkter. Dom är överrepresenterade. Kolla på landets fängelser, det sitter ca 80% inv o resten svenskar, o då menar jag ursprung inte var man är född. Jag har sett så mkt skit här så jag är less, vi vill inte att abrnen ska växa upp här, o så resornerar många vi känner, det är som att bo i självaste irak här i södertälje. Fy fan
    Flytta då
  • Hayati
    tebax skrev 2009-09-29 20:28:33 följande:
    Så du tycker alltså att man ska flytta ifrån problemen istället för att flytta på problemen ? Som att flutta på mobbare istället för mobbarna? Konstig inställning.
    Varför skall man flytta på invandrarna?
  • Hayati
    Elenas hasselbackspotatis 86 skrev 2009-09-29 20:29:53 följande:
    Jag menar alltså, är det sant att 80% av alla som sitter på de svenska fängelserna är invandrare (eller så som du så fint uttrycker det; med utlänskt ursprung).Känner också exakt samma tanke som hayati; FLYTTA DÅ. Ingen tvingar dig att bo med oss bakterie-invandrare som sprider skräck i samhället med bara vår uppenbarelse.OCH JA, EFTERSOM JAG SJÄLV ÄR INVANDRARE TAR JAG DET SOM EN REN FÖROLÄMPNING ATT DU DRAR ALLA ÖVER SAMMA KANT / MED SAMMA KAM.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?