Muneca skrev 2009-09-30 11:17:38 följande:
Wow, här ska jag nog inte ens börja debattera eller läsa. Men är glad för alla de som tycker som jag (självklart har alla rätt till sin åsikt).Hade jag inte kommit till Sverige så hade jag inte levt idag, så tack Sverige för att ni tog emot mig.En annan sak jag kom o tänka på häromdagen.. har ofta hört svenskar säga: Ni invandrare kommer hit och tar våra jobb och förstör..nr. 1 - Oftast får invandrare inga jobb just för att de är
invandrare.nr. 2 - Är det två lika kompetenta människor som söker samma jobb och den ena är svensk medans den andre är invandrare, så får svensken till 99%
jobbet.nr. 3 - Har du någonsinn mist ett jobb framför en invandrare så är det till 100% för att du saknar mindre kompetens än vad denne gör, annars hade du blivit
vald.nr. 4 - Som invandrare får man jobba dubbelt så hårt för att ens få hälften av det som en jämnlik svensk får.Personligen så ser jag skillnad mellan blattar och invandrare.. jag kallar de som förstör och inte ens vill försöka att anpassa sig för "blattar", men de som försöker vara goda medborgare precis som vilken annan är i mina ögon invandrare.Tack för ordet, nu lämnar jag denna tråd - tror att jag kan komma att fastna här hela dagen annars, har inte riktigt den tiden att ge.