Inlägg från: Hayati |Visa alla inlägg
  • Hayati

Är du oroad över invandringen?

funfactory skrev 2009-09-29 21:32:45 följande:
    Okej.Att jag har förmågan att lägga ner en diskussion utan problem är nog för att jag inte har ett stort behov över att VINNA! Varför ska jag ödsla massor med energi på en person som ändå har bestämt sig för en sak och aldrig kommer ändra sig? Nej det finns ingen anledning.
    Men det du säger är ju inte sant, det är stoor skillnad.
  • Hayati
    funfactory skrev 2009-09-29 21:42:44 följande:
    Fortfarande så vet ni inte vad som är sant och vad som är falskt i detta läget. Jag pratar om mina erfarenheter. Jag berättar om människor som pratat med mig om detta. Människor som själva tackat nej för att de vill bo med släkten. Jag har ju pratat med dessa människor. Vad är det ni inte förstår? Hur har du tänkt att jag ska bevisa en sådan sak? Skulle jag ha filmat händelsen? Ifall din väninna skulle säga "jag körde 50mil igår" skulle du säga till din väninna - Nej jag tror inte på dig. För jag var inte med när det hände. Du har inget bevis på detta! Nej jag tror inte det va? Som sagt. Du får TRO precis vad fan du vill. Jag bryr mig inte ett skit. Så låt mig va och terrorisera någon annan.
    Okej jag fick mig iaf ett gott skratt åt dina inlägg , du har livlig fantasi må jag säga
  • Hayati
    funfactory skrev 2009-09-29 21:43:39 följande:
    Har du något belägg på det? Har du bevis? Ha?
    Att din Polska mor mutat sig till en lägenhet? Nej det har jag inget belägg på..
  • Hayati
    funfactory skrev 2009-09-29 21:51:38 följande:
    Varför skriver du så då? Vad är din anledning till att skriva att min mor mutat sig till en lägenhet? Jag fattar inte varför? Är det för att såra mig? Eller är det för att du VÄGRAR tror att hon klarade av det? Hur som helst finns det ingen anledning att skriva så.För det är personligt påhopp mot mig att skriva så om min mamma.
    Just för att du gör dig själv mindre trovärdig. Påhopp? Jag vet ju inte ens om din polska mor existerar.
  • Hayati
    monikmonik skrev 2009-09-29 22:06:09 följande:
    anser mig inte ha mer rätt till att bo här än någon annan bara för att jag råkade födas här....
    Vissa föds med dubbelmoral
  • Hayati
    Grätchen skrev 2009-09-29 22:22:54 följande:
    Varför ogillar brevbäraren just er? Kan ni bevisa detta? Förutom att brevbäraren lägger er post i fel brevlåda. Borde väl vara upp till ert lokala postkontor att "läxa" upp er brevbärare och få honom att lära sig att lägga rätt post i rätt brevlåda?Polisanmäla? Jösses. Vi har ett helikopterrån att utreda
    Haha
  • Hayati
    Jmia skrev 2009-09-29 22:28:15 följande:
    Jag kastar ägg på dem och skriker hora. Besöka? Fan heller. Räcker med att jag måste bo ihop med en muslim och umgås med muslimer.
    Hahah :')
  • Hayati
    TheCoopers skrev 2009-09-30 09:40:58 följande:
    Min kompis jobbar på en "fin" Högstadieskola i STockholm dvs barn med föräldrar som har mycket pengar  går där ( nästan uteslutande svenskar ) till största delen . Där kan vi snacka om skitungar , som klottrar , har sönder skolmaterial , puttar och spottar på lärare . Kallar henne för hora m.m De har kastat stenar på folk som går förbi från skoltaket och minst en gång i månaden har de gäng bråk .och detta av svenska ungdomar från välbärgade hem ...Snorungar JAPP ... men det har nog föga att göra med att de är svenskar ... Troligtvis har det att göra med uppfostran , personlighet och tonårshormoner .
    Precis, så ser det ut på de flesta 'fina' skolor i Sverige.
  • Hayati
    MijaMia skrev 2009-09-30 10:07:02 följande:
    Jo - jag tycker att det är konstigt att man reagerar.Varför liksom?????Jag reagerar lika lite på ett kors runt halsen, som korkskruvar eller hijab. Jag skulle inte ha TID för något annat om jag skulle reagera på symboler för folks religiösa övertygelse.
    Precis, vi lever trots allt i ett mångkulturellt land, och så kommer det alltid att vara.
  • Hayati
    milizza skrev 2009-09-30 10:09:23 följande:
    Dom där invandrarna måste ju ha kommit någonstans ifrån? EH?Om jag flyttar till Norge och skaffar barn med en somalier, är mitt barn en blandning mellan svensk och somalier.SVÅRARE ÄR DET INTE.Man är det man är, detta kan inte änras av ett papper man skriver på!
    I Sverige görs det ändå.
  • Hayati
    milizza skrev 2009-09-30 10:13:05 följande:
    HELLOKILLERN:Om ett svenskt par adopterar sin lilla flicka från Kina, är det ju fortfarande en liten kinesisk flicka. Inte en svensk flicka.ALLT är vad det är, sånt går inte att förändra. *Enligt mej*
    Enligt dig ja, men vilken värld lever du i?
  • Hayati
    BlommyNess12 skrev 2009-09-30 10:22:50 följande:
    Va? Min SON vill ha sjal på sig när jag har det, har jag dillat i honom det också eller? :)
    Precis, många barn ser upp till sina mammor!
  • Hayati
    MijaMia skrev 2009-09-30 10:44:51 följande:
    Så du ser på allvar inte skillnaden mellan att en lärare/elev bär ett silverkors runt halsen, en sjal eller liknande med hur läroplanen bör se ut enligt svenska regeringen?Eller tror du att tjejen med slöja på gymnasiet sitter och citerar Koranen till alla vare sig de vill höra eller inte. Religion "smittar" inte du vet. Du kan lugnt sitta bredvid en kvinna med hijab i klassrummet utan att påverkas.Det är läreoplanen man oroar sig för. Man vill inte påverka eller lära ut religiösa värderingar.En slöja eller ett kort burit av en elev lär inte ut ett skit och vederbörande står inte för undervisningen i skolan.
  • Hayati
    Muneca skrev 2009-09-30 11:17:38 följande:
    Wow, här ska jag nog inte ens börja debattera eller läsa. Men är glad för alla de som tycker som jag (självklart har alla rätt till sin åsikt).Hade jag inte kommit till Sverige så hade jag inte levt idag, så tack Sverige för att ni tog emot mig.En annan sak jag kom o tänka på häromdagen.. har ofta hört svenskar säga: Ni invandrare kommer hit och tar våra jobb och förstör..nr. 1 - Oftast får invandrare inga jobb just för att de är invandrare.nr. 2 - Är det två lika kompetenta människor som söker samma jobb och den ena är svensk medans den andre är invandrare, så får svensken till 99% jobbet.nr. 3 - Har du någonsinn mist ett jobb framför en invandrare så är det till 100% för att du saknar mindre kompetens än vad denne gör, annars hade du blivit vald.nr. 4 - Som invandrare får man jobba dubbelt så hårt för att ens få hälften av det som en jämnlik svensk får.Personligen så ser jag skillnad mellan blattar och invandrare.. jag kallar de som förstör och inte ens vill försöka att anpassa sig för "blattar", men de som försöker vara goda medborgare precis som vilken annan är i mina ögon invandrare.Tack för ordet, nu lämnar jag denna tråd - tror att jag kan komma att fastna här hela dagen annars, har inte riktigt den tiden att ge.
  • Hayati
    Mundt skrev 2009-09-30 20:34:09 följande:
    Oroad över invandring? nej absolut inte, det har vandrat in och ut människor ifrån "sverige" sedan sista istiden slutade, det är helt naturligt.Jag är övertygad om vi letar upp en "helsvensk" med mörkt hår, mörka ögon och lite mörkare hud, gör ett DNA test så upptäcker vi att han kanske har lite afrikanskt blod i sig eller arabiskt blod men ändå kan vi följa hans släkts existens i Sverige tillbaka till 1600-talet när mantalsskrivningen började och alla hans förfäder är födda i Sverige. Så varför en "helsvensk" med tex. afrikanskt blod i sig? jo enkelt svenska vikingar tog med sig en afrikan eller mulatt med hem efter ett plundringståg söderut. Om 1000 år så kommer Abdullah, från afrika, barnbarnsbarn barnbarnsbarn barnbarnsbarn etc, inte kunna skiljas ifrån Sven Svenssons ättlingar för då har dom blandats upp så mycket med svenskar att deras särdrag har suddats ut. Visst dom kanske är muslimer och behållit sin kultur i stora drag men vi kommer inte kunnat se skillnad.Vi måste sluta se invandring som något onaturligt och ont, hur kan något naturligt vara ont? Folk har alltid flyttat fram- och tillbaka ända sedan vi uppstod på Afrikas savann och vi kommer alltid att flytta fram- och tillbaka för det ligger i vår natur, människor är vandrare, vi vill bo där det är bättre än var vi bor nu, vi vill ge vår avkomma en bättre möjlighet att överleva och blir framgångsrik än vi var.
    Thumbs up!
  • Hayati
    MijaMia skrev 2009-09-30 20:49:29 följande:
    Hahahaha,Mr Mundt är POPULÄÄÄÄR!(Med all rätt, jag är avundsjuk, skulle gärna vilja ha författat ett sådant inlägg själv)
    Ha ha, ja precis, han sammanfattade just precis allt det jag ville ha sagt
  • Hayati
    Stinky skrev 2009-09-30 20:59:13 följande:
    Ja, det var sannerligen vältänkta ord av Mr. Mundt. Men hur kommer det sig då att många får den uppfattningen att ni inte alls menar det han skrev, utan att ni orerar om något helt annat?
    Jag har fortfarande kvar mina åsikter och står fast för det, han bara rensade upp min stökiga hjärna
  • Hayati
    RockBella skrev 2009-09-30 20:58:34 följande:
    För mig handlar det dock inte alls om genetik, ras, etnicitet, religion, kultur, nationalitet, politiska åsikter och värderingar.
    Ok good for you...
  • Hayati
    tebax skrev 2009-10-02 20:51:36 följande:
    Mina vänner från danmark förstår mig bättre än skåningar har dom berättat, vad konstigt egentligen. Jag trodde det berodde på att det var två helt olika språk men tji fick man
    Jaja det går ganska ot nu..
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?