Inlägg från: Hayati |Visa alla inlägg
  • Hayati

Är du oroad över invandringen?

livet leker skrev 2009-09-29 20:44:24 följande:

exakt, denna stad är körd, tyvärr för det är en fins tad, men droppen är nådd, pga alla invandrare, ni tror mig inte det är lilla irak här.
    Ja, skulle faktiskt inte heller ha trivts med att ha folk som resonerar som du i min närhet.
  • Hayati
    Grätchen skrev 2009-09-29 20:49:19 följande:
    Jo men visst  Invandrare erbjuds  en lägenhet i Linné??? Det är lika troligt som att invandrare i Stockholm erbjuds en lägenhet på Djursholm, Lidingö eller Östermalm.
    Eller som att jag skulle erbjudas en lgh i Italien.. Bor man centarlt så äger man också en hel del pengar. Har dock inget med varifrån man kommer
  • Hayati

livet leker skrev 2009-09-29 20:51:31 följande:

Om det vore så skulle ju invandrarna flytta?? DDet är vi svenskar som flyttar härifrån, måååånga barnfamiljer som inser att dom inte kan låta barnen växa upp här.
    Ja, du gör rätt i att flytta, tycker jag
  • Hayati
    vampyria2 skrev 2009-09-29 20:53:25 följande:
    Nej invandringen skrämmer mig inte och jag är helt övertygad om att den är bra för sverige. Tänk på allt bra som den har medfört, all god mat, alla olika religioner, arbetskrafft, alla nya arbetstillfällen väldigt många av dem har ju egna företag och sen inte minst alla trevliga människor   Visst finns det rötägg men det finns det över allt och i alla grupper, löper inte att det är invandrare som över lag gör samhället till skit.Bör själv för övrigt i Södertälje och visst har vi många invandrare här och visst har jag stött på många som beter sig illa men minst lika många svenskar som också beter sig dåligt.
    Kunde inte sagt det bättre själv! Det är så sant så sant..
  • Hayati
    Grätchen skrev 2009-09-29 20:54:20 följande:
    Lite konstigt ändå att det är svenskar som flyttar, det är ju invandrare som har all möjlighet att välja VAR de vill bo?
    Ha ha
  • Hayati
    funfactory skrev 2009-09-29 20:59:26 följande:
    För de vill bo tillsammans med sin släkt, familj. De bor gärna två familjer i en lägenhet här borta. Alla är grannar med alla. De har fått möjlighet att få lägenhet någon annanstans men de vill helt enkelt inte. Så det som många säger att Sverige placerar de på ett och samma ställer stämmer inte till 100%.
    Ha ha ha, var får du din info ifrån??
  • Hayati
    Grätchen skrev 2009-09-29 21:10:33 följande:
    Du får jättegärna komma med en riktigt bra källa på detta. För det du säger stämmer inte. Varken i Göteborg eller Stockholm. Vill gärna bli motbevisad. Invandrare blir INTE erbjudna en lägenhet i Linnéstan och inte heller på Östermalm. Inte i några välmående stadsdelar heller. De tar det som erbjuds.Gör ett test i morgon, låtsas bryta på valfritt utländskt språk och försök att ringa på på en 2ndrahanslägenhet. Ring sedan och prata felfri svenska. Återkom med resultat.Finns åtskilliga dokumentärer från Sverige, Norge och Danmark som just handlar om detta.
    Tragiskt med sant.
  • Hayati
    funfactory skrev 2009-09-29 21:16:20 följande:
    Haha detta är löjligt. Vart får jag min info ifrån undrar ni?Ja jag har såklart hittat den under sängen och kände att jag ville dela med mig av den... Är ni verkligen allvarliga? Nej jag har ingen forskning bakom ryggen, jag har ingen statistik, jag har ingen bok.. Nej gissa vad jag har? Jo jag har RIKTIGA människor. Ny svenskar, invandrare som jag har pratat med om DERAS situation. Jag tror mer på deras erfarenheter, känslor och tankar mer än på någon forskning. Jag har alltså pratat med personerna personligen. Sen om ni inte vill tro på detta. Ja det är eran förlust. Jag lägger inte ner på onödig energi på folk som bara är ute efter att hitta hål, luckor och vägrar tro på andra människor än sig själv.. Översittare alltså.
    Kom med en källa ist. Jag tror inte på dig, det är ingen förlust för min del för jag vet ju att det du säger inte är sant.
  • Hayati

livet leker skrev 2009-09-29 21:19:22 följande:

Det duger inte du måste ju ha källförteckning det krävs här på FL, din egen erfarenhet är noll värd
    Det är sant, det någon okänd människa skriver på fl om måste man givetvis tro blindt på, eller hur? Klart man vill ha en pålitlig källa att utgå ifrån..
  • Hayati
    funfactory skrev 2009-09-29 21:22:44 följande:
    Men en källa? ska jag ge dig numret till en av personerna jag har pratat med eller? Som sagt. Detta är bara löjligt. DU vet att det INTE är sant. Jaha? Jag tänker inte be dig bevisa det för jag har inget behov av det. Jag väljer nämligen att inte lägga massa onödig energi på sådana människor som du.
    Okay, du behöver inte fördjupa dig. Jag vet att det du säger icke stämmer så för mig är det heller ingen större förlust
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?