• Mariohn

Vadå egentid??

Hahaha rolig tråd! Skönt att läsa att du trivs så bra med ditt liv. Underbart! Grattis. Det gör jag också. Men jag skulle aldrig kalla ungarna för jobb eller ens jämföra dem med ett...

• Mariohn
    lindberg78 skrev 2009-09-30 12:32:49 följande:
    det är ett heltidsjobb med barn, men sen kan man kalla det vad man vill
    Jag förstår vad du menar men mina barn är egna individer och jag anser inte att de är ägodelar som jag ska hålla i 24 timmar om dygnet.
  • Mariohn
    lindberg78 skrev 2009-09-30 12:42:34 följande:
    nope, inte jag heller. Men att finnas där för dom som en skyddande och hjälpande hand genom livet är ett arbete i sig. Man äger ingen, barnen har man bara till låns och med det vill jag säga att varenda sekund ihop med dom är viktig Men det är viktigt att finna balansen, annars blir man lätt en hönsmamma
    Jag anser att jag kan finnas där för mina barn även om jag inte är i samma rum som dem. Inga problem. Jag tror att barn mår dåligt av att ha sina föräldrar tätt inpå varje sekund av dygnet. Dessutom har jag gjort en fuling och skaffat barn med en karl som jag känner och tänker hålla ihop med.
  • Mariohn

Ofta är det så att man när man är ung gärna vill bevisa sin duktighet genom att vara extrem. Det är naturligt och inget att hetsa upp sig över

• Mariohn

Alltså är detta verkligen en fråga om rätt eller fel?? Det handlar väl om hur man väljer att leva och huvudsaken är väl att barnen har det bra och är lyckliga??

• Mariohn
    CeeJay skrev 2009-09-30 12:57:42 följande:
    Självklart är det så. Vad som är "rätt" i en familj behöver inte vara "rätt" i en annan. Och om alla inblandade är lyckliga och välmående kan det aldrig vara "fel"
    Precis
  • Mariohn

Personligen hade jag blivit tvärilsken och jättejätteledsen om jag inte fått följa med farfar och farmor hem och sova över när jag var liten. Det är jättefina stunder som jag fortfarande minns med enormt mycket värme i bröstet och det vill jag att mina barn också ska få göra.

• Mariohn

Fru U skrev 2009-09-30 13:17:40 följande:

Jag med. Min relation till mina farföräldrar var fantastisk och än idag säger jag att jag halvt växte upp där (var med dem varje helg-förvisso med mina föräldrar, bodde hos dem vid varenda kort lov o hela sommaren) Faktum är att mamma o jag bodde där redan när jag var typ nyfödd eftersom pappa hade repmånad och det har alltid känts mer som att jag har flera föräldrar än bara min mamma o pappa (och det tycker jag är positivt för då finns det alltid någon man kan prata med)
    Jag skulle kunnat skriva det där själv då min far också gjorde repmånad nästan direkt efter min ankomst till världen och mamma fick hjälp av far och morföräldrar .-) Vi bor också nära och jag har också alltid känt att alla är en stor familj. Det har alltid funnits någon hemma, någon som har tid att leka, osv. Jag förstår inte varför det nödvändigtvis måste vara en mamma och jag blir nästan lite ledsen av att tänka på att det finns folk som har det så.
  • Mariohn
    lindberg78 skrev 2009-09-30 13:20:45 följande:
    Vem är ung och extrem?
    De är många min vän
  • Mariohn
    lindberg78 skrev 2009-09-30 13:25:11 följande:
    Jo visserligen... trodde du menade nån särskild
Svar på tråden Vadå egentid??