• Mariohn

Vadå egentid??

guldplutt skrev 2009-09-30 13:28:15 följande:
    har bara läst sista sidan och TS. vilket trams. det är väl bra för dig TS om du lever på det viset och är nöjd med det, helt upp till dig. men att komma och tycka att man inte tar sitt ansvar om man har barnvakt för att göra ngt eget ibland, är ju rent kvalificerat trams. jag skulle nästan säga tvärtom - att det är just det man gör. dels gör jag saker helt på egen hand ett antal gånger i månaden, och ngn gång då och då så hittar jag och maken på ngt själva. inte jätteofta, men lite då och då. det kan vara bara en lunch, eller en bio + middag, eller som nu senast en weekend på spahotell. guld värt! visst saknar vi vårt barn och pratar lite om henne, men vi vill även vårda vårt förhållande och se till att det finns annat som fyller våra liv än uteslutande barnen. hade tyckt att vi misslyckats en aning om vi inte hade ngt annat att säga varandra än det som handlar om våra barn. tror det är skuld till många skilsmässor när barnen blir större...
    Skriver under.
  • Mariohn
    lindberg78 skrev 2009-09-30 13:31:36 följande:
    Verkar som många tror att jag inte låter barnen få träffa/umgås med sina mor/farföräldrar. Jodå Dom har väldigt god kontakt! Men jag vill inte lasta mina föräldrar / svärmor att vara barnvakt bara för att vi ska ut å dricka alkohol.
    Det som är lite tråkigt är att du tror att alla ska ha samma synsätt på saker som du själv har "Att LASTA"... Här skulle farmor och farfar samt mormor och morfar bli ledsna och tycka att det var jättetråkigt om de inte fick låna ungarna över natten ibland och tälta i trädgården t ex. De ser det inte som en last, de ser det som ett privilegium.
  • Mariohn

Men är det alltid fråga om barnvakt??? Om morfar ringer och säger "ikväll får man komma och tälta med mig i trädgården och grilla korv om man vill" och ungarna jublar.... Varför ska jag då säga nej och tvinga barnen att vara hemma för att JAG ÄR DERAS MAMMA. Är inte det sjukt?

• Mariohn
    Mariohn skrev 2009-09-30 13:52:37 följande:
    Men är det alltid fråga om barnvakt??? Om morfar ringer och säger "ikväll får man komma och tälta med mig i trädgården och grilla korv om man vill" och ungarna jublar.... Varför ska jag då säga nej och tvinga barnen att vara hemma för att JAG ÄR DERAS MAMMA. Är inte det sjukt?
    Varför svarar ingen?
  • Mariohn
    lindberg78 skrev 2009-09-30 13:54:49 följande:
    Varför tror du det? Jag säger inte att alla ska tycka samma som mig, men det är ett intressant samtalsämne, och jag har kliat mig i huvudet mååånga ggr då vänner o bekanta ska resa utomlands 3 veckor utan sina barn, eller ska ut på krogen i tid o otid. Man ska absolut inte neka mor/farföräldrar sin rätt till sina barnbarn!
    Tje jag vet då inte men jag är glad om mina ungar är så självständiga att de kan ha fantastiska stunder även utan att mamma vakar som en hök. Med en farfar som reser jorden runt och bor ståtligt i centrala prag kan jag knappast vara så egoistisk att jag låser in ungarna för min egen självkänslas skull.
  • Mariohn

Om era barn går på bio med t ex moster och kusiner en eftermiddag, sitter ni hemma och bränner er på armarna med locktången då för att undvika att uppleva njutning när era barn inte är närvarande? Det är ju en skam.

• Mariohn

VE OCH FASA hur blev deras syskon till???

• Mariohn
    lindberg78 skrev 2009-09-30 14:18:31 följande:
    längtar och väntar skrev 2009-09-30 14:09:46 följande: Ok skönt för dig Men att planera att ha barnvakt redan INNAN barnet är fött, det går faktiskt inte ihop för mig ..... Förstår inte ens varför du debatterar om ett ämne som inte gäller dig än? Men det är vad jag tycker....
    Jag är sjuk och en gång i veckan behöver jag vara på sjukhuset och få behandling i 2 timmar. Då ska mitt lilla barn vara hos sin mormor. Borde jag inte ha blivit gravid? Kommer jag att vara en sämre mamma??
  • Mariohn
    Mariohn skrev 2009-09-30 14:21:25 följande:
    Jag är sjuk och en gång i veckan behöver jag vara på sjukhuset och få behandling i 2 timmar. Då ska mitt lilla barn vara hos sin mormor. Borde jag inte ha blivit gravid? Kommer jag att vara en sämre mamma??
    Jag planerade alltså detta innan jag blev med barn
  • Mariohn

sofie och laura skrev 2009-09-30 14:22:56 följande:

längtar och väntar skrev 2009-09-30 14:19:18 följande: Kan du läsa mina inlägg ordentligt? Oansvarigt JA om du är en alkohol mamma som super ihjäl dig och inte har ansvar över barn och det säger jag nu och inte skrivit innan ! FF jag har inte den rätt och säga vad du ska göra men jag kan ff tycka ? Såg en mamma en gång på krogen höggravid med ett glas vin för flera år sedan (citerar hade ej barn då) FATTA vad jag mådde dåligt och det blev vin efter vin efter vin! Såna människor dömmer jag med ett bärandes barn inom sig!
    Kan du vara snäll och sluta svära och skrika ?
Svar på tråden Vadå egentid??