• Mariohn

Vadå egentid??

Ts ts kan du svara mig?

• Mariohn

sofie och laura skrev 2009-09-30 14:25:49 följande:

me like this!! Kanske får du påhopp nu precis som jag nu hahahhaha
    Antagligen inte eftersom hon uttrycker sig som man bör.
  • Mariohn

Helt allvarligt. Jag vill veta varför jag inte borde ha blivit gravid.

• Mariohn

Dessutom tycker jag att folk verkar överreagera lite på TS. Hon skriver ingenstans att barnvaktsanvändande är kasst eller att någon är en dålig förälder. Faktiskt.

• Mariohn

Det är väl inget fel på att vilja vara hemma med sina barn precis som det inte är nåt fel på att vilja gå ut och äta middag någon gång, Eller gå på fest utan barn om det finns en prima lösning!

(men det är fel att säga att jag inte borde ha barnet i min mage)

• Mariohn
    lindberg78 skrev 2009-09-30 14:31:03 följande:
    Tror du missat min poäng? Jag har gång på gång påtalat att jag menar dessa mammor (!) som måste ut å hänga på krogen eller de par (!) som tror sig endast kunna vårda sitt förhållande genom att ätapå restaurang etc etc.
    Men jag syftade på din kommentar om att man inte borde skaffa barn om man redan planerat att ha barnvakt...Fast du kanske syftade på samma anledning där?
  • Mariohn

längtar och väntar skrev 2009-09-30 14:32:21 följande:

Fast du skrev ju att det är konstigt att jag som är gravid redan planerat in en sak efter det att vårt barn fötts och då måste ha barnvakt.. Mariohn skrev då att hon har en sjukdom som gör att hon måste besöka sjukhuset en gång/vecka och då måste ha barnvakt.. Hon undrade då om hon kanske inte borde skaffat barn eftersom hon också redan planerat in för barnvakt..
    Korrekt uppfattat
  • Mariohn

Jag ska föda barn, sedan ska jag ha barnvakt en gång i veckan, och jag ska inte amma utan använda mig av ersättning. Misär!!

• Mariohn
    lindberg78 skrev 2009-09-30 14:38:44 följande:
    Detta skrev jag: Men att planera att ha barnvakt redan INNAN barnet är fött, det går faktiskt inte ihop för mig ..... Förstår inte ens varför du debatterar om ett ämne som inte gäller dig än? Men det är vad jag tycker.... Jag har inte skrivit att någon inte borde ha blivit gravid? Det är synd att det vrids och vänds på meningarna enbart för att skapa debatt. Alltså: JAG förstår inte hur man kan planera att lämna bort ett barn som inte ens är fött för att få egen njutning?
    Men haha det är ju precis vad det handlar om! Jag har fått planera att lämna bort mitt barn redan innan jag skaffade det! Och då säger du alltså att jag aldrig borde ha blivit gravid enligt ditt sätt att se på saken!

Alltså DU förstår det inte. JAG kan förklara. Jag tycker det är bättre att lämna bort mitt barn 2 timmar varje vecka än att dö och vara borta för evigt.
  • Mariohn
    lindberg78 skrev 2009-09-30 14:46:50 följande:
    "... för att få egen njutning...." läs rätt och gärna allt
    Så det gör skillnad för ett spädbarn om mamma är på sjukhuset i två timmar eller om mamma lunchar ensam med pappa i två timmar?
  • Mariohn

"såna som ni, utan barn" hahaha shit.

• Mariohn

Jag hoppas att du får behålla hälsan TS. Den är inte given för alltid!

• Mariohn
    lindberg78 skrev 2009-09-30 14:58:30 följande:
    hahahaha eller såna som ni som surar? shit
    hahahaha vem fanken har sagt att jag inte har barn? shit
  • Mariohn
    lindberg78 skrev 2009-09-30 15:06:08 följande:
    Ja det hoppas jag med. Förstår inte vad detta har med saken att göra?
    Nej jag vet.
  • Mariohn
    lindberg78 skrev 2009-09-30 15:11:28 följande:
    Varför ta upp det då? Känns som du Mariohn, enbart vill hålla igång en het och livlig diskussion och inte hålla dig till ämnet riktigt? Innerst inne förstår du vad jag menar men du måste bara vrida liiiiite för att göra det hela roligare annars har du tråkigt?? Har sett din taktik i många trådar och det är trist att inte kunna föra en saklig diskussion med dig. Tror att du förstår skillnaden mellan sjukhusvistelse och en krogrunda? Så smart är du, det vet jag!
    Kan du lägga av att outa mig? :´) Det går att föra en saklig diskussion med mig men det behövs ju lite bensin här...Det dör ju ser du väl!!!!
  • Mariohn
    lindberg78 skrev 2009-09-30 15:16:10 följande:
    Ja men vad bra! Men dra inte in min hälsa i detta för det är sååå OT som det bara kan bli
    Fast där var jag faktiskt allvarlig även om jag nu insett att jag missförstod dig. Jag tolkade det som att du menade att man inte borde skaffa barn om man visste om att man skulle behöva barnvakt redan innan man blev gravid. Det skar lite i mitt lättretade hjärta så jag missade en tårtbit relevans : ) My bad!
  • Mariohn

Varför envisas ni med att tro att barn är olyckliga om de är utan sin mamma en natt?? Det signalerar otrygghet.

Svar på tråden Vadå egentid??