Inlägg från: Annamamma 83 |Visa alla inlägg
  • Annamamma 83

    Bf April 2010

    Får man hoppa in lite här =)
    Är med i en annan Apriltråd, men de skrivs så sällan i den, och jag som stort sett är databeroende kollar denna sida flera ggr om dagen {#lang_emotions_smile}
    Så lika bra o va med i två!

    Har BF 14 April väntar 3e barnet, Har en pojk på 7 ½ och en pojk nyss fyllda 2 år...

  • Annamamma 83
    Armani skrev 2009-12-31 10:22:08 följande:
                                                 Gott Nytt År                                                                                                                                    Idag är min sista mammalediga dag med tösen och imorgonbitti börjar jag jobba igen. Jag & sambon firar dessutom vår 9-åriga förlovningsdag idag, jisses vad tiden går fort!
    Hihi, Ja, känns som de stort sett är bara du och jag som skriver i den andra, vet inte var alla andra tagit vägen?
  • Annamamma 83

    Någon annan här som redan börjar samla på sig massa vatten?
    Jag går in i 26 idag och mina knän o vader är värst.
    Speciellt de ena knät, som ja opererade för några år sen...

    Känns hopplöst när de e så lång tid kvar..

  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2009-12-31 17:11:41 följande:
    Annamamma: Varmt välkommen hit! Jag är i v26 och väntar andra barnet. Har en son född april -05. Här skrivs det ordentligt och det är jättekul! Samla vatten, oh, ja! Vissa dagar är värre än andra men jag reagerar och svullnar när jag äter mycket kolhydrater. Igår blev det godis, ostbågar, smörgås och annat onödigt och idag fick jag knappt på mig ringarna, så jag samlar am zandra: Men typiskt att du inte fick sova ändå! Du får ta till öronproppar Ja, det känns jättekul med nya kläder! Det jäkliga är att det är ett rent lotteri om jag kan ha det eller ej sen men jag ska banne mig i kläderna på ett eller annat sätt Barbamamma: Tråkigt med vagnen ändå när du varit så glad åt den! Den kommer säkert funka lika bra ändå men man förväntar sig ju perfekta saker när man köper något om inte säljaren sagt något annat. RosaNapp: Skönt att det verkar vända! 8 kilo!! shit, är det magsjuk man ska bli alltså? Jag går aldrig ner mer än 1 kilo om jag blir magsjuk ... jag håller hårt i fläsket mitt Armani: Grattis till årsdagen!! Funderar ni på att gifta er framöver? Vi har firat nyår med trerätters lunch istället för middag med goda vänner. Helt perfekt! Resten av kvällen går i slapphetens tecken och vi lär nog ligga här i soffan och glo på någon film sen Känns precis lagom lugnt och skönt!  och Gott Nytt År alla blivande aprilmammor!!
    Ok, skönt o höra att jag inte är ensam. Har också för mig ja läst någonstans att kolhydrat gör de värre. Får se till o dra ner på dom o hoppas ja slipper gå upp så mkt denna gång!
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2009-12-31 18:54:23 följande:
    Jag åt efter Lchf innan graviditet och hade tänkt fortsätta men det funkade inte. Läste i början av veckan i en bok jag fick med från inskrivningen: Graviditet, förlossning och den nya familjen av Ulla Rode m fl. I den står det (s.66) följande: "Går du ändå upp mycket i vikt är det inte fettet utan kolhydraterna du i första hand ska spara in på. Låt bli socker och skär ner på kolhydratrika livsmedel som bröd, pasta och potatis"   För mig stämmer detta, jag är otroligt kolhydratskänslig och äter jag kolhydrater drar jag på mig vätska och blir svullen (+ att jag har gått upp mycket i vikt ). Det är inte lätt när det är kolhydrater kroppen numera vill ha! Vädligt blandade känslor för min del.
    Ok!
    Jag gick upp 30kg sist, efter 2 månader hade jag fortfarande 20kg övervikt mot innan. Trots att jag gick hur mkt som helst gick jag inte ner ett gram, tills jag börjarde med GI. Jag körde inte stenhårt, Jag åt samma som resten av familjen, men istället för pasta, potatis etc så tog ja grönsaker, åt inget bröd, förutom husman knäckebröd som är 100 procent fullkorn. Dock åt jag gott på helgen, på en av de lagade målen unna ja mig då tex pommes eller potatisgratäng. Och ja lyckades gå ner mina kilon, men de tog ca 1 år. När ja nu blev gravid igen, så mådde ja väldigt illa i början, de ja var sugen på o kunde äta var vitt bröd, sen fick ja större aptit och nu sitter ja i kolhydrats träsket jag med =)
    Ska verkligen försöka igen o byta ut detta mot grönsaker då ja redan gått upp 11kg i vecka 25. och känner hur ben o fingrar svullnar. vill verkligen inte gå upp över 30 nu igen.
    Så efter helgen sätter ja fart, nu får de banne mig vara nog. Illamåendet är ju borta, men aptiten är ju dock kvar, ,men hoppas ja vänjer magsäcken efter ett tag.
  • Annamamma 83
    Armani skrev 2010-01-01 06:00:54 följande:
    Gäsp, nu ska jag iväg på första riktiga arbetspasset efter mammaledigheten. Trött, men känner mig peppad ändå Ska promenera dit, tar ca 35-40 min, idag så kanske jag vaknar till lite och hinner mjuka upp kroppen innan det är dax att ta i Hoppas alla hade en trevlig nyårskväll igår! Vi har pratat om det några gånger och är väl lite sugna, men båda vi två kommer från en släkt med enbart skilsmässor så det blir att vi drar öronen åt oss lite ändå. Men vem vet, en dag kanske
    God morgon!
    Hoppas du får en bra dag på jobbet!
    Du får tänka på att du snart får gå hem o va bebisledig igen =)
    Själv känner ja ångest att 2 veckors ledighet snart är över. Men får också försöka tänka att de snart blir dags o gå hem igen. Dessvärre får vi ju ingen HP hos oss,men bm sa sist att de får vi ordna på nåt vis i slutet, så ja blir sjukskriven i så fall.För hon tyckte man borde vara hemma lite innan bf. En månad innan skulle ja gärna vilja gå hem. Minns att jag var stor som ett hus långt innan o kunde ju tusan knappt komma ur sängen =)
  • Annamamma 83
    7 michelingodingar skrev 2009-12-30 18:48:48 följande:
    hämtade vagnen o ja rätt nöjd iaf dessvärre var däcken välanvända men får hålla till en bebbe till samt att ena tryckknappen var sönder på footsacken dessutom var det det sämsta packeterade paket jag nånsin varit med om men inget skadat som tur var!! fick med en brio skötväska fast den va så där hade vit färg på sig men den var medskickad utöver så man tackar
    Eftersom ja nyss hoppa in här, så har ja inte hängt med.
    Vad för vagn har du köpt? nyfiken!

    Letar också, vill helst ha en Easy walker duo. Dessvärre är utbudet minimalt i trakten där jag bor. rätt minimal över hela sverige t om. Känner att ja vill hitta en begangnad denna gång vi köpte en helt ny enkelvagn till förra barnet.
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-01-01 17:24:53 följande:
    am zandra: Tack Jag har kunnat vila om jag vill men jag har inte ro i kroppen att lägga mig. Då måste jag vara dundertrött eller ha feber. Jag har känt mig rätt pigg ändå men ögonen har känts trötta så det blir nog tidigare än 2 jag somnar ikväll/natt Banta enbart brösten tror jag blir svårt en sportbh brukar trycka till/platta till behagen annars *pinnar in och kollar magbild* Jag tycker jag har blivit så väldans pigg på kvällarna numera. Är inte trött förän vid midnatt och när jag väl kommer i säng piggnar jag liksom till. Någon mer?? Fru Wennerström: Jag monterade spjälsängen idag för jag ska måla den vit. Nu är den målad en gång och står där uppe i vårt sovrum och nu vill jag ha bebis! Det är bara innehållet som fattas Men fanken vad tråkigt det var att måla spjälsäng ... Vagn: Våra kompisar som var här igår har exakt likadan vagn som den jag köpte på Blocket (den i mitt galleri) och nu blir jag än mer sugen på att få använda den sen i vår! Det jäkliga är att jag helt glömt bort hur 17 man fäller ihop den men jag förvarnade igår att de ev får komma och visa
    Jag var sugen på o kika vad för vagn du köpt, men ja hitta inga bilder i ditt galleri {#lang_emotions_undecided}
  • Annamamma 83
    Armani skrev 2010-01-01 18:44:06 följande:
    Hej å hå, så var första arbetsdagen gjord då Det har gått bra, än om det har varit tungt. Dock är det ju två dagar kvar att arbeta så det återstår väl att se hur jag mår efter dom Både jag å sambon slocknade innan 12-slaget igår, i år oxå Vi är så vana att lägga oss tidigt iom att han börjar jobba redan kl 5:00 på morgnarna i vanliga fall så det gick verkligen inte att hålla sig vaken. Men det var väl skit samma känns det som, jag var iaf så utsövd som det gick på jobbet idag till skillnad från andra arbetskamrater Emellanåt har jag dock oxå jättesvårt att somna på kvällarna, och ffa om jag vaknar på natten men då startar jag bara en talbok på mp3'n så somnar jag om snabbt igen, så ni som har svårt att somna- där har ni ett tips
    Vad bra att arbetsdagen gick bra i all fall!
    Jag vill INTE jobba på måndag, 2 veckor har gått alldeles för fort, vill vara ledig MER!
  • Annamamma 83

    Godmorgon!

    Idag sov hela familjen till kl 10. Fick en chock när ja kolla klockan. Jätteskönt, men hade ju tänkt vända om rutinerna lite för barnen nu, när de ska till dagis o fritids på måndag.... Vaknande också med en extrem huvudvärk, aj aj ingen bra start. Förmodligen den jävla nästäppan!

    Åt förresten mkt kolhydrater igår. Smörgåstårta från Nyår o ostbågar,chips, popcorn mm, och idag ser man t om hur anisktet svullnat, ser ut som en fotboll {#lang_emotions_laughing}
    Känner mig laddad o dra igång på måndag! då kommer alla rutiner igång också med jobb o allt sånt, mkt lättare o gå o småäta o baka nu när man är ledig!

  • Annamamma 83
    lyckan80 skrev 2010-01-02 10:50:24 följande:
    =) Jag vet hur du känner, börjar med fasa för måndagrn. Men jag har bara 2 arbetsdagar, sen ledig 5 igen. Men ändå, nu har jag börjat vänja mig vid att vara vaken länge.   Vad jobbar du med ?
    Jag jobbar på ett företag som gör mobilhållare till bilden. Rätt lättsamt,men vi använder händerna hela tiden, de bekymrar ja mig för, när vi inte får någon HP där. Inte lätt med pilligt jobb när händerna svullnar...
    Gick ner till 85 procent när 2an börja på dagis, så ja jobbar 7-16 3 dagar i veckan och 7-12 2 dagar i veckan.

    själv då?
  • Annamamma 83
    lyckan80 skrev 2010-01-02 11:00:12 följande:
    Förskolan 100 %, ska med spänning se hur det blir att jobba den sista tiden. Vet ju av tidigare kollegor och skriverier att det är omöjligt att få HP, så ska man få nått får det väl isf bli sjukskrivning längre fram, om ens det går.  
    Oj, brukar man inte få de ens där? Är du i Lekis? eller är de dagis vi pratar om?
    Flera tjejer har nyligen sökt hp hos oss o alla fick avslag. Min bm sa att de är mkt pga arbetsgivaren. Hade vår personalchef sagt att de kan vara svårt o jobba sista tiden så skulle vi förmodligen få hp. Men hon sa att vi får ordna de sista tiden, hon tyckte nog inte ja skulle jobba sista månaden, pga ja svullna o gick upp så mkt sist. Ja kan visserligen både stå o sitta, men man måste ju sitta rak i ryggen o i slutet vill man ju gärna sitta lite bakåtlutad, så man inte svullnar ännu mer. Visst vissa kanske klarar o jobba in i de sista, men ja tvivlar på att ja klarar de. Båda mina barn har även kommit innan bf, 16 och 11 dagar innan, så det är mkt troligt inte denna väntar in i de sista heller...
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-01-02 13:45:10 följande:
    AnnaMamma: Sån här barnvagn köpte jag www.blocket.se/goteborg/Fin_Baby_Travel_25278... (inte min annons eller någon jag känner, ville bara visa en bild) Jag svullnade också fruktansvärt mycket när jag väntade sonen. Carpaltunnelsyndrom, ökade 2 skostorlekar och hade grymt ont av denna svullnad. Foglossningen gjorde dessutom att jag knappt kunde gå längre sträckor. Från v 36 var varje dag en evighet så jag undrar hur det ska gå nu, när jag har tänkt plugga hela tiden och bli färdig med vårterminen och hösttermin också. Vi får se hur allt fungerar. Får ni för er att måla spjälsäng nån gång så ta en funderare på att lägga summan och lämna in den så någon annan gör det. Fy så pissigt tråkigt det är att måla spjälsäng! Jag har målat två gånger och det behövs en strykning till men jag överväger på att skita i den sista strykningen för det är så aptråkigt!
    Ok,fin!
    Jag letar dubbelvagn, börjar få panik nu då de inte finns mkt i närheten av oss.Men har ju 2 månader på mig, vill ha den i alla fall minst en månad innan, utifall den dyker upp för tidigt.

    Kan tänka mig att de är ett nedrans jobb o måla. som tur är behövs inte vår målas, den är i betsad trä, och i fint skick, skönt de!

    Är bara en dubbelvagn och ett babyskydd vi behöver o lite bebiskläder.
    Har nu köpt en Bodysuit till bebisen, väntar på att den ska komma.
    Sen köpte ja även 2 set på blocket igår!
    Ska ej köpa så mkt barnkläder innan denna gång, sist handla ja massor ja inte använde, då ja ville ha pojk kläder sen när han kom ut
  • Annamamma 83
    lyckan80 skrev 2010-01-02 17:28:30 följande:
    Jag arbetar på dags, 1-5 år. Nej, det får man inte. Min förra kollega blev tom sjukskriven av läkare, men FK vägrade godkänna det, hon överklagade 2 ggr. Men det har varit mycket skriverier om just förskollärare och de vann. Ja det verkar väl rätt troligt att denna lill* med kommer tidigare kan jag förstå
    Låter helt sjukt o inte få HP då. Herregud, ni får ju bära de mindre barnen och sen måste ni ju hela tiden vara aktiva. Man vet ju bara hur svårt de är o springa efter småungar som höggravid, och då har man väl ca 5 barn per man inom förskolan.
    Tycker de kommer räcka att ha hand om min egen 2 åring sen i slutet. Ja minns sist hur ont ja fick av o lyfta i slutet, hade tur o inte ha foglossning, men bebisen låg så långt ner, så fort ja lyfte så kändes de som han va på väg ut {#lang_emotions_smile}

    Har du någon semester eller liknande o ta ut i slutet då?
Svar på tråden Bf April 2010